Categorii: ControlPedaleTeste

VP Components VX Adventure (2016)

VP se numără printre cei mai mari producători de pedale din lume, având în portofoliu atât cuvete cât și BB-uri, pentru biciclete de munte, de oraș, curisere sau BMX-uri. Doar dacă arunci o privire pe site-ul lor, vei constata cu stupoare că ai nevoie de ore bune pentru a studia oferta. Chiar dacă în principal pedalele entry, de tip platformă, domină gama de produse, aceștia au câteva oferte interesante și în ceea ce privește pedalele de tip clipless. Desigur, vorbim un segment în care concurența este acerbă și dominată clar de Shimano, însă cei de la VP vor să-și atragă clienții prin prețuri decente și materiale de calitate. Cât despre mine, a rămas să lămuresc acest aspect testând pedalele VX Adventure.

Există două versiuni ale acestei pedale: cea standard și versiunea Race, o idee mai ușoară, cu rulmenți mai de calitate și desigur, cu un preț mai mare (120 euro față de 70 euro). Eu am avut la dispoziție versiunea standard, cu o platformă din aluminiu, ax CrMo, rulmenți și posibilitatea ajustării tensiunii de strângere a plăcuței. Dimensiunea de 90x90mm este mai mult decât rezonabilă, oferind un sprijin real pentru talpă, un sprijin pe care-l simți atunci când pedalezi. Desigur, ideal ar fi să utilezi o pereche de încălțăminte clipless cu o talpă dreaptă, gândită pentru astfel de pedale.

Greutatea mi s-a părut o idee cam mare, dar totuși la ce te poți aștepta de la o pedală cu un corp atât de lat? Așadar, am trecut-o la minusuri cu rezerve. Comparate cu Shimano DX, care au o platformă mai mare, sunt mai ușoare cu aproape 100 de grame, însă sunt cu aproximativ 70 de grame mai grele decât Shimano XT, aș putea spune referința în domeniu, cu mențiunea că aceștia nu au o platformă mare, ci beneficază de construcția clasică bazată pe strictul necesar de spațiu. Clipsarea și declipsarea se face ușor și fără probleme (utilizate cu plăcuțe VP), iar în condiții de noroi, ei bine, se descurcă destul de greoi dată fiind construcția mai mare, un lucru cumva de așteptat. Prin comparație, Crank Brothers Mallet E mi s-au părut mai ușor de clipsat în condiții de noroială.

Materialele par de calitate și rezistente în timp, ceea ce le recomandă pentru ture de munte mai dificile, pentru enduro sau pentru cei care doresc o susținere mai bună pe pedală. Prețul nu este foarte mic, însă nici calitatea nu lasă de dorit, rezultând astfel un echilibru bun.

Preț: 315 Lei
Importator în România: –

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi
Tags: pedale vp

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma