Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Rocket Ron 2011

Anvelopele Schwalbe se prezinta pentru 2011 cu o noua carcasa. Este vorba de utilizarea si combinarea a trei straturi diferite de „compund”-uri pentru performante sporite.

Anvelopa Schwalbe Rocket Ron utilizeaza „compund”-ul PaceStar, optimizat pentru cursele de Cross Country, dar si pentru All Mountain. Diferenta fata de modelele anilor anteriori se face simtita imediat ce incepi sa pedalezi pe traseu. Tractiunea este excelenta, mai ales pe portiunile de urcari sau push bike. Priza cu solul este pur si simplu excelenta.

Indiferent daca rulezi pe trasee acoperite cu frunze, iarba sau pietris (macadam) acestea ofera performante foarte bune. Umflate la presiunea recomandata de producator, anvelopele Rocket Ron te rasplatesc cu o viteza de rulare foarte buna pe traseele mentionate mai sus.

Nici in viraje nu te vor lasa balta : datorita crampoanelor pozitionate in forma de „U”, la 20 de grade spre exteriorul anvelopei, acestea iti vor permite sa abordezi viraje stranse si foarte stranse la viteze decente. Asadar, te ajuta sa castigi timp, in special daca este vorba de o competitie.

Punctele negative se fac remarcate pe traseele cu pietre ceva mai mari in special pe segmentele de coborare, cand bicicleta incepe sa ricoseze dintr-o parte in cealalta, devenind mai greu de controlat cand pedalezi cu o viteza crescuta. Aceeasi problema o poti intalni si la trecerile peste radacinile proeminente. Zgomotul la rulare pe asfalt poate deveni deranjant, insa la acest capitol nu va exista decat un foarte mic „club” al celor nemultumiti.

Un alt aspect interesant este ca noile Schwalbe Rocket Ron pot fi utilizate si fara camera. Adica sunt tubeless ready. Atentie insa, nu toate versiunile sunt oferite in aceasta varianta. Modelul TL Ready (TubeLess Ready) de care discutam in acest articol cantareste doar 435 de grame in formatul 26 x 2.10 si te indeamna sa te intrebi : „ce mi-as putea dori mai mult?”. In mod absolut natural, o anvelopa cu o greutate atat de mica nu mai poate oferi o protectie foarte buna impotriva snake byte-urilor, asadar te lasa cu doua optiuni : fie o utilizezi fara camera (tubeless), fie utilizezi o solutie impotriva penelor de cauciuc pe care o introduci direct in camera.

Amplasarea crampoanelor este ceva mai distantata decat la modelul anului anterior. Partea buna este ca nu-i afecteaza viteza de rulare iar partea si mai buna este ca beneficiaza de o capacitate foarte buna de curatare : la scurt timp dupa trecerea prin portiuni de noroi, anvelopele au scapat de pamantul in plus, acumulat pe carcasa.

In concluzie, anvelope Schwalbe Rocket Ron ne dovedesc ca pot fi alegerea perfecta atunci cand vine vorba de performante. Totusi, Rocket Ron nu este singurul candidat la cea mai buna anvelopa pentru cursele de Cross Country. Tine cont de faptul ca si Continental are in gama noua anvelopa X King Supersonic, cu o greutate similara dar cu o grosime ceva mai mica : 26 x 2.00.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma