Recent a avut loc cel mai popular concurs de mtb al vestului Europei, Salzkammergut Trophy din Austria. Pe data de 12 iulie 2014 peste 4.700 de ciclişti au luat startul la cea de a 17a ediţie a maratonului care a pus la dispoziţia concurenţilor 7 distanţe de concurs: 22,1; 37,9; 53,5; 76,0; 119,5 şi 211,3 km.
Din partea noastră s-a prezentat la start Dan Lupşa care şi-a propus să dea gata cel mai lung traseu, cel de 211 km. Exact la ora 5 dimineaţa primii 628 concurenţi înscrişi la traseul A de 211 km, printre care şi ciclistul nostru, au luat startul din piaţeta orăşelului Bad Goisern, cartierul general al operaţiunilor acestui eveniment complex. Vremea nu era nici pe departe ideală, iar pe parcursul zilei lucrurile nu aveau să se îndrepte, ba dimpotrivă aşa cum vom vedea în continuare.
Traseul la care a participat Dan este unul extrem de complex şi dificil. Este un traseu pentru care trebuie să fi pregătit nu doar fizic ci şi mintal. „Nu am reuşit să mă odihnesc bine întrucât eram cuprins de emoţii şi grijă ca nu cumva, dimineaţă, să uit ceva la cabană”, ne povesteşte Dan. „Aşadar m-am trezit la ora 3 dimineaţa total neodihnit şi, ca să fie totul chiar demotivant, am constat că plouă destul de puternic. Dar asta e mi-am spus, plouă pentru toţi la fel”.
Pentru o asemenea distanţă lungă şi ştiind că ai de urcat peste 7000m diferenţă de nivel pozitivă, cât are traseul A, startul îl iei relativ fără grabă acordându-ţi timp pentru încălzire şi intrare în ritm. „S-a dat startul şi am început lejer căci aveam destuuul timp să mă încălzesc”, spune el. „Ploaia continua şi avea chiar şi momente de torenţială făcând ca unele porţiuni mai tehnice din traseu, puţine la număr, să devină şi mai dificile pentru incompetenţa mea ca şi coborâtor. Astfel, probabil, am generat o mică ambuscadă cu un alt rider, ce m-a presat neanunţat, făcând ca eu sa cad peste cap, iar bicicleta să vină peste mine”.
Şi astfel a avut loc accidentul lui Dan care, în cele din urmă, avea să îl oblige să iasă din concurs. „Am continuat, dar în kilometri ce au urmat, au început să apară dureri, scurte mai întâi apoi tot mai puternice la spate”, precizează ciclistul nostru. „Cursa nu era decât la jumătate, zonă de retragere nu aveam aşadar am fost nevoit să rulez în „safe mode” până la km 135 loc unde ruta de 200+ ieşea la şosea. Acolo, greu, am luat decizia să salvez spatele şi să abandonez. Cu lacrimi în ochi am făcut stânga şi am parcurs, cu greu, ultimii 2-3 km spre Bad Goisern. Am mersul la punctul de prim ajutor şi acolo am văzut că erau foarte mulţi ciclişti accidentaţi, mulţi cu situaţii mai grave decât a mea. Şi astfel s-a terminat seara unei zile frumoase, dar triste pentru mine, soldate cu abandonul meu. Nu aveam niciun fel de ţel decât acela de a mă numi finisher în timpul oficial.”
Noi suntem însă bucuroşi că Dan s-a întors totuşi „funcţional” întrucât vor mai fi şi alte ediţii ale acestui maraton şi timp berechet pentru a-şi atinge ţelul şi deveni Finisher la cel mai greu traseu de mountain bike al vestului Europei. Maratonul Salykammergut Trophy este popular nu doar mulţumită multitudinii lungimilor de trasee pe care le pune la dispoziţia concurenţilor ci şi a geografiei deosebite. Foarte populare sunt fotografiile participanţilor realizate în zona în care o parte din trasee sunt practic săpate în stancă traversând ceea ce pare a fi, la prima vedere, ceva extrem de periculos.
În total din partea României au participat 23 de concurenţi. Putem spune că destul de mulţi având în vedere distanţa mare care ne separă de locul de start. Dar dacă comparăm cu ţara vecină Ungaria, de unde au participat 209 ciclişti, vedem că mai avem încă ceva de lucru până când vom atinge nivelul ciclismului din „vest” spre care tânjim atât de mult să ajungem.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…