Echipa din spatele echipei Wallonie-Bruxelles

Mii de kilometri, dacă nu zeci de mii anual, litri întregi de sudoare, sute de mii de calorii arse și lista ar mai putea continua. Cam între aceste date se derulează activitatea unui ciclist de performanță. A terminat o cursă, urmează alta și alta și tot așa. Și totul trebuie să funcționeze brici dacă sportivul tot e pregătit să facă sacrificiile cerute de acest sport nemilos care este ciclismul. Aici intervine echipa din spatele echipei de ciclism și de această dată i-am luat ca subiect de studiu pe cei din formația continentală Wallonie-Bruxelles.

După standardele belgiene, echipa nu este una foarte mare și nici nu are în componență rutieri profesioniști, cel puțin nu la modul în care am înțelege noi acest lucru. După cum chiar Regis mi-a mărturisit, Wallonie-Bruxelles este o excelentă rampă de lansare pentru rutierii tineri (prin asta a se înțelege cei cu vârsta de până la 27 de ani), iar statutul continental pe care îl are le permite membrilor echipei să adune o bogată experiență competițională. Experiență care le va trebui atunci când, sau dacă, vor semna contractul cu o echipă profesionistă.

Regis, pe numele său complet Regis Picoux, este mecanicul principal al echipei și tocmai verifica baieurile roților când am stat de vorbă cu el. Recunoaște foarte franc că au călătorit destul de mult ca să ajungă la Miercurea Ciuc și echipa nu are de gând să plece cu mâna goală. Iar pentru asta, bicicletele și materialele de cursă trebuie să meargă ceas. Și când echipa are un calendar competițional cel puțin încărcat (a se citi echipa are doar câteva zile libere pe lună, în rest luând parte la curse), partea tehnică devine predispusă la rateuri. Așa că în camioneta echipei poți găsi un adevărat service, cu toate cele necesare, de la spațiu de depozitat bicicletele și roțile, până la compresor, mașină de spălat și frigider.

Și pregătirile pentru etapa de astăzi sunt ceva mai speciale. În cea de-a doua etapă a Turului Ținutului Secuiesc sunt programate 4 cățărări, așa că rutierii valoni au renunțat la roțile aerodinamice și le-au fost montate cele mai ușoare, pentru a avea un plus pe urcări.

Tot pe urcări se va afla și Richard Panis, soigneur-ul echipei. Se trezise de la 8 ca să pregătească săculeții cu hrană de traseu (geluri, batoane, napolitane) și bidoanele cu apă sau băuturi izotonice pe care le va înmână rutierilor în punctele de alimentare de pe parcursul etapei. Tot Richard răspunde și de masajul pe care băieții îl primesc după fiecare etapă.

Așadar, echipa din spatele echipei și-a făcut treaba și în această dimineață. Totul este pregătit, iar acum rolul le revine rutierilor să își arate priceperea.

Traian Goga, redactor FreeRider.ro
Miercurea Ciuc, Harghita

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma