Dacă te numeri printre cei care merg mai des la concursurile de Cross Country, la maratoane sau pur și simplu în plimbări relaxante pe munte, acest format de anvelopă s-ar putea să ți se pară puțin ciudat. 29, ok, pe acesta îl știm cu toții, dar o lățime de 2.35 inch a anvelopei? Pe de altă parte, cei care merg la competiții de enduro sunt cu siguranță familiarizați cu formatul, căci aceste anvelope cumva li se adresează. Așadar, de ce am montat acest anvelope pe o bicicletă de Cross Country?
Răspunsul se trage din desele plimbări cu bicicletele 27plus. Acolo ai un set de anvelope de 27.5 cu o lățime de 2.8 inch. Iar acel confort, dă dependeță. Desigur, există și părți negative a unei anvelope atât de late, prin urmare, 2.35-ul mi s-a părut combinația ideală. Am cerut anvelopele la test, au sosit rapid și la fel de rapid le-am și montat pe roți (cu propriile-mi mâini, fără leviere), apoi am plecat pe un traseu care oferea condiții cât se poate de mixte: umed, noroi, pietriș, pietre sau sol nisipos. Ideal pentru a vedea unde punctează cel mai bine Racing Ralph și unde trebuie să se accepte învins.
Lucrurile se complică un pic pe suprafețele umede, când nu mai ai aderența scontată, iar viteza de rulare scade drastic în solul mai moale, aici trebuind să luăm în calcul atât presiunea scăzută pe care am utilizat-o cât și pata de contact mai mare. Tragi un pic de tine ca să avansezi, dar asta era ceva la care mă așteptam. Chiar și pe sol dur și uscat, efortul tău va fi o idee mai mare decât pe un set de anvelope de 2.10, însă siguranța și confortul pe care le oferă Ralph-ul de 2.35 este greu de egalat de către o anvelopă mai îngustă. Și pentru că tot am învățat să fac compromisuri de dragul distracției, în detrimentul unei greutăți mai mici, accept toată această poveste și mă bucur cât pot. De menționat că aceste anvelope nu-s prea prietene nici cu terenul stâncos, căci carcasa nu este foarte groasă, cu atât mai puțin cu noroiul. Vestea bună este că au o capacitate foarte bună de degajare a noroiului, odată ce părăsești zona mlăștinoasă.
Anvelopele sunt potrivite pentru trasee uscate, de pământ sau cu pietriș, oferă aderență suficientă în virajele abordate sălbatic și de asemenea, o forță de oprire rezonabilă. Le pot recomanda cu dragă inimă celor care nu se uită neapărat la greutate, dar care mizează pe un confort crescut atunci când se află în tură. Acest confort se mai traduce de asemenea și prin încrederea pe care acestea ți-o oferă atunci când treci peste pasaje mai dificile, să spunem cu rădăcini sau mai pietroase. O alegereă bună, însă sunt curios ce are de oferit și concurența în acest segment de… dimensiune.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…