Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Thunder Burt (2014)

Am avut ocazia să testăm noua anvelopă a celor de la Schwalbe, construită pentru utilizarea în probele de Cross Country. O anvelopă foarte ușoară, ce cântărește doar 370 de grame în formatul 26 inch, 385 de grame în formatul 27.5 inch și puțin peste 400 de grame, în formatul 29er.

Thunder Burt a fost testat pe o bicicletă cu roți de 27.5 inch. Fiind o anvelopă cu un profil diferit, dimensiunea de mijloc a fost varianta rezonabilă, în special datorită faptului că o bicicletă 29er oferă o viteză mai mare de rulare și poate crea confuzie. Dar nu este cazul de față, deoarece după mai multe ture de munte cu Thunder Burt, am înțeles repede că doar o anvelopă slick poate fi mai rapidă pe traseele abordate. Poate ca Schwalbe Furious Fred depășește performanțele noii anvelope în materie de viteză dar nu și în materie de aderență. În ceea ce privește alte brand-uri, există anvelope cu un profil similar, dar nu urmăresc același concept.

Care este secretul? Nu-i complicat, este la vedere: zona centrală are crampoane de mici dimensiuni, foarte apropiate, pe când cele laterale sunt mai proeminente pentru a oferi aderență laterală suficientă. Desigur, nu te aștepta la aderența pe care o poate oferi spre exemplu anvelopa Schwalbe Hans Dampf, dar se presupune că folosești aceste anvelope pe tipurile de traseu pentru care au fost create. Cu o presiune de 2.0 bar în anvelopă, 66 de crampoane se află în permanentă legătură cu solul. De aici și capacitatea bună de tracțiune a acestei anvelope atunci când urci pante abrupte.

Pentru teren uscat, este greu de crezut că vei găsi o anvelopă mai ușoară și mai rapidă, însă pe teren umed lucrurile se schimbă, iar profilul lui Thunder Burt nu mai poate ajuta roata să treacă nestingherită peste pietre. Iar de rădăcini nici nu mai poate fi vorba, deoarece la acest capitol sunt foarte puține anvelope, realist vorbind, care pot oferi un ajutor simțitor. Virajele acoperite cu noroi vor fi de asemenea dificil de abordat cu aceste anvelope.

Pe scurt, Schwalbe a creat o anvelopă care îmi place, atât timp cât particip cu ea la competiții de Cross Country (disponibil doar în lățimea 2.10) și am parte de vreme bună. Poate fi achiziționat ca un set de anvelope de bază, dar e bine să ai în portbagaj un set adițional în cazul în care vremea se schimbă înaintea cursei. Viteza de rulare este impresionant de mare și greutatea foarte mică. Este disponibilă și cu pereți laterali mai groși, cu protecție mai bună împotriva penei de cauciuc, dar cu 60 de grame mai grea.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Și Kenda Small Block Eight este o anvelopă rapidă, diferențele sunt mici, cu un mic plus de viteză de rulare pentru Schwalbe.

  • In cazul in care ati testat si acest cauciuc, cum se compara la viteza de rulare cu Kenda Small Block 8?
    Multumesc!

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma