După cum ziceam, 24 km fără dificultăți înseamnă o strategie diferită față de un concurs de MTB de exemplu, pentru că atunci când nu te lupți cu traseul, te lupți cu concurenții, iar asta e mult mai greu și mai imprevizibil. Când ai o bucată grea și trebuie să o parcurgi cât mai repede e simplu! Tragi cum poți, îți dozezi efortul să îți ajungă energia fix până sus. Când e vorba de concurenți, apare strategia, care poate să facă diferența între o zi bună și una praf. Cel mai greu lucru la șosea mie ca MTB-ist mi se pare că e să reușești să distingi între un pluton sau un grup de care ești în stare să te ții și unul care merge prea repede pentru nivelul tău. Apoi, odată aflat în grup, trebuie să evaluezi ce poți face tu acolo: să supraviețuiești la coadă, lucru care nu e ușor pentru că trebuie să faci față la accelerările care apar des, sau ești capabil să mergi în față și să îți aduci contribuția la trenă? Ești suficient de motivat să intri într-un pluton de câțiva zeci de amatori care merg cu 40 km/h la 10 cm unul de altul și unde sistematic se întâmplă accidente? (întâmplător la cursa asta nu au fost, dar sunt mereu și sunt urâte)…
Partea neagră pentru mine la Seciu e coborârea, pe care deși reușesc să merg destul de bine de ceva vreme și nu mă mai depășesc decât 2-3 concurenți (acum 2-3 ani treceau toți glonț pe lângă mine), nici nu reușesc să mă țin de grupul din jur, ceea ce pentru mine înseamnă un mare efort de fiecare dată, odată ajuns în zona de plat, să îi prind din urmă, efort pe care trebuie să îl depun aproape în fiecare tură.
Am terminat cei aproximativ 111 km cu 1450 m denivelare într-un timp cu 11 minute mai bun ca anul trecut, ceea ce mi se pare o realizare foarte mare la șosea, unde îmbunătățirile sunt mici și greu de atins! Mă bucur însă că am reușit să mă organizez astfel încât nu am avut niciun moment de cădere și pot spune că mi-am dozat tot efortul la fix, fără greșeală, cam acesta fiind nivelul real.
Concluzia cea mai importantă: îmi era dor de un concurs de șosea… cu atât mai mult de unul din seria RGT, organizate exemplar, o plăcere mereu să participi!
Fotografii de Radu-Cristi, de pe pagina RoadGrandTour!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…