Articol preluat parțial de pe site-ul AmazingRomania.
Cel mai bun loc pentru a porni în această tură este Hotel Moneasa. Aici se află intersecția dintre traseul de dus și cel de întors. În prima imagine de sus puteți să o vedeți. Noi am plecat prin dreapta și ne-am întors prin stânga.
Curând după plecare lăsăm în urmă asfaltul din Moneasa și continuăm pe valea formată de râul Moneasa urmărind marcajul triunghi albastru. La aprox. 5.7 km de la plecare părăsim marcajul cotind la stânga spre creasta munților Codru Moma (imaginea de mai jos), în timp ce marcajul continuă spre dreapta ajungând într-un final tot pe creastă, dar mult mai înspre sud.
Câștigăm ușor-ușor în înălțime și ne bucurăm de urcarea lină prin pădure. Ritmul este unul lejer, numa’ bun de purtat conversații despre această vale surprinzător de frumoasă care ne duce din Moneasa până pe creasta munților.
La fix 10 km de la plecare ajungem în vârful urcării, la peste 700 m altitudine (imaginea de mai sus). De aici ne așteaptă 12 km de coborâre destul de lină și ea. Drumul forestier se lățește încet-încet și înainte de Șuștiu este chiar și asfaltat.
Destul de repede ajungem la Șuștiu și aici trebuie avută puțină grijă în privința navigației. Adică noi am vrut să evităm aglomeratul DN 76/E 79 și am vrut să mergem în paralel cu el prin localitățile care leagă Șuștiu de Lazuri de Beiuș.
Prin urmare în Șuștiu trebuie să virați stânga brusc înainte de a ajunge la podul peste râu. Eventual, întrebați un localnic de scurtătura spre Lunca sau Ghighișeni. Aveți de mers cam 2.5 km pe un drum agricol și destul de dificil până ajungeți la Lunca. După aceea aveți din nou asfalt și urmăriți indicatorele spre Beiuș. Veți trece prin: Lunca, Hotărel, Ghighșeni, Cucuieni, Cusuiuș, Lazuri de Beiuș și Băleni.
Traseul a fost publicat în original pe AmazingRomania și poate fi citit în întregime aici.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…