Categorii: Trasee bicicleta

Traseu – Valea Vâlsanului Transfăgărăşan

Text: Daniel Mihai Florea

Tura prezentata in cele ce urmeaza a fost planuita cu mult timp inainte. Am tot pus intrebari in stanga si in dreapta, pana cand am aflat ca drumul ce face legatura intre valea Valsanului si Transfagarasan este in stare buna. Stiam ca in ultimii ani se incepuse amenajarea vaii Valsanului, dar inca mai erau portiuni la trecerea muntelui care erau cu probleme.

Initial  planuisem sa plecam din Bradetu, dar in ziua plecarii am hotarat sa pornim mai de jos, din Musatesti. Am urcat destul de repede pana in Bradetu, asfaltul fiind de foarte buna calitate. Cam la 2 kilometri de la iesirea din sat drumul devine forestier, dar in stare destul de buna, cu exceptia unor scurte portiuni unde raul a muscat destul de mult din mal. Insa aceasta portiune este perfecta pentru bicicleta. Oricum, are o lungime de numai 5 km. Dupa iesirea din cheile Valsanului revine si asfaltul, iar odata cu el si ultimele urme de civilizatie (in traducere libera locuri de campare, o cabana, deci o posibilitate de a ramane peste noapte) inainte de intrarea pe Transfagarasan. Drumul asfaltat mai continua pret de cativa kilometri, pana la trecerea peste culme. La 1 kilometru de la acest popas incepe urcusul abrupt, lung cam de 3-3,5 kilometri. In aceata zona am vazut si anunturi pentru zone de hranire pentru salbaticiuni. Dupa atingerea punctului de inaltime maxima am oprit pentru o sesiune foto, cu o pajiste imensa.

In continuare am avut parte de o usoara coborare pe marginea poienii, iar odata cu reintrarea in padure am avut parte din nou de urcare. Din fericire panta a fost foarte mica, dar si scurta. A urmat o coborare lunga de circa 3 kilometri, prin padure, cu finalitate in Transfagarasan. Dupa o noua sesiune de fotografii am plecat mai departe. Dupa cateva fotografii in galagia de la Vidraru am pornit o coborare vijelioasa spre hidrocentrala de la Capataneni. In Capataneni am facut pauza de masa cu gandul la ultima parte a drumului. Pana in Corbeni am avut parte de asfalt, iar apoi pana in Turburea de un drum de tara cu multe portiuni umplute cu piatra.

Imediat dupa iesirea din Turburea drumul se transforma intr-o poteca/drum de vaci/carute, cu urcari abrupte, coborari la fel si multe urme de copite.  Noi am avut parte de multe portiuni umede in care abia ne tineam echilibrul. Peisajele care ne-au insotit au fost insa de vis. Tot acest drum a insemnat 7 kilometri dupa care am revenit in Bradetu. Aici am avut parte de o ploaie torentiala, dar cel putin dupa cativa kilometric am scapat de ea. O alta parte buna a fost revenirea asfaltului.

Per total am avut parte de peisaje faine, salbaticie, adrenalina, cam, tot ce trebuie unei iesiri de care san e amintim.

Articol postat în original pe PrinRomaniaSiNuNumai.blogspot.ro de Daniel Mihai Florea. Povestea completă o puteţi citi aici.

Statistici traseu:
Lungime: 72 kilometri
Diferenta de nivel:
Mapmyride – aprox. 1600 m
Oruxmaps – aprox. 2100 m
Timp: 9 ore
Altitudine maxima: 1101 m
Locuri de realimentare: in toate satele, in poienile de la iesirea din chei, iar intre Turburea si Bradetu se poate lua apa de la o stana.
Download track si puncte de interes.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma