Categorii: Trasee bicicleta

Traseu – Azuga, Diham, Gura Diham

În ciuda renumelui mai puţin bun pe care şi l-a făcut, Valea Prahovei poate oferi câteva din cele mai frumoase locuri de plimbat cu bicicleta. Evident nu fix pe vale ci în zonele mai înalte de pe cei doi versanţi. Tura de azi se desfăşoară în munţii Bucegi unde urcăm spre cabana Diham coborând pe la Gura Diham pe un traseu numai bun de mers pe bicicletă, uşor, dar care oferă şi câteva zone unde ritmul cardiac şi adrenalina vor creşte puţin.

Traseul nostru începe din Azuga însă la fel de bine poate porni din Buşteni sau Predeal. Cu o lungime de aproximativ 30 km şi o diferenţă de nivel de aproape 900 m, traseul se adresează cicliştilor cu aptitudini moderate şi condiţie fizică la fel. Traseul nu este greu însă pe alocuri necesită puţin push-bike, iar la coborâre sunt porţiuni pe care unii vor trebui să se dea jos pentru a le traversa, datorită stâncilor sau rădăcinilor. În plus traseul parcurge, la început şi la final, şi o porţiune din DN1. Însă nu considerăm acest lucru o problemă întrucât în week-end cel puţin traficul auto se mişcă foarte lent.

Se începe cu pedalatul pe asfalt, pe DN1 spre Predeal, drum pe care îl vom urma preţ de aproximativ 5,5 km. Se merge pe plat aşadar încălzirea se poate face bine. După care vom face stânga spre Pârâul Rece şi vom începe urcarea. Drumul este în continuare asfaltat, iar pentru încă 4 km vom urca având o înclinaţie medie de doar 4%. La kilometrul 9,5 vom face stânga, vom părăsi asfaltul şi o vom lua spre cabanele Steaua şi Diham.

În doar puţin peste 1 km vom ajunge la cabana Steaua de unde începe şi urcuşul ceva mai pronunţat. Se continuă preţ de încă 3 km până se ajunge în Şaua Baiului, o răscruce mare de drumuri cu poteci şi forestiere ce pleacă în toate direcţiile. Noi o vom lua la dreapta spre cabana Diham (nord – vest vest) faţă de drumul de pe care am venit, la început pe curbă de nivel apoi în coborâre până la cabană. Aici putem face pauza zilei şi servi prânzul la cabană pentru ca oricum au trecut aproximativ 2,5 ore de când suntem pe bicicletă.

De la cabana Diham ne vom întoarce puţin pe acelaşi drum, aproximativ 400 m în urcare, după care vom face dreapta (sud-vest) pentru a continua spre cabana Poiana Izvoarelor unde vom ajunge după alţi aproximativ 3 km. Aceasta secţiune va fi cea mai dificilă a traseului, dar şi zona unde vom atinge cea mai înaltă altitudine a traseului, 1.540 m potrivit Google Earth. Tot aici vom întâlni şi câteva porţiuni mai abrupte care pe unii este posibil să împingă puţin bicicleta datorită înclinaţiei mari şi a suprafeţei de rulare instabilă. Din cel mai înalt punct al traseului mai avem doar în jur de 1 km până vom ajunge la cabana Poiana Izvoarelor. Dacă nu am mâncat la Diham o putem face aici întrucât cabana este mare şi primitoare.

Mai departe pornim acum pe traseul turistic, marcat cu vopsea bandă roşie, potecă lată ce leagă această cabană de cabana Gura Diham aflată la o altitudine de 982 m. Până la Gura Diham avem doar coborâre însă, deşi este doar la vale, este şi cea mai dificilă secţiune a traseului din punct de vedere tehnic. Acest lucru se datorează zonelor de stâncărie sau rădăcini care vor putea fi traversate pe bicicletă doar de ciclişti experimentaţi. Ceilalţi vor trebui să se dea jos însă porţiunile sunt scurte şi vor fi depăşite repede. Poteca este însă lată şi se află la umbra pădurii pentru întreaga durată.

Cu puţin înainte de a ajunge la Gura Diham se iese din pădure, poteca se îngustează, iar traseul devine mai dificil întrucât cei cu mai puţină experienţă trebuie să-şi controleze viteza. Poteca merge abrupt la vale aşa că atenţie!

Şi la complexul turistic Gura Diham mai putem face o pauză dacă dorim după care pornim pe drum forestier înapoi spre Azuga. Mai avem astfel de pedalat în jur de 7,5 km pe un forestier de bună calitate însă destul de circulat în week-end, până când vom ajunge înapoi la DN1. De aici mai sunt încă aproape 4 km de mers pe asfalt până la locul de unde am pornit cu aproximativ 5 ore în urmă.

Informaţii Google Earth

Lungime traseu: 30 km
Durata aproximativa: 5 ore
Diferenţă de nivel: 897 m
Rampă medie: 5,5%
Alt. maximă: 1.540 m
Izvoare: 1 si exista pe traseu cabane turistice
Magazine: 0, dar exista pe traseu cabane turistice
Download track şi puncte de interes

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • De la cabana Diham pana la Poiana Izvoarelor se poate ocoli putin pentru a evita acea zona mai dificila. Va fi putin mai lung drumul, dar mai lin. Dupa cabana Diham se face o bifurcatie, la stanga este drumul direct catre Poiana Izvoarelor, dar daca se merge spre dreapta (spre Pichetul Rosu), putin mai departe va fi din nou o bifurcatie, spre stanga fiind Poiana Izvoarelor, iar dreapta Pichetul Rosu.
    Nu numai ca scapati de portiunea mai grea, dar, personal, aceasta portiune mi s-a parut cea mai frumoasa de pe traseu.

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma