Categorii: AccesoriiDiverse

Lumini de la Reelight: cu magneți și cu baterii

Importatorul luminilor Reelight ne-a trimis la test săptămânile trecute două modele: un set dotat cu magneți care generează energie pentru a alimenta LED-ul și unul cu baterii, foarte ușor de detașat de pe bicicletă. Modelul cu magneți se numește SL100, iar cel cu baterii, simplu, GO.

Reelight SL100

Cel mai interesant aspect al acestui set de lumini este că nu utilizează baterii, ci magneți pentru a genera curentul electric necesar. Asta nu doar că-l face mai practic, mai prietenos cu mediul și mai ușor de utilizat (îl montezi și uiți de el), dar reprezintă în același timp o inovație. Cum funcționează? Pe spițe montezi un magnet cu o lungime de aproximativ 6 cm, iar pe axul roții, montezi sistemul în sine. Magnetul trebuie să treacă la o distanță de maxim 3mm față de far/stop, fără a-l atinge. Doar trecând prin dreptul său, acesta generează suficient curent pentru a alimenta LED-urile.

Ideea sună foarte bine și funcționează la fel de bine, în trei moduri distincte: intermitent în timp ce pedalezi, intermitent după ce te oprești și mod continuu atunci când pedalezi. Problema este că acest sistem nu a fost gândit pentru bicicletele de munte, ci doar pentru cele de oraș care au prindere pentru roată cu piulițe. Nouă ne-a reușit montarea pe un Mountainbike, însă doar pe furcă. Așadar, am reușit să-l prindem cu ajutorul unui QR9, însă pe roata din spate a fost imposibil din cauza discului. Ceea ce mă face să cred că pe o bicicletă dotată cu V-Brake-uri este posibilă montarea acestui sistem de iluminare. Cei care doresc să le monteze pe o bicicletă cu frâne pe disc, trebuie să achiziționeze modelul SL200.

SL100 este un sistem de avertizare a prezenței tale în trafic, în special pe modul intermitent. Pe timp de noapte, în modul continuu, generează suficientă lumină încăt să vezi la 2 metri în fața ta, iar faptul că e poziționat mai jos, ajută la o vizibilitate mai bună. Pe de altă parte, montarea luminii pe axul din spate al bicicletei, o plasează destul de jos și nu știu cât de eficient este în trafic, atunci când vine vorba de vizibilitate. Cu siguranță va sări în ochii șoferilor, dar montat ceva mai sus ar fi mai bine plasat în câmpul vizual al șoferilor.

Costul de achiziționare este de 165 de lei, pentru set. După cum spuneam și în introducere, marele avantaj este sistemul mount-and-forget, lipsa bateriilor sau cea a încărcării regulate fiind un mare avantaj, în special pentru bicicletele de oraș pentru care aparent au fost gândite aceste lumini. Când vine vorba de MTB-uri, dacă ai frâne pe disc, vei putea monta doar lumina de față, cea de spate neavând suficient loc (modelul SL100 oferit la test fiind gândit pentru bicicletele de oraș). Pe de altă parte, dacă le prinzi doar cu quick release-ul pot fi foarte ușor furate.

Reelight GO

Mai puternic este sistemul Reelight GO. Acesta se montează pe ghidonul și pe tija de șa a bicicletei, așa cum ești obișnuit de la celelalte sisteme de iluminat. Ce face ca acest sistem de iluminare să fie interesant este modul de prindere, cu un magnet foarte puternic. Asta înseamnă că le poți monta/demonta într-o secundă, deci riscul de a fi furate este zero.

În ceea ce privește iluminarea, sunt mai puternice decât modelul SL100, vizibilitatea în față pe timp de noapte fiind mai mare, iar unghiul de iluminare mai mare. În momentul în care le desprinzi de pe suportul de montare, acestea se închid automat. Suportul construit din silicon se prinde ușor de ghidon sau de tija de șa și nu necesită o demontare ulterioră.

Poți opta între două moduri de iluminare: continuu și intermitent. Problema este schimbarea celor două moduri, care va necesita demontarea luminii și acționarea unui mic levier interior. Durează aproximativ 1 minut să duci la bun sfârșit operațiunea însă era mult mai util dacă se putea realiza cu ajutorul unui switch montat direct pe far sau stop. Un exemplu pentru design care primează în fața funcției. Și pentru că tot a venit vorba de design, setul a câștigat RedDot Design Award, în 2013.

Luminile funcționează cu 4 baterii CR2032 (plate) și asigură 50 de ore de iluminat constant și 650 de ore de iluminat intermitent pentru farul de față. Cel de spate asigură 10 ore de iluminat continuu și 130 de ore de iluminat intermitent, în ciuda faptului că utilizează tot 4 baterii similare. În zilele noastre ne-am fi dorit un sistem de încărcare al acumulatorilor prin USB pentru Reelight GO, însă din nou intră în discuție design-ul și abordarea funcționalității, deoarece imaginea generală ar fi fost afectată de prezența unui locaș pentru mufa de încărcare.

Prețul sistemului de iluminare GO este de 135 de Lei, este disponibil în 8 versiuni de culoare și se dovedește a fi suficient de puternic pe timp de noapte, dar și practic, deoarece poate fi demontat foarte ușor, însă va trebui să trăiești cu ideea că la un moment dat va fi nevoie să înlocuiești bateriile.

Importator în Romania: www.shillex.com
Producător: reelight.com.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma