Suntem norocoși că trăim într-o țara în care ai unde să te plimbi relaxat cu bicicleta. Ok, nu ești întotdeauna „safe”, dar unde poți spune că ești complet în siguranță? Astfel, tura de față a fost făcută într-o zona pe care o consider foarte sigură, cel puțin din punct de vedere al traficului. Desfășurându-se pe drumuri de țară, poteci și drumuri județene cu trafic „șocant” de lejer, Colinele Transilvaniei Gravel a ținut, de data asta, doar două zile, pedalând de la Avrig până la Sighișoara, cu o noapte petrecută la Viscri. Spun „de data asta”, pentru că ediția 2024 va dura patru zile, va fi o tură în buclă, va include încă 2 nopți petrecute prin satele săsești și se va întoarce la Avrig.
Anul acesta Colinele Transilvaniei Gravel am pedalat două zile, cu ziua 1 mai lungă, dar cu traseu mai ușor, 100 km și aproape 1000 m diferență de nivel și ziua 2 mai scurtă, dar cu traseu mai greu, 48 km și 860 m diferență de nivel. Astfel, ziua întâi s-a desfășurat în cea mai mare parte pe drumuri de țară și județene, cu asfalt de calitate mai slabă, dar perfect pentru gravel. Surpriza plăcută a fost traficul, care a fost foarte lejer. Dacă treceau pe lângă noi 2-3 mașini pe oră.
La finalul primei zile am ajuns în deja celebrul sat săsesc Viscri, unde am înnoptat. Sunt foarte multe pensiuni aici și ai de unde alege unde să stai. Majoritatea cazărilor, dacă nu chiar toate, sunt vechi case săsești restaurate și reabilitate, transformate acum în case de oaspeți care combină, într-un mod foarte reușit, tradiționalul și rusticul cu confortul modernului. Noi am stat la Ramona la Viscri 143, unde se și mănâncă foarte bine.
A doua zi traseul a fost complet diferit și s-a desfășurat, aproape integral, pe potecile și traseele pe care are loc concursul de maraton mtb din zonă, Transilvania Bike Trails Race. E vorba de o rețea de poteci special gândite să le poți pedala și care unesc satele săsești din zonă, cum ar fi Viscri, Meșendorf, Cloașterf, Bunești, Saschiz și altele.
Nu am profitat de toate potecile de pe-acolo, nici nu le cunoșteam, în schimb am ales ca după Meșendorf, după ce am ajuns pe „amețitorul” vârf Katzenberg (707 m alt!), să coborâm direct spre Daia, pe drum de țară. A fost frumos și așa pentru că în vale se vedea satul, drumul fiind străjuit de imenșii baloți de paie, parfumul ierbii uscate însoțindu-ne până jos în sat.
Înainte de asta însă ne-am încurcat puțin la Meșendorf când am ajuns la biserica fortificată. Traseul „oficial” trece prin curte, dar neștiind că poarta este deschisă, am ocolit ieșind din sat și bălăurind apoi puțin prin pădure. Așadar, dacă refaci traseul nostru, ține minte că poți deschide poarta și traversa prin curte pe la Meșendorf 65, continuând traseul oficial de la TBT.
Planul nostru a fost să încheiem excursia la Sighișoara în Piața Cetății, dar vremea a avut alte planuri pentru noi. Spre amiaza cerul s-a înnorat, iar o furtuna cumplită se anunța la orizont. Așa că din păcate a trebuit să ne oprim cu doar 9 km înainte de Sighișoara, în satul Șaeș. De aici am fost preluați și returnați la Avrig, conform planului.
Recomand această tura ideal de făcut inclusiv cu copiii. Dacă ziua 1 este prea lunga pentru ei atunci încearcă să organizezi excursia în timpul verii, când ziua durează mult și ai mult timp pentru pauze. Excursia este deosebit de frumoasă și relaxantă, chiar dacă vei consuma ceva calorii. Este frumos pentru că traversezi zone liniștite începutul fiind chiar în mare măsură de-a lungul Oltului, pe care îl traversezi, la un moment dat, pe un pod feroviar.
Dacă ziua 1 poate fi făcută și pe ploaie, sau după ploaie, întrucât conține mult pietriș și asfalt, pentru ziua doi trebuie să fii mai atent la condițiile meteo, pentru că traseul include potecă de pământ și drumuri de țară de calitate mai slabă. În prima zi vei traversa multe sate așa că este ușor să te aprovizionezi cu apă și mâncare/dulciuri de la magazinele sătești. Ziua 2 este mai “sălbatică” așa că asigură-te că ai la tine tot ce îți trebuie.
Produsele pentru ciclism dedicate bărbaților, sau cele unisex, nu se potrivesc tot timpul și femeilor. Și, cu atât mai mult…
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Vezi comentarii
Rugaminte. Folositi o camera mai civilizata fara ultra procesare. Pacat de tura ca pozele ...