Categorii: AccesoriiDiverse

Pompă Pro compactă pentru anvelope tubeless

Botezată Team Tubeless, pompa de la Pro primită recent la test este compactă, iar la prima vedere ai impresia că este vorba despre o pompă de podea obișnuită. Însă, aceasta poate stoca o presiune de până la 11 bar, suficientă pentru a umfla instant o anvelopă tubeless.

Am testat-o pe mai multe roți, iar rezultatul a fost cel scontat. Desigur, anvelopa nu se va aranja din prima pe jantă, fiind necesar să mai bagi ceva presiune până ce peretele anvelopei se așează pe jantă, însă asta s-a întâmplat cu orice altă pompă tubeless. Avanatajul acesteia este că nu utilizează o butelie de aer separată, care de regulă are dimensiuni mai mari, fiind de altfel și mai ușoară. Astfel, pe lângă faptul că este mai ușor de folosit, poate fi luată cu tine în portbagajul mașinii atunci când mergi la curse, spre exemplu.

Manometru mare, așa cum ne place.
Baza este relativ mare – aici se putea și mai bine. Zonă cauciucată pentru o aderență sporită atunci când ții piciorul pe ea.

Calitatea este bună, nu pot spune că s-au utilizat finisaje de top, însă nici prețul nu te va ustura la buzunar. Are un manometru de dimensiuni mari, ușor lizibil, un suport suficient de mare astfel încât să fie stabilă (deși unul mai mare nu strică niciodată), iar mânerul este din plastic, asezonat cu cauciuc pentru o aderență mai mare în mâini. Ce mi-aș fi dorit, ar fi fost un mâner mai lung, căci atunci când sari de 8 bari, trebuie să depui efort serios, iar o lungime mai mare pentru mâner mai compensează din acest efort. Chiar și așa, vei reuși să o duci în 10 bar.

Dai în jos – încarci. Dai în sus – descarci aerul în anvelopă.
Mâner cu zonă superioară cauciucată.

Cartușul de aer primește aer atunci când maneta de la baza pompei este setată pe charge, iar toată presiune se eliberează în care dai de manetă în sus. Capul este compatibil cu valvele presta și shrader și desigur, odată introdus pe valvă, tragi de o clapă în sus pentru a o fixa. Corpul este construit din aluminiu, iar baza din oțel, pentru o mai mare durabilitate.

Capul compatibil cu cele două valve consacrate.

Prețul este de aproximativ 430 de lei, ceea ce este mai mult decât decent dacă aruncăm o privire pe ceea ce oferă concurența. Desigur, poate fi utilizată și ca pompă normală, nu doar pentru tubeless.

Importator: RomEurotrade

Film de prezentare:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma