Astfel, în această toamnă, am fost să căutăm câteva trasee perfecte pentru acest tip de biciclete, circuite în mare parte asfaltate dar care mai au şi bucăţi de drum forestier sau chiar mici porţiuni de trail. În principiu, părţile off-road nu ocupă mai mult de jumătate din distanţă iar în articol o să precizăm clar ce fel de anvelope ar fi necesare pentru traseul respectiv şi dacă se poate de cei care nu au un adventure bike sau un ciclocros cu o cursieră sau ar fi de preferat un MTB.
Primul traseu este cu startul din Pucioasa, staţiune turistică aflată în judeţul Dâmboviţa, destul de aproape de Târgovişte, pe drumul spre Sinaia, staţiune cunoscută şi pentru organizarea în ultimii doi ani a concursului de succes BikeXpert Alpine Challenge.
Traseul nostru este sub formă de circuit şi trece dealurile subcarpatice din Pucioasa până în Breaza, în apropiere de DN1, revenind înapoi pe alt drum. El include şi celebra căţărare de la Sultanu, una dintre cele mai abrupte şosele asfaltate din România, cu o bucată cu pantă constantă de peste 20% şi maxime de 28-30%.
Lungimea traseului este de 75 km cu o diferenţă de nivel de aproximativ 1500 m. Aproximativ 90% din traseu este pe asfalt, 8% pe drum neasfaltat şi 2% pe trail. Traseul este practicabil şi cu cursiera, una dintre bucăţile neasfaltate mai dificile fiind evitabilă. Se poate parcurge cu caucicuri de tip slick de 28 mm.
Startul este din centrul oraşului Pucioasa, de lângă sensul giratoriu, de unde plecăm direct în urcare în direcţia Bezdead-Câmpina. După ce trecem primul deal, destul de scurt, la prima intersecţie mare după ieşire din oraş virăm spre dreapta în direcţia Valea Lungă. De aici, începe o urcare de dificultate medie şi apoi o coborâre frumoasă până în Şuviţa.
De la capătul asfaltului, coborâm un drum destul de prost cam 100 m după care trecem un mic deal pe un single-trail de maxim 1 km. Destul de repede ajungem într-un drum forestier care în câţiva km ne scoate înapoi în asfalt.
Din vârf, coborâm în Proviţa de Sus, apoi spre Proviţa de Jos şi ţinem drumul care mai trece un mic deal spre Poiana Câmpina. Odată ajunşi jos, virăm stânga spre Breaza iar din centrul localităţii virăm iar stânga spre Adunaţi – Bezdead – Pucioasa. Drumul include două urcări, una mai uşoară din Breaza şi una mai grea din Adunaţi. După trecerea în Dâmboviţa sunt 3 km de drum neasfaltat care nu poate fi evitat, dar care se poate parcurge cu atenţie şi cu o cursieră normală.
Drumul continua din Bezdead în coborâre uşoară şi se termină cu acelaşi deal mic cu care am început tura, în Pucioasa.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…