Categorii: Alergare

adidas TERREX INFINITE TRAILS 2024 – Înainte și după cursă

adidas TERREX INFINITE TRAILS 2024 este mult mai mult decât o cursă – este o experiență completă de patru zile în inima văii Gastein, plină de momente memorabile. Din acest motiv, am decis să descriu separat fiecare etapă, înainte și după competiție, pentru a surprinde întreaga intensitate a acestei aventuri.

Dinu Țurcanu, „trimisul nostru la fața locului”, a concurat la eveniment, iar impresiile lui, despre concurs și despre echipamentul adidas pe care a avut ocazia să-l testeze, ni le povestește în continuare.

Am participat la eveniment ca parte a programului media și, imediat ce am ajuns joi după-amiază în Bad Hof Gastein, am fost primiți călduros și invitați la o alergare de grup, alături de atleți Adidas Terrex precum Eric LiPuma și Corinne Malcolm, voluntari și alergători locali. Alergarea, de aproximativ 9 km, în ritm puțin mai intens decât mă așteptăm pentru o tură de grup, a traversat orașul și muntele, oferind o priveliște spectaculoasă, o introducere perfectă în peisajul de antrenament din zonă. Rar ai ocazia sa alergi în spatele a două elite, precum Eric si Corinne, pentru ca in general ii vezi doar la start si la premiere.

foto Dinu Țurcanu

Valea Gastein e cunoscută pentru peisajele sale montane impresionante, cu vârfuri de peste 2.500 de metri care domină linia orizontului. Oamenii locului valorifică această frumusețe naturală și diversifică sporturile montane, iar sprijinul autorităților locale pentru evenimente sportive precum Infinite Trails este remarcabil, un exemplu de mobilizare comunitară în promovarea turismului sportiv.

Seara am fost oaspeții oficiului de turism din Salzburgerland, gazde atente pe toată durata sejurului. De altfel am avut ocazia să admir sprijinul pe care autoritățile locale (includ aici landul Salzburg) îl oferă Infinite Trails, ceva ce la noi nu prea vezi. La ei toate lumea se mobilizează ca să creeze o experiență cât mai plăcută pentru alergători, se promovează regiunea pentru un sport care are priză din ce în ce mai mare, și se diversifică paleta sporturilor montane care se pot practica în valea. Inteligent, nu-i așa?

Vineri dimineață a fost rândul prezentării Adidas Terrex. Am fost duși cu mașina în Sportgastein, practic capătul văii, la 1600 m înconjurați de vârfuri de 3000+, unde cei de la Adidas ne așteptau să prezinte noua gama Agravic.

Gama Adidas de trail se împarte în doua, Agravic pentru încălțările de top și gama Flow, pentru toți alergătorii, încălțări din categoria buget. Gama Agravic se compune din Ultra pentru distante lungi, Speed, pentru cursa foarte rapida, minimalist și Agravic 3 un daily trainer, dar un papuc suficient de rapid pentru a fi luat la curse, cu susținere mai bună. Ne-au fost prezentate în detaliu modele Agravic, Ultra, Speed și Agravic 3.

Foarte interesant este că Adidas a ales să nu meargă pe calea plăcilor de carbon, spre deosebire de Hoka de exemplu. Există și aici un retur de energie ca la carbon, dar e dat de o spumă revoluționară și de o tijă din material plastic în formă de trident. Pantoful are 4 straturi, partea superioară cu mesh, tijă în formă de trident, partea de spumă și talpa din cauciuc Continental cu aderență mare.

Forma e perfectă pentru alergătorii care aterizează pe pingea (ce păcat ca eu sunt heel striker) și e concepută să permită o coborâre rapidă fără a încărca musculatura. Atleții Adidas care au contribuit la conceperea Agravic Ultra spun că le permite să introducă mai multe antrenamente cu diferență de nivel în program, întrucât musculatura nu se încarcă atât pe coborâre.

foto Dinu Țurcanu

Modelul Speed e similar cu Agravic Ultra, dar mai minimalist, fără tijele din material plastic, cu greutate redusă și aderență mai mare. L-am testat și se simte parcă ai șosete în picioare, dar are aderența este foarte bună, răspunde foarte bine la schimbări de direcție și se lipește de sol. Un adevărat pantof de viteză.

Agravic 3 este daily trainer, conceput pentru antrenamentele zilnice, dar merge și la curse pentru alergătorii care au nevoie de mai multă susținere.

După-amiază a mai fost o alergare de grup, dar eu am preferat să mă relaxez la therme, bazinele cu apă termală unde se ține petrecerea & premierea de după cursa. Ce petrecere? Ajungem și la ea. Deocamdată am petrecut aproape 3 ore în apă caldă și rece, absolut minunat și o bună destindere a musculaturii înaintea cursei.

Preluarea kiturilor se face la o coadă mare, dar cum lucrurile sunt foarte bine organizate, merge foarte repede, lumea râde și se simte bine, poate mai puțin cei care nu au tot echipamentul obligatoriu la ei. Nu e cazul meu, eram pregătit pentru oricare din cele 3 scenarii: vreme normală, vreme rece sau vreme caldă. Primisem cu 2 zile înainte SMS și mail că se aplică scenariul de vreme bună, deci echipament normal. În kit nu există tricou tehnic, dar este o șapcă Adidas. Tricoul vine după finiș.

foto Dinu Țurcanu

Toată valea e acordată la cursă, este evenimentul nr 1 al sezonului cald, așa că fiecare își aduce contribuția. Statul sprijină financiar, thermele se închid pentru public sâmbătă și sunt deschise doar pentru participanții la cursa, hotelurile au mic dejun de la ora 4, pentru că starturile încep de la ora 6, mulți din zona se duc la susținere pe vârfurile din zonă, și așa mai departe.

Nu am văzut nici o față acră la personalul care s-a trezit la 2-3 ca să ne pregătească nouă micul dejun, dimpotrivă, zâmbete și încurajări. Urma să am nevoie în cursă de tot sprijinul moral posibil.

Sar direct la ziua de duminică, pentru că petrecerea intră la ziua cursei. După un mic dejun copios, am urcat cu cabina pe Stubnerkogel, vârful cu numărul 3, unde atentele noastre gazde ne-au pregătit o sesiune de yoga în postul de observație de pe vârf, yoga cu accent pe streching, care mi-a prins foarte bine dupa cursa. Apoi a urmat petrecerea de bun rămas cu celebrele Kaisernschmarn, clătitele imperiale vieneze. Vremea era superbă, soare cu un pic de nori. La orizont se vedeau deja norii negri care urmau să aducă un front de precipitații și o scădere bruscă a temperaturii.

Despre traseu și cursa în următorul articol.

dt

Published by
dt

Stiri Recente

În vizită la fabrica de biciclete KROSS din Polonia

Kross e o marcă ce a intrat deja de câțiva ani pe piața din România și a câștigat o notorietate…

2 zile in urma

Test – Tricou enduro/gravel Northwave Bomb mânecă lungă

De ceva vreme a început și echipamentul pentru ciclism să devină din ce în ce mai specializat și împărțit pe…

o săptămână in urma

Blue Trail-ul de la Cheile Grădiștei: tot ce trebuie să știi

Blue Line este un nou traseu construit la Cheile Grădiștei, pe lângă Black Line-ul de concurs deja existent. Acest traseu…