Rockrider Race 900: topul hardtail-urilor Decathlon

Nu am înțeles exact de ce Decathlon are două hardtail-uri cu cadru din carbon pentru maraton sau XCO, însă există o diferență de preț și de geometrie între aceste biciclete, precum și una de echipare. Există o diferență de 100 de grame între greutatea celor două cadre (în dimensiunea M) și o diferență de 1 kg între bicicletele complet echipate. Și dacă tot am menționat cuvântul echipare atât de des, diferența majoră între cele două biciclete se face la setul de roți, Race având în dotare un model mai scump. Dar să vedem cum se descurcă pe traseu Race 900, iar la final, să stabilim clar pentru toată lumea, care este diferența dintre cele două modele.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din carbon (greutate 1.05 kg)
  • furcă pe aer cu o cursă de 100mm și brațe superioare de 32mm
  • preț de achiziție: 9.999 Lei
  • roți 29 inch
  • pentru competiții – maraton, XCO
  • poziție: aplecată pe față
  • geometrie: adaptată traseelor de XCO/Maraton

Pentru cine este această bicicletă?

Cea mai bună întrebare! Dacă Race 740 este adresată amatorului care dispune de un buget mai redus dar totuși caută un hardtail bun, aceasta se adresează în principal profesioniștilor sau celor cu aspirații de profesioniști. Faptul că în acest moment diferența dintre cele două este de doar 1.500 de lei, face ca Race 900 să fie o opțiune pentru cei mai ambițioși dintre voi, deoarece oferă o greutate totală mai mică (iar 1 kg este chiar una semnificativă), un cadru mai ușor dar și mai rigid. Ce înseamnă un cadru rigid? Că transferul de putere dintre pedală către roata de spate se face extrem de eficient și efectiv simți cum sprintezi la deal cu această bicicletă. Poziția pe cele două este aproape similară, iar pe Race 900 vei putea urca și secțiuni foarte abrupte. Iar la vale, unghiul headtube-ului este și mai degajat decât la modelul 740, având o valoare de 68 de grade. În plus de asta, Race 900 este bicicleta mai lungă, deci mai stabilă, dar din fericire are un reach o idee mai mic, așadar vei sta un pic mai compact pe aceasta (însă poziție este tot aplecată pe față, poziție clasică de racing).

Trebuie reținut că o bicicletă rigidă este mai puțin confortabilă (deși există diverse soluții pentru a face un cadru și rigid și confortabil, însă va costa semnificativ mai mult). La vale, chiar dacă ești mai aplecat pe față, poziția este spot on, iar presiunea pe roata de față este în continuare excelentă fără vreun risc de a sări peste ghidon.

Două prinderi de bidon pe cadrul Race 900.

Comparativ cu concurența, la nivel de preț de raft (așadar fără a lua în calcul reducerile), Race 900 este bicicleta mai ieftină, însă nu cu mult. Alți concurenți mainstream din același segment au prețuri sensibil mai mari (1.000-1.500 de lei), însă cu echipări ceva mai bune la nivel de transmisie. Alți concurenți premium oferă doar un cadru din aluminiu în această sumă. Însă cu ceea ce strălucește cel mai mult acest Rockrider este design-ul cadrului, cu care clar iese mult în evidență. Prin urmare, dacă te gândești la achiziția unei biciclete pentru maraton/XCO care să arate bine (deși știu că este un punct subiectiv), aceasta este una dintre soluții.

Și folia de protecție superioară, foarte groasă. Mai există una și sub cadru.

Tehnologic cadrul se află la zi, cu cabluri trase prin interior, ax care se infiletează pentru roata de spate și protecții foarte faine puse în puncte cheie. Un design care mi-a plăcut foarte mult.

Ce echipare are?

O furcă Rock Shox Reba cu o cursă de 100mm, cartuș de aer și prestații bune, ce beneficiază și de reglaje precum viteza de revenire sau posibilitatea de a fi blocată, o transmisie Sram GX Eagle cu 12 pinioane conectată la un angrenaj Truvativ care cântărește destul de mult și care nu își avea locul neapărat pe această bicicletă și un set de roți ușor de la Mavic, modelul CrossMax.

Furca Reba oferă suficient confort dar și reglaje. O furcă absolut în regulă.

Frânele Sram Level T nu m-au dat pe spate, iar prestațiile pe trasee tehnice au fost mai slabe decât pe drumurile forestiere, asta însemnând că sunt potrivite mai degrabă pentru maratoane decât pentru cursele de XCO. Discul de 180mm oferă ceva mai multă putere de frânare, pe când discul de spate are 160mm.

Lever feel fain și modulație destul de bună, dar performanțe mai slabe pe coborâri tehnice.

La nivel de șa și tijă de șa se face din nou o diferențiere față de modelul 740, pe 900 fiind instalată o șa Fizik Argo Vento și o tijă de carbon, combinație care mai salvează câteva zeci de grame (aproximativ 70 grame).

Combinație de transmisie între Sram GX și Truvativ Stylo.

Iar combinația de anvelope de la Vittoria, cu Barzo pe față și Mezcal pe spate, are menirea de a oferi o aderență mai bună în viraje și o viteză de rulare, Barzo având crampoane sensibil mai mari, iar Mezcal mai mici. O combinație împrumutată aparent de la bicicletele de enduro (dar cu altă dispunere și altă formă a crampoanelor desigur).

Prezentare

Așadar, în concluzie?

Race 900 are un cadru care arată foarte bine și care este mai rigid și totodată mai orientat către performanță. Totuși, dacă ambițiile tale nu sunt foarte mari și nici nu ții neapărat la imagine, modelul 740 este alegerea naturală, mai ales că și aceasta arată foarte bine. Pe de altă parte, Race 900 are geometria specifică de racing și o greutate mai mică, așadar este o armă mai eficientă. Ca diferență de final: 740 este bicicleta mai confortabilă. Așadar, diferențele sunt foarte evidente și clare, în ciuda faptului că echiparea este până la un punct similară. În orice caz, Race 900 are unul dintre cele mai frumoase cadre dintre hardtail-urile testate în ultimii 3 ani.

PLUS: performanță foarte bună la deal, poziție spot on și pentru coborâri, geometrie de racing, cadru cu multă atenție la detalii
MINUS: angrenaj greu, frânele nu excelează

Preț: 9.999 lei
Greutate: 10.61 kg (fără pedale), dimensiune M
Producător: Decathlon

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma