Categorii: ArticoleMag

Brake Force One H2O: prima frână cu apă din lume

Cine s-ar fi gândit cu ani în urmă că în 2017 vom avea oportunitatea de a achiziționa un set de frâne pe disc, care funcționează cu apă și nu cu ulei mineral sau lichid de frână? Foarte puțini probabil, însă iată că visul a devenit realitate pentru cel care a pus bazele companiei Brake Force One. Jakob Lauhoff, în vârstă de doar 22 de ani, este cel care a reușit să aducă acest proiect pe piață.

Pentru a demonstra că aceste frâne chiar funcționează cu lichidul pe care-l putem întâlni peste tot, acesta a umplut sistemul cu apă de lac, la ultima demonstrație pentru presă. Iar frânele au funcționat fără reproș. Iarna însă, există pericolul ca apa să înghețe pe instalație, de aceea este recomandată utilizarea unui antigel în proporție de 20%.

Jakob a recunoscut că s-a inspirat de pe scena Trial-ului, acolo unde se folosea apa de ceva timp pentru frâne. Dar cum trial-ul este un sport static, nu s-a pus niciodată problema fierberii apei. O problemă pe care aceasta a trebuit să o rezolve în cazul noului set de frâne, gândit pentru poteci de munte și coborâri lungi. Apa se încălzește mai rapid ca uleiul însă se răcește și foarte rapid, iar punctul de contact al manetei este foarte ferm.

Un alt avantaj reiese din faptul că fiind vorba de apă, oricine poate face aerisirea sistemului fără să se murdărească pe mâini de ulei sau lichid de frână, iar lichidul DOT este printre altele și coroziv.

Doar 280 de grame cântărește această frână, fără disc și poate fi utilizată cu manetă pentru un deget sau pentru două degete (se achiziționează separat). Toți cei care au testat frâna au rămas cu impresii pozitive, un punct comun fiind afirmația legată de puterea foarte mare de frânare obținută dintr-un levier scurt, pentru un singur deget. Costul de achiziționare al setului este de aproximativ 600 de euro, fără discuri. Frânele vor fi disponibile începând cu luna noiembrie 2016.

Mai multe detalii găsești pe brakeforceone.de.

via Brake Force One

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Pentru cineva care nu a trecut pe la scoala si nu stie fizica, acest "baiat" pare sa se descurce destul de bine.
    Cand ne aratati ceva proiectat si construit de dvs.? Ca ca ne facem o parere despre ce va recomanda.

  • Stai sa vedem cum ramane cu frana dupa o coborare mai lunga....
    Se vede ca baiatul asta de 22 ani n-a trecut pe la scoala si a uitat ca apa are punct de fierbere 100 grade c

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma