Lucian Logigan, Roberto Burța, Tudor Oprea și Răzvan Grec vor merge sezonul acesta pe noile Scott Spark RC 900 PRO. Am pus la punct așadar un bikecheck virtual cu câteva întebări pe care i le-am adresat lui Tudor Oprea, curios fiind care este povestea acestor biciclete. Așadar, să-i dăm cuvântul.
1.N-am putut să nu remarc faptul că au ajuns noile biciclete pentru echipă. Cât de des le schimbați? Anual sau cu ocazia înlocuirii modelului respectiv? Componentele vechi le păstrați?
Încercăm să le schimbăm anual și în general le schimbăm în întregime. În funcție de gradul de uzură mai putem păstra unele componente, de exemplu roți sau suspensii, cărora le facem un service complet.
2.Ce au special și diferit bicicletele de anul acesta față de cele ale anului anterior?
Nu diferă prea mult. Vorba aia, „never change a winning system„. Am preferat să revenim la varianta pipă + ghidon în locul modelului Fraser iC. Deși este mai rigid poziția nu era ideală pentru noi, în special pentru că nu poți ajusta nimic în sensul ăsta. Și furca portocalie de care se leagă toată lumea. Pe care de altfel am ales-o intenționat portocalie. În rest cam totul la fel.
3.Roțile sunt construite tot custom? Ce avantaj vă ajută această opțiune?
Da, roțile ni le face în continuare Haico. Jante de carbon de la Duke și butuci Shimano XTR. Vorbim de cele pentru concurs. Pentru antrenament avem roți standard de la Syncros.
Avantajul e dat modul în care sunt construite și tensionate. La roți chiar se simte diferența și este foarte important să fie rigide, ușoare și rezistente. Pare o combinație greu de obținut.
4.Spune-ne mai multe despre echiparea noilor biciclete.
Am optat pentru cadre Spark RC 900 PRO pentru a reduce ceva din costuri. Echiparea este de top: transmisie Shimano XTR 1×12, frâne Shimano XTR, pedale tot XTR, roți de carbon (jante Duke, spițe Sapim CX-Ray, butuci Shimano XTR), furcă Fox 32 Step-Cast (portocalie), shock Fox Nude EVOL, ghidon/pipă/tijă de șa Syncros, șa PRO Griffon, manșoane PRO, suport de bidon Elite. În ce privește anvelopele deocamdată mergem în Cipru cu Small Block Eight și ulterior vom trece pe 2 modele mai noi de la Kenda cu care vom concura în restul sezonului. Este vorba de Booster și Regolith. Poate pentru unele trasee de XCO rapide vom folosi și Saber TR.
5.Câți dintre riderii din echipă vor avea acest model?
4 sportivi vor merge pe bicicletele noi în sezonul 2020. Lucian Logigan, Roberto Burța, Tudor Oprea și Răzvan Grec.
6.Ce greutate are Spark-ul (dim. M)?
Greutatea este de 10.3 kg în setup-ul pentru maraton. Cu cauciucuri pentru XCO mai câștigăm vreo 500g.
7.La ce competiții importante veți participa cu noile biciclete?
Prima va fi în Cipru la sfârșitul lunii martie, Cyprus Sunshine Epic. Urmează cea mai grea încercare pentru biciclete dar și pentru 2 rideri, Absa Cape Epic. Apoi vom mai avea de-a lungul sezonului câteva competiții în afară, inclusiv etapa de Cupa Mondială de la Nove Mesto. Și bineînțeles avem ca obiective Cupele și Campionatele Naționale. Calendarul competițional complet poate fi văzut pe www.procycling.ro.
8.Pentru concursurile de enduro veți avea aceleași biciclete de anul trecut?
Da, deocamdată nu investim prea mult în această ramură. Vom avea un sezon foarte încărcat de cross country, așa că participarea la unele competiții de enduro va fi doar în limita timpului, ca și distracție.
Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult…
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…