Categorii: ArticoleMag

Biciclete Romet, pentru 999 de lei: ce oferă în acest buget?

Să construiești în ziua de astăzi o bicicletă pe care s-o oferi la prețul unei piese, cum ar fi o tijă de șa hidraulică, angrenaj din carbon sau o furcă entry- spre mid-level, este o adevărată provocare. Creșterea costului pentru mâna de lucru, a prețului materialelor sau a cursului dolarului, au dus la o majorare semnificativă a prețurilor bicicletelor în ultimii ani. Cei de la Romet, cu modelele Rambler 26 2 și Jolene 26 2, unul pentru bărbați și celălalt pentru femei, oferite la 999 de lei, rămân într-un segment de preț care mai poate concura doar cu ofertele supermarket-urilor, care vând cantități semnificative, așadar își permit un adaos mai mic/bicicletă. Aceste două modele au mai fost testate de noi în trecut, iar în topurile bicicletelor care au cel mai bun raport echipare/preț, aceastea au punctat mereu într-o poziție fruntașă. Dar cum a trecut ceva timp de la ultimul Romet entry-level testat, prețurile crescând și ele, am vrut să facem un check al modelelor 2017, care și-au păstrat costul de achiziționare.

Cea albă, pentru fete, cea neagră pentru băieți: good & evil. Sau găsiți voi interpretarea.
Să începem cu Rambler!

Bun, deci ce avem aici? Două biciclete noi și funcționale, cu cadru din aliminiu 6061, la un preț foarte mic. Ambele au o echipare similară, însă se disting la nivel de cadru în funcție de sex. Cadrul dedicat femeilor are altă coloristică și are țeava superioară ușor curbată în jos, pentru a facilita accesul pe bicicletă. Privită în ansamblu, echiparea definitește această bicicletă drept una pentru plimbări relaxate, prin pădure, prin parc și așa cum am aflat și pe la munte. Însă, pentru traseele montane, bicicleta are câteva limitări pe care le voi explica mai jos. Să vedem mai întâi ce oferă echiparea.

Butuci JAK, asemenea frânelor.
O singură prindere de bidon pe cadru.
7 pinioane, ca pe vremuri. Suficiente pentru trasee plate sau cu urcări foarte ușoare.
Anvelope cu viteză bună de rulare, dar cu aderență în viraje destul de scăzută.

Primul lucru care-ți sare în ochi sunt frânele pe disc, mecanice. Acestea oferă reprize decente de frânare odată ce s-au rodat (la început s-ar putea să ai impresia că nu frânează deloc, dar este o chestiune de timp), atingându-și performanțele după 50 de km de pedalat, lucru pe care-l pot confirma pentru pedalatul la munte. Am ținut să precizez asta, deoarece aici ai mai multe coborâri, așadar le folosești mai des și mai intens. Acționarea lor este un pic greoaie și frânarea nu este neapărat liniară, ci mai degrabă în reprize. Dacă vrei fermitate, atunci va trebui să strângi serios de manetă. Un lucru ok pentru un bărbat, însă fetelor s-ar putea să li se pară ceva mai dificil. Din acest punct de vedere, aș alege versiunea Jolene 26 1, care este echipată cu v-brake-uri în loc de frâne pe disc mecanice și este chiar mai ieftină.

Tourney pentru foi și pinioane.
Furca nu oferă reglaje și are o cursă funcțională de aproximativ 60 de mm.
Pipă cu prindere pentru ghidon în 4 șuruburi, de apreciat în contextul în care în acest segment se folosesc cele cu prindere în 2 șuruburi.
Șa confortabilă, însă reglajul acesteia (față-spate) se poate face doar cu o cheie fixă.
Manetă de frână și schimbătoare cu padele din plastic.

Furca oferă un confort de bază, asta însemnând că preia unele denivelări din teren, chiar dacă nu putem discuta de performanță. Este mai bună decât o furcă fixă, însă trebuie luat în considerare faptul că adaugă ceva greutate în plus. Nu beneficiază de niciun reglaj și nu are opritor la revenire, asta însemnând că o să auzi un mic zgomot atunci când furca se decomprimă. Nu ai de ce să-ți faci griji, căci nu este nimic stricat, iar aceasta este o carcateristică a furcilor entry, pe care o poți sesiza și pe modele o idee mai scumpe (ex: Suntour XCT).

Claxonul este atașat.
Prinderea roții de față cât și celei de spate se face cu piulițe.
Pedalele din plastic sunt incluse în pachet.
Protecție din plastic pentru foi.

Transmisia este compusă din 3 foi și 7 pinioane, despre care trebuie să știi următoarele: dacă vei vrea pe viitor să faci upgrade și să treci la 8 sau mai multe pinioane, va trebui să schimbi și butucul cu unul ce are caseta integrată. Apoi, foile sunt capsate, deci nu pot fi demontate, iar urcările la munte îți vor solicita picioarele, căci rapoartele nu-s gândite pentru porțiuni foarte înclinate. Le poți dovedi însă aplicând o forță mai mare pe pedale. Schimbătoarele provin de la Shimano, din gama Tourney, fiind conectate la un set de manete din aceeași gamă, cu padele.

O furcă fără pretenții, dar mai bună decât una fixă. Nu dacă luăm în calcul și greutatea.
Frâna mecanică JAK.
Cadrul permite instalarea unui portbagaj.

La capitolul confort, bicicletele se prezintă rezonabil. Aș fi preferat o pipă mai scurtă, mai ales pentru versiunea dedicată fetelor, pentru o poziție și mai comodă. Șaua oferă confort suficient (cu mențiunea că am utilizat pantaloni cu bazon), manșoanele sunt dintr-un plastic mai dur, iar ghidonul relativ îngust, o caracteristică pe care o vei aprecia mai mult în oraș sau prin parc și mai puțin pe la munte. Dacă vrei o poziție mai dreaptă pe bicicletă, mai poți trage șaua către în față, căci mai permite sau poți achiziționa o pipă mai scurtă. Însă nu are sens să faci aceste modificări până ce nu ieși de câteva ori cu bicicleta. Anvelopele au un balonaj destul de mare, fiind construite chiar de Romet și oferă și o viteză de rulare bună, o caracteristică importantă pentru traseele de plat, fie că vorbim de asfalt sau pământ.

Jolene 2, versiunea pentru fete.
Componente identice, cadru diferit.

Per total, prețul este unul foarte bun pentru această echipare, mai ales dacă raportăm la ceea ce găsim în acest moment pe piață, mai ales că oferă un confort decent pe teren plat (nu și la munte). Exceptând poate frânele care sunt ceva mai greu de acționat, adevăratele minusuri ale acestei biciclete sunt piulițele cu care sunt prinse roțile și care te obligă să umbli după tine cu o cheie fixă dacă vrei să le desfaci în caz de pană și tija de șa foarte scurtă, care nu permite o poziție corectă pe bicicletă. faptul că sunt oferite cu roți de 26 de inch în locul celor de 27.5 inch este o chestiune discutabilă și personal mi se pare irelevantă în acest segment de preț. Nu în ultimul rând, trebuie să precizez și greutatea de aproximativ 14.8 kg a ambelor biciclete. Din punct de vedere al imaginii, polonezilor le-a ieșit bine combinația de culori și de grafice, observatorii de pe teren fiind cel mai bun reper în acest sens. Căci de la distanță, cele două Romet-uri par mai scumpe decât sunt cu adevărat.

Detalii despre biciclete, aici: Rambler 26 2 și Jolene 26 2

Preț: 999 lei, cu TVA inclus
Importator: Biciclop

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma