Modalitățile de transport al bagajelor pe bicicletă s-au modificat în ultimii ani. Sau cel puțin, au evoluat și s-au adaptat nevoilor de azi. Nevoi care par a fi mai mici sau mai puține. Aparent poți pleca în ture, chiar și “epice”, adică pe la altitudini mari și timp de mai multe zile, chiar și cu echipament mai puțin la tine. Iar asta pentru că echipamentul în sine a devenit mai performant, mai compact și mai ușor.
Coburii Adventure pe care i-am avut la test de data asta, au fost de la Force, o marcă cehească cu vechime pe piață din 1991. Din punct de vedere al „prestigiului” poate că Force nu ne spune mare lucru însă asta vine ca un avantaj întrucât cei doi coburi testați sunt de foarte bună calitate, iar „lipsa” prestigiului de marcă permite produselor să aibă un preț competitiv, fapt confirmat și de coburii testați acum.
Force Adventure pentru ghidon
Coburul Force Adventure pentru ghidon este un cilindru cu o capacitate de aproximativ 8 litri. Dimensiunile sunt de 65 cm lungime și 17 cm diametru. Asta îl face să fie potrivit și când vrei să ai la tine inclusiv o oală cu capac pentru camping, cu diametru puțin mai mic. Greutatea măsurată de noi pentru geanta de ghidon a fost de 370 g, ceva mai grea decât ce am mai testat în trecut.
După cum se vede și în imaginea de mai jos, cei 8 litri sunt suficienți pentru a transporta destul de multe lucruri: pufoaică de primăvară/toamnă, bluză de corp first layer, pantalon ușor flaușat first layer, tricou ciclism, lenjerie, șosete, primus, butelie gaz, spork, amnar, oală cu capac și mâner și saltea gonflabilă. Jacheta de vânt și ploaie – cea portocalie, poate fi transportată pe exteriorul genții mulțumită cordelinei elastice.
În stilul clasic deja cunoscut acum și acest cobur de ghidon poate fi „alimentat” prin ambele capete, închiderea fiind prin rulare și fixare cu tridenți. Diferența față de alte mărci este că aici capetele se „sigilează” mai întâi cu velcro după cere se rulează. Este un avantaj pentru că modul ăsta de închidere ofera mai multă protecție la ploaie. Faptul că geanta este deschisă la ambele capete reprezintă un alt avantaj întrucât ai acces mult mai ușor la lucrurile din interior, indiferent unde se află.
Apropo de apă, Force Adventure pentru ghidon este construit din Tarpaulin, un material impermeabil ce seamănă cu o mușama. Din păcate cusăturile coburului nu sunt vulcanizate așa că apa va intra totuși la interior. Pentru a evita asta, va trebui ca lucrurile să le protejezi punându-le într-o pungă. Pe de altă parte avantajul Tarpaulinului este că după ce a fost prăfuit și stropit de noroiul din tură, poate fi foarte ușor și eficient spălat.
În afară de cordelina elastică de pe exterior unde poți pune jacheta de ploaie sau alte haine pe care le vrei la îndemână, Force Adventure pentru ghidon mai este echipat și cu două chingi reglabile cu trident. Și aici mai poți transporta ceva, spre exemplu un tarp rulat.
Prinderea de ghidon este foarte simplă și mi se pare totuși prea minimalistă. E vorba doar de două chingi cu două găici care fixează coburul doar prin frecarea chingii de acele găici. Deci nu ceva fix cu prindere în tridenți. În testele mele nu am observat ca prinderea să se lărgească de la vibrațiile venite din drum, însă prinderea asta mi se pare totuși precară , iar periodic va trebui să te asiguri că totul este în regulă. În cel mai rău caz poți adăuga tu două chingi suplimentare petrecute peste ghidon și care susțin geanta.
Force Adventure pentru ghidon mai dispune de asemenea, de încă o chingă amplasată dedesubt și care fixează coburul de bicicletă într-un al 3lea punct, mai precis de partea inferioară a țevii headtube. Prezența acestei chingi este un avantaj pentru că astfel geanta stă și mai fix atunci când mergem pe drum denivelat.
Force Adventure pentru ghidon nu are buzunare exterioare, iar elementele reflectorizante sunt minimale, patru la număr prezente pe găicile prin care trece cordelina elastică.
Force Adventure pentru tija de șa
Cu o capacitate de doar 5 litri și dimensiunile de 39 cm lungime, 22 cm lățime și 17 cm înălțime, Force Adventure pentru tija de șa este cel mai mic cobur dintre cele testate până acum la Freerider. Chiar și așa însă, am reușit să „îndesăm” în el suficiente lucruri, inclusiv un sac de dormit de categorie „light”, cu confort la +18 grade și extrem la zero grade.
Însă dimensiunea mai mică vine cu marele avantaj al unei stabilități foarte bune pe teren denivelat. Instalat pe bicicletă, sub șa, Force Adventure a fost cel mai stabil cobur dintre cele testate până acum. La testul meu, în acest cobur am reușit să introduc: o jachetă groasă de iarnă pentru ciclism, o bluză de corp first layer flaușată, suprapantalon de ploaie, tricou sport, pantalon scurt ciclism, mănuși groase și caciuliță flaușată.
Coburul Force Adventure pentru tija de șa este construit din același material impermeabil Tarpaulin, dar din păcate și aici cusăturile nu sunt vulcanizate, deci hainele trebuie protejate la interior cu o pungă.
Pe de altă parte și aici avem închiderea prin rulare, dublată cu bandă velcro plus o „buză” din plastic rigid care ajută la o rulare eficientă. Mai mult, chingile care fixează în poziție capacul rulat se prind de corpul coburului prin doi tridenți instalați direct pe lateralele genții și nu în chingi. Avantajul acestei metode este că îți este mai ușor să închizi coburul cu o singură mână, cealaltă ținând de capac să nu se deschidă.
Force Adventure pentru tija de șa nu dispune de elemente reflectorizante însă are totuși în spate o gaică de care se poate prinde un stop. Din păcate, dacă geanta este plină la maxim, gaica ajunge să fie prea sus, iar stopul va lumina în sus.
Altfel, coburul Force Adventure pentru tija de șa, cât și cel pentru ghidon, mi-au plăcut foarte mult. La ambii coburi am apreciat construcția robustă – fără ca gențile să devină grele, materialele rezistente, stabilitatea pe bicicletă și metoda foarte eficientă de închidere / rulare.
Force Adventure pentru ghidon
Force Adventure pentru tija de șa
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Din pacate modelul pentru tija de sa nu e disponibil pe site la SprintBike (lipsa stoc)!!!
Sprint Sports nu vinde direct oricum, e doar importatorul. Lista cu magazinele unde gasesti produsele lor o ai aici https://sprint-bike.ro/shop/stores
Insa oricum, trebuie sa revina pe stoc. Trimite-le un mail si intreaba-i contact@sprint-bike.ro