Categorii: AnvelopeRotiTeste

Schwalbe Nobby Nic 29×2.4 SuperTrail(2021)

Schwalbe a schimbat (din nou) de vreun an compound-ul pentru anvelope, un lucru absolut normal de altfel pentru progres, iar Nobby Nic a beneficiat desigur de toată atenția. Recunoscut în trecut ca o anvelopă cu o viteză bună de rulare, dar cu aderență scăzută, noul facelift a fost de bun augur pentru aceste anvelope, iar performanțele au crescut o dată cu atenția primită și reproiectarea acestora.

Am tras câteva duble și triple până am prins poza asta.

Desigur, la prima vedere nu se văd diferențele între generații, însă amplasarea crampoanelor este acum diferită, pe lângă faptul că este disponibil într-o multitudine de variante. Ce-am observat însă imediat: greutatea nu mai este la fel de mică, iar viteza de rulare nu mai este la fel de mare ca la generația precedentă, ceea ce confirmă din nou faptul că nu există ușor și rezistent sau aderent dar cu viteză bună de rulare. Nu există.

Din punct de vedere al design-ului, carcasa pe zona de rulare a primit mai multe crampoane: două alipite, două separate și încă trei – tot separate. Crampoanele laterale sunt acum mai mari. Ceea ce înseamnă două lucruri: tracțiune atât pe urcări, cât și la frânare datorită crampoanelor centrale dar și în viraje – căci în noua formulă, cu Nobby Nic poți să te înclini mai mult și mai sigur pe traseu. Aș spune că viteza de rulare este decentă și chiar foarte bună comparată cu Magic Marry sau Big Betty, pe care le-am folosit la enduro și downhill. Nobby Nic în schimb, îl văd mult mai potrivit pentru turele montane și pentru competițiile mai lejere de enduro și tocmai în acest sens, am decis că le voi instala și pentru Metal Enduro Reșița, acolo unde voi avea de parcurs un 40 de km cu 1.500m diferență de nivel. Mi se par mult mai potrivite pentru ceea ce am nevoie acolo.

Acestea sunt tubeless, iar în formatul trimis la test (29×2.40) cântăresc 980 de grame/bucata (totuși, în varianta SuperRace mai economisești 150 de grame/anvelopă). M-aș speria un pic inițial la vederea acestor cifre, dar înțeleg că o anvelopă mai grea are și mai mult material inclus și de asemenea, oferă o protecție mai bună la pană. Prin urmare, nu-mi rămâne decât să accept. Pentru competiția de la Reșița, voi folosi și inserții. Altfel, doar dacă te uiți pe lista de specificații, aceste anvelope sunt disponibile în peste 25 de variante, de princpiu în versiunile Performance (cea mai ieftină), RaceGuard, Super Ground, Super Race și Super Trail, în dimensiuni diferite, pentru 26, 27.5 sau 29 de inch și în lățimi diferite, de la 2.25 până la 2.80! Aș putea să comentez un pic și despre preț, cel recomandat de 62 de euro fiind destul de mare. Însă din fericire, pot fi găsite și la prețuri mai mici prin diverse magazine online.

O evoluție clară față de generația anterioară, noul Nobby Nic devine din nou competitiv pe piață, dorind să fie o anvelopă all-round, cu o viteză decentă de rulare, dar și cu protecție la pană și o aderență așa cum așteptăm de la o anvelopă pentru all-mountain/enduro în 2021. Doar greutatea mai mare s-ar putea să nu fie pe placul tuturor.

Greutate: 980 grame (29×2.4)
Preț recomandat: 62.5 euro

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma