Deși ar fi cumva logic să vă prezentăm întâi computerele în detaliu, am ales să vă arăt prima dată diferențele dintre ele pentru că mi se pare cel mai important aspect pentru cine vrea să facă investiția și nu știe ce să aleagă. Și ca să meargă treaba repede, am decis să fac acest lucru într-un mic video pe care-l puteți vedea mai jos!
Deja găsiți informațiile prezentate foarte succint pe internet, dar am încercat să vă povestesc puțin cam cum se simt cele două computere în realitate, din punctul de vedere a unui utilizator vechi de Garmin, prin mâna mea trecând cam toate modelele apărute în ultimii ani. Din punctul meu de vedere este vorba doar de două mari diferențe:
Interfața este cea mai evidentă diferență, 530 folosind butoane iar 830 un touchscreen. Asta face ca și meniurile și modul general în care se interacționează cu computerul să fie un pic diferit. Părerea mea după ce le-am schimbat între ele câteva zile e că prefer oarecum 530-ul la MTB unde cu mâinile sau mănușile murdare mi-e mult mai simplu să accesez funcțiile de care am nevoie, odată ce m-am obișnuit cu poziția butoanelor, la 830 fiind destul de greu de atins locul potrivit pe ecran în anumite condiții. Touch-ul funcționează exemplar, mult peste modelele anterioare, inclusiv cu mănuși groase și murdare, dar totuși e greu să nimerești fix unde ai nevoie din mers. O altă problemă e că ecranul se stropește cu noroi și dacă îl ștergem, trebuie să fie blocat. A nu se înțelege că 830 nu merge la MTB, e foarte bun și el iar ecranul se blochează și se deblochează cu o simplă apăsare scurtă de buton, dar personal înclin spre butoane la MTB. O idee bună la ambele e folosirea telecomenzii care permite să schimbăm paginile plus alte câteva funcții fără să luăm mâinile de pe grip, dar tot e nevoie de interacțiune directă pentru multe lucruri. Aranjarea lucrurilor prin meniuri e ușor diferită, dar e logică la ambele modele. Funcțiile sunt însă aproape identice, exceptând partea de navigație despre care vorbim în paragraful următor.
Navigația este de această dată absolut identică la cele două modele, exceptând două mici aspecte. Primul ar fi că 530 nu are inclusă o bază de date cu POI-uri, acestea fiind puncte salvate cu magazine, restaurante, benzinării, etc… și pe care 830 le știe căuta repede. Este din punctul meu de vedere singura funcție suplimentară de pe 830 care putea fi implementată și pe 530 dar nu s-a dorit. Al doilea aspect este că la 530 nu se poate scrie o adresă exactă la care vrem să ajungem, dar asta are logică deoarece dacă la 830 putem scrie cu o tastatură touch destul de repede, la 530 procesul de a scrie implică alegerea literelor dintr-un tabel cu ajutorul butoanelor, lucru extrem de incomod și care durează mult. La 530 însă (normal, și la 830) se poate alege efectiv un punct pe hartă pe care-l putem salva sau la care putem cere să fim îndrumați. Dacă la 830 totul e facil cu ajutorul touch-ului, la 530 se face din butoane. Surprinzător, interfața hărții de pe 530 e foarte bine gândită și mie cel puțin mi-e foarte ușor să ajung unde vreau. Se vede mai bine în video cum funcționează.
Alte diferențe notabile între cele două computere nu există iar diferența de preț între ele e de aproximativ 500 lei (1449 lei față de 1949 lei în varianta simplă). Cred că e simplu pentru fiecare să decidă dacă plusurile cu care vine 830 merită diferența de preț. Din punctul meu de vedere problema se reduce la cât de des aveți nevoie să navigați la o adresă. Dacă faceți MTB prin munți e inutil. Dacă livrați pizza la Uber Eats ar putea fi vital. Fiecare știe exact de ce are nevoie!
În câteva zile urmează
Primite la test de la Trisport, disponibile la distribuitorii autorizați Garmin
Preț: Edge 530 – 1449/1779/1949 lei, Edge 830 – 1949/2299/2399 lei
prețul este pentru computerul simplu/pachet MTB/pachet Performance
pachetul MTB conține husă, telecomandă și suport special MTB
pachetul Performance conține senzorii de puls, viteză și cadență
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…