Categorii: Articole

Salzkammergut Trophy 2014 – cel mai mare maraton mtb al Europei de vest s-a încheiat

Recent a avut loc cel mai popular concurs de mtb al vestului Europei, Salzkammergut Trophy din Austria. Pe data de 12 iulie 2014 peste 4.700 de ciclişti au luat startul la cea de a 17a ediţie a maratonului care a pus la dispoziţia concurenţilor 7 distanţe de concurs: 22,1; 37,9; 53,5; 76,0; 119,5 şi  211,3 km.

Din partea noastră s-a prezentat la start Dan Lupşa care şi-a propus să dea gata cel mai lung traseu, cel de 211 km. Exact la ora 5 dimineaţa primii 628 concurenţi înscrişi la traseul A de 211 km, printre care şi ciclistul nostru, au luat startul din piaţeta orăşelului Bad Goisern, cartierul general al operaţiunilor acestui eveniment complex. Vremea nu era nici pe departe ideală, iar pe parcursul zilei lucrurile nu aveau să se îndrepte, ba dimpotrivă aşa cum vom vedea în continuare.

Traseul la care a participat Dan este unul extrem de complex şi dificil. Este un traseu pentru care trebuie să fi pregătit nu doar fizic ci şi mintal. „Nu am reuşit să mă odihnesc bine întrucât eram cuprins de emoţii şi grijă ca nu cumva, dimineaţă, să uit ceva la cabană”, ne povesteşte Dan. „Aşadar m-am trezit la ora 3 dimineaţa total neodihnit şi, ca să fie totul chiar demotivant, am constat că plouă destul de puternic. Dar asta e mi-am spus, plouă pentru toţi la fel”.

Pentru o asemenea distanţă lungă şi ştiind că ai de urcat peste 7000m diferenţă de nivel pozitivă, cât are traseul A, startul îl iei relativ fără grabă acordându-ţi timp pentru încălzire şi intrare în ritm. „S-a dat startul şi am început lejer căci aveam destuuul timp să mă încălzesc”, spune el. „Ploaia continua şi avea chiar şi momente de torenţială făcând ca unele porţiuni mai tehnice din traseu, puţine la număr, să devină şi mai dificile pentru incompetenţa mea ca şi coborâtor. Astfel, probabil, am generat o mică ambuscadă cu un alt rider, ce m-a presat neanunţat,  făcând ca eu sa cad peste cap, iar bicicleta să vină peste mine”.

Şi astfel a avut loc accidentul lui Dan care, în cele din urmă, avea să îl oblige să iasă din concurs. „Am continuat, dar în kilometri ce au urmat, au început să apară dureri, scurte mai întâi apoi tot mai puternice la spate”, precizează ciclistul nostru. „Cursa nu era decât la jumătate, zonă de retragere nu aveam aşadar am fost nevoit să rulez în „safe mode” până la km 135 loc unde ruta de 200+ ieşea la şosea. Acolo, greu, am luat decizia să salvez spatele şi să abandonez. Cu lacrimi în ochi am făcut stânga şi am parcurs, cu greu, ultimii 2-3 km spre Bad Goisern. Am mersul la punctul de prim ajutor şi acolo am văzut că erau foarte mulţi ciclişti accidentaţi, mulţi cu situaţii mai grave decât a mea. Şi astfel s-a terminat seara unei zile frumoase, dar triste pentru mine, soldate cu abandonul meu. Nu aveam niciun fel de ţel decât acela de a mă numi finisher în timpul oficial.”

Noi suntem însă bucuroşi că Dan s-a întors totuşi „funcţional” întrucât vor mai fi şi alte ediţii ale acestui maraton şi timp berechet pentru a-şi atinge ţelul şi deveni Finisher la cel mai greu traseu de mountain bike al vestului Europei. Maratonul Salykammergut Trophy este popular nu doar mulţumită multitudinii lungimilor de trasee pe care le pune la dispoziţia concurenţilor ci şi a geografiei deosebite. Foarte populare sunt fotografiile participanţilor realizate în zona în care o parte din trasee sunt practic săpate în stancă traversând ceea ce pare a fi, la prima vedere, ceva extrem de periculos.

În total din partea României au participat 23 de concurenţi. Putem spune că destul de mulţi având în vedere distanţa mare care ne separă de locul de start. Dar dacă comparăm cu ţara vecină Ungaria, de unde au participat 209 ciclişti, vedem că mai avem încă ceva de lucru până când vom atinge nivelul ciclismului din „vest” spre care tânjim atât de mult să ajungem.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma