Anvelopele Schwalbe se prezinta pentru 2011 cu o noua carcasa. Este vorba de utilizarea si combinarea a trei straturi diferite de „compund”-uri pentru performante sporite.
Anvelopa Schwalbe Rocket Ron utilizeaza „compund”-ul PaceStar, optimizat pentru cursele de Cross Country, dar si pentru All Mountain. Diferenta fata de modelele anilor anteriori se face simtita imediat ce incepi sa pedalezi pe traseu. Tractiunea este excelenta, mai ales pe portiunile de urcari sau push bike. Priza cu solul este pur si simplu excelenta.
Indiferent daca rulezi pe trasee acoperite cu frunze, iarba sau pietris (macadam) acestea ofera performante foarte bune. Umflate la presiunea recomandata de producator, anvelopele Rocket Ron te rasplatesc cu o viteza de rulare foarte buna pe traseele mentionate mai sus.
Nici in viraje nu te vor lasa balta : datorita crampoanelor pozitionate in forma de „U”, la 20 de grade spre exteriorul anvelopei, acestea iti vor permite sa abordezi viraje stranse si foarte stranse la viteze decente. Asadar, te ajuta sa castigi timp, in special daca este vorba de o competitie.
Punctele negative se fac remarcate pe traseele cu pietre ceva mai mari in special pe segmentele de coborare, cand bicicleta incepe sa ricoseze dintr-o parte in cealalta, devenind mai greu de controlat cand pedalezi cu o viteza crescuta. Aceeasi problema o poti intalni si la trecerile peste radacinile proeminente. Zgomotul la rulare pe asfalt poate deveni deranjant, insa la acest capitol nu va exista decat un foarte mic „club” al celor nemultumiti.
Un alt aspect interesant este ca noile Schwalbe Rocket Ron pot fi utilizate si fara camera. Adica sunt tubeless ready. Atentie insa, nu toate versiunile sunt oferite in aceasta varianta. Modelul TL Ready (TubeLess Ready) de care discutam in acest articol cantareste doar 435 de grame in formatul 26 x 2.10 si te indeamna sa te intrebi : „ce mi-as putea dori mai mult?”. In mod absolut natural, o anvelopa cu o greutate atat de mica nu mai poate oferi o protectie foarte buna impotriva snake byte-urilor, asadar te lasa cu doua optiuni : fie o utilizezi fara camera (tubeless), fie utilizezi o solutie impotriva penelor de cauciuc pe care o introduci direct in camera.
Amplasarea crampoanelor este ceva mai distantata decat la modelul anului anterior. Partea buna este ca nu-i afecteaza viteza de rulare iar partea si mai buna este ca beneficiaza de o capacitate foarte buna de curatare : la scurt timp dupa trecerea prin portiuni de noroi, anvelopele au scapat de pamantul in plus, acumulat pe carcasa.
In concluzie, anvelope Schwalbe Rocket Ron ne dovedesc ca pot fi alegerea perfecta atunci cand vine vorba de performante. Totusi, Rocket Ron nu este singurul candidat la cea mai buna anvelopa pentru cursele de Cross Country. Tine cont de faptul ca si Continental are in gama noua anvelopa X King Supersonic, cu o greutate similara dar cu o grosime ceva mai mica : 26 x 2.00.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Care credeti ca este anvelopa mai buna: acceasta sau X-king?
Ar fi interesant si un test cu X King daca tot le-ati mentionat aici
La momentul publicarii articolului (2012) nu exista caseta de importator iar informatia nu a fost introdusa ulterior.
Cum sa nu existe nici un importator? BikeXpert cu ce se ocupa??? Ei sunt importatori Schwalbe.