Schwalbe a schimbat (din nou) de vreun an compound-ul pentru anvelope, un lucru absolut normal de altfel pentru progres, iar Nobby Nic a beneficiat desigur de toată atenția. Recunoscut în trecut ca o anvelopă cu o viteză bună de rulare, dar cu aderență scăzută, noul facelift a fost de bun augur pentru aceste anvelope, iar performanțele au crescut o dată cu atenția primită și reproiectarea acestora.
Desigur, la prima vedere nu se văd diferențele între generații, însă amplasarea crampoanelor este acum diferită, pe lângă faptul că este disponibil într-o multitudine de variante. Ce-am observat însă imediat: greutatea nu mai este la fel de mică, iar viteza de rulare nu mai este la fel de mare ca la generația precedentă, ceea ce confirmă din nou faptul că nu există ușor și rezistent sau aderent dar cu viteză bună de rulare. Nu există.
Din punct de vedere al design-ului, carcasa pe zona de rulare a primit mai multe crampoane: două alipite, două separate și încă trei – tot separate. Crampoanele laterale sunt acum mai mari. Ceea ce înseamnă două lucruri: tracțiune atât pe urcări, cât și la frânare datorită crampoanelor centrale dar și în viraje – căci în noua formulă, cu Nobby Nic poți să te înclini mai mult și mai sigur pe traseu. Aș spune că viteza de rulare este decentă și chiar foarte bună comparată cu Magic Marry sau Big Betty, pe care le-am folosit la enduro și downhill. Nobby Nic în schimb, îl văd mult mai potrivit pentru turele montane și pentru competițiile mai lejere de enduro și tocmai în acest sens, am decis că le voi instala și pentru Metal Enduro Reșița, acolo unde voi avea de parcurs un 40 de km cu 1.500m diferență de nivel. Mi se par mult mai potrivite pentru ceea ce am nevoie acolo.
Acestea sunt tubeless, iar în formatul trimis la test (29×2.40) cântăresc 980 de grame/bucata (totuși, în varianta SuperRace mai economisești 150 de grame/anvelopă). M-aș speria un pic inițial la vederea acestor cifre, dar înțeleg că o anvelopă mai grea are și mai mult material inclus și de asemenea, oferă o protecție mai bună la pană. Prin urmare, nu-mi rămâne decât să accept. Pentru competiția de la Reșița, voi folosi și inserții. Altfel, doar dacă te uiți pe lista de specificații, aceste anvelope sunt disponibile în peste 25 de variante, de princpiu în versiunile Performance (cea mai ieftină), RaceGuard, Super Ground, Super Race și Super Trail, în dimensiuni diferite, pentru 26, 27.5 sau 29 de inch și în lățimi diferite, de la 2.25 până la 2.80! Aș putea să comentez un pic și despre preț, cel recomandat de 62 de euro fiind destul de mare. Însă din fericire, pot fi găsite și la prețuri mai mici prin diverse magazine online.
O evoluție clară față de generația anterioară, noul Nobby Nic devine din nou competitiv pe piață, dorind să fie o anvelopă all-round, cu o viteză decentă de rulare, dar și cu protecție la pană și o aderență așa cum așteptăm de la o anvelopă pentru all-mountain/enduro în 2021. Doar greutatea mai mare s-ar putea să nu fie pe placul tuturor.
Greutate: 980 grame (29×2.4)
Preț recomandat: 62.5 euro
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…