Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Racing Ralph 29×2.35 (2017)

Dacă te numeri printre cei care merg mai des la concursurile de Cross Country, la maratoane sau pur și simplu în plimbări relaxante pe munte, acest format de anvelopă s-ar putea să ți se pară puțin ciudat. 29, ok, pe acesta îl știm cu toții, dar o lățime de 2.35 inch a anvelopei? Pe de altă parte, cei care merg la competiții de enduro sunt cu siguranță familiarizați cu formatul, căci aceste anvelope cumva li se adresează. Așadar, de ce am montat acest anvelope pe o bicicletă de Cross Country?

Răspunsul se trage din desele plimbări cu bicicletele 27plus. Acolo ai un set de anvelope de 27.5 cu o lățime de 2.8 inch. Iar acel confort, dă dependeță. Desigur, există și părți negative a unei anvelope atât de late, prin urmare, 2.35-ul mi s-a părut combinația ideală. Am cerut anvelopele la test, au sosit rapid și la fel de rapid le-am și montat pe roți (cu propriile-mi mâini, fără leviere), apoi am plecat pe un traseu care oferea condiții cât se poate de mixte: umed, noroi, pietriș, pietre sau sol nisipos. Ideal pentru a vedea unde punctează cel mai bine Racing Ralph și unde trebuie să se accepte învins.

Am utilizat o presiune de 1.8 bar pentru aceste anvelope, chiar dacă nu am ales să le instalez fără cameră (tubeless). Pe astfalt rulează mai mult decât acceptabil dată fiind presiunea, iar pe pietriș sau pe sol dor ai suficientă tracțiune pe urcări, la frânare și chiar în viraje. Este important de menționat deoarece nu se numără printre anvelopele cu crampoane mari, ci mai degrabă mici spre medii, fiind gândite pentru viteză mare de rulare și greutate scăzută. Mixul de gumă este cel de top, versiunea Evo. Practic, ceva mai bun nu poate fi achiziționat de la Schwalbe și atât timp cât terenul este uscat, aceste anvelope fac ceea ce promit pe hârtie.

Lucrurile se complică un pic pe suprafețele umede, când nu mai ai aderența scontată, iar viteza de rulare scade drastic în solul mai moale, aici trebuind să luăm în calcul atât presiunea scăzută pe care am utilizat-o cât și pata de contact mai mare. Tragi un pic de tine ca să avansezi, dar asta era ceva la care mă așteptam. Chiar și pe sol dur și uscat, efortul tău va fi o idee mai mare decât pe un set de anvelope de 2.10, însă siguranța și confortul pe care le oferă Ralph-ul de 2.35 este greu de egalat de către o anvelopă mai îngustă. Și pentru că tot am învățat să fac compromisuri de dragul distracției, în detrimentul unei greutăți mai mici, accept toată această poveste și mă bucur cât pot. De menționat că aceste anvelope nu-s prea prietene nici cu terenul stâncos, căci carcasa nu este foarte groasă, cu atât mai puțin cu noroiul. Vestea bună este că au o capacitate foarte bună de degajare a noroiului, odată ce părăsești zona mlăștinoasă.

Altfel, dacă iau în calcul greutatea de 684 de grame, pot spune că este una chiar bună pentru dimensiunea lor. Mai ales că acestea de față sunt și versiunea compatibilăcu Tubeless, deci la urma urmei, ai putea să te gândești că mai poți scuti câteva zeci de grame prin neutilizarea unor camere.

Anvelopele sunt potrivite pentru trasee uscate, de pământ sau cu pietriș, oferă aderență suficientă în virajele abordate sălbatic și de asemenea, o forță de oprire rezonabilă. Le pot recomanda cu dragă inimă celor care nu se uită neapărat la greutate, dar care mizează pe un confort crescut atunci când se află în tură. Acest confort se mai traduce de asemenea și prin încrederea pe care acestea ți-o oferă atunci când treci peste pasaje mai dificile, să spunem cu rădăcini sau mai pietroase. O alegereă bună, însă sunt curios ce are de oferit și concurența în acest segment de… dimensiune.

Prețurile pot să difere foarte mult în funcție de versiunea. Dacă cele de mijloc, Performance, au un preț de pornire de aproximativ 100 de lei, cele de față pot ajunge și la 330 de lei/bucată. În orice caz, te sfătuiesc să cauți bine pe net, căci prețurile la Schwalbe pot să difere destul de mult, în funcție de magazinul care le comercializează, iar cele de față pot fi găsite chiar și cu 150 de lei/bucata.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma