Orbea Oiz este deja una dintre cele mai ușoare modele de MTB full suspension din lume, însă pasionații de biciclete ușoare de la Brujula Bikes nu s-au putut abține să nu împingă greutatea modelului de XC deja celebru la o greutate sub 9 kg echipat complet de competiție, cu pedale și suport de bidon. Orbea și Brujula au pus câteva componente exotice în echiparea finală, însă toate acestea sunt gata oricând să facă față cu brio unei competiții dificile de XC. Majoritatea acestora sunt de altfel deja folosite de unii pro rideri în Cupa Mondială de MTB XC.
Modelul de MTB full suspension pentru XC Orbea Oiz este deja recunoscut pentru greutatea sa redusă, cadrul de top OMX având doar 1350 g iar echiparea de top cu suspensii de 100 mm și componente XTR plus roți din carbon de la DT are standard o greutate sub 10 kg. Asta nu a fost suficient pentru Brujula Bike, însă aceștia și-au propus nu doar să reducă greutatea ci să obțină o bicicletă fiabilă de competiție, folosind componente disponibile pe piață. Rezultatul este un MTB spectaculos cu greutatea sub 9 kg.
Se știe deja că e posibilă construirea unui bike de XC full suspension sub 8 kg, dar e nevoie să fie sacrificată fiabilitatea, rezistența și confortul, ajungându-se la prețuri astronomice. Brujula a dorit ca modelul lor Orbea Oiz să fie gata oricând de o competiție dură de XC.
Orbea spune oficial că un cadru Oiz OMX în mărimea M, cu bascula din carbon și echipat cu amortizorul Fox Float DPS Factory, are în total greutatea de 1740 g, vopsit cu cea mai ușoară vopsea albastră, aplicată direct peste carbon. Brujula a montat pe bicicletă furca Fox 32 Float Step Cast de 1418 g cu cursa de 100 mm, identică celei de la suspensia spate. Echiparea standard însă se termină aici.
Cea mai evidentă schimbare e setul de roți Bike Ahead Biturbo RS din carbon monococă, cu 6 spițe, care sunt extrem de rigide și au o greutate de 1376 g pentru un set, sunt deja încercate în cursele Cupei Mondială și au o lățime internă de 27 mm – deși există deja pe piață roți de XC cu greutate și mai mică, apropiată de 1 kg. Pe acestea a fost montat un set de anvelope Pirelli Scorpion XC RC Lite de 2.2, fără protecție, deși varianta de 2.4 cu protecție ProWall are doar 90 g în plus.
Cea mai mare economie de greutate este însă adusă mai mult ca sigur de tija de șa fabricată manual din carbon Dariom T1 Loop care are 93 g și prinde șaua cu ajutorul unor cordeline din Dyneema, a pipei de 62 g și a ghidonului drept de 108 g. Se mai adaugă șaua complet din carbon Saevid care are 60 g, un set de grip-uri Orbea din spumă foarte ușoare, o pereche de pedale Exustar de 224 g și suportul de bidon ridicol de ușor Alpitude Superleggero.
Brujula a mai economisit niște greutate și de la transmisia SRAM XX1 Eagle AXS unde a înlocuit din componentele deraiorului cu unele din carbon de la Hopp Carbon și Kogel Kolossos, caseta fiind înlocuită cu modelul ucrainian extrem de ușor Garbaruk.
Au fost înlocuite și frânele, fiind folosit un set Hope XCR cu discuri Ashima prinse cu șuruburi din titan Kogel.
Greutatea totală: 8.85kg (cu pedale)
Mai multe informații despre bicicletele Orbea și prețurile în lei găsiți pe pagina producătorului. Importator în România: Hive Distribution.
Informații de pe bikerumor.com, imagini Brujula Bikes
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…