O bicicletă care face parte din segmentul All-Mountain trebuie să se priceapă la multe. Însă cum faci să oferi o bicicletă multivalentă pentru un preț mic? Căci da, 12.599 lei sunt bani destul de puțini îîn 2024 pentru o bicicletă full-suspension. Am luat la test noul Blizzard TRL, în versiunea 30-29, pentru a vedea dacă cei de la Rock Machine au găsit formula câștigătoare în acest segment și în aceste vremuri tulburi.
Pe scurt:
Pentru cine este această bicicletă?
Blizzard TRL se adresează celor care dispun de un buget redus pentru achiziția unui full-suspension, dar care totuși vor și o porție de distracție pentru suma plătită. De asemenea, este orientată către cei care caută o bicicletă mai scurtă, cu care să se miște mai mult pe traseu la vale, căci Blizzard are un chainstay scurt, dar și un reach la fel de scurt, făcând-o astfel mai jucăușă dar nu foarte stabilă. Aici este strict o chestiune de preferințe, iar eu am preferat mereu bicicletele scurte în detrimentul celor lungi. Geometria este în regulă dacă luăm în calcul head angle-ul de 67 de grade, însă bicicletele mai noi împing această limită undeva pe la 65 de grade, fiind astfel mai stabile pentru începători.
La deal însă lucrurile stau cumva diferit, deoarece amortizorul lui Blizzard nu poate fi blocat nicicum, prin urmare efortul va fi crescut. În acest sens, va fi necesar un efort suplimentar din partea ta, mai ales că bicicleta în dimensiunea M, fără pedale, pune pe cântar puțin peste 16 kg. Concluzionăm de aici că lui Blizzard îi place mai mult să coboare decât să urce.
Ghiodonul are o lățime de 760mm, așadar cumva adaptată dimensiunii cadrului de 17 inch, iar pipa o lungime de 40mm, suficient cât să poți trage rapid și eficient de ghidon atunci când vrei să ridici roata de față a bicicletei.
Iar cadrul este bine finisat, are cablurile trase prin interior, beneficiază de o protecție de chainstay și permite instalarea unui bidon pentru lichide pe downtube.
Ce echipare are?
La nivel de suspensii, ambele sunt modele de intrare, dar permit reglajul presiunii în funcție de greutatea ta și beneficiază de reglaj pentru viteza de revenire. Suspensia spate lucrează surprinzător de bine cu amortizorul Rock Shox Deluxe R, singurul minus real fiind lipsa blocajului acestuia. Furca în schimb beneficiază de blocaj, însă nu l-am folosit și nu îl folosesc în general niciodată. Dacă totuși ți s-a pus pata pe bicicleta aceasta și vrei să urci consistent cu ea, va trebui să-ți adaptezi un pic tehnica pe urcări astfel încât să compensezi oscilațiile suspensiei spate. Nu este greu.
Frânele provin de la Shimano, modelul MT420 cu 4 pistoane în etrier și discuri de 180mm. Fac o treabă rezonabilă pe trasee, chiar și pe cele mai tehnice, însă feel-ul de on-off oferit de manetă va fi ceva cu care va trebui să te obișnuiești. Este o carcteristică clasică a tuturor frânelor din segmentul entry. Diametrul discurilor, ambele de 180mm, s-a dovedit a fi arhisuficient pentru greutatea mea de 68 de kg.
Transmisia este foarte coerentă, provenind integral din gama Deore a celor de la Shimano. Ce este foarte interesant: formatul pinioanelor, 11-51. Văzând un pinion cu 51 de dinți m-am gândit că setul are 12 pinioane, însă de fapt sunt 11. Cu toate acestea nu am simțit deloc lipsa acelui pinion, iar faptul că-l ai la dispoziție pe cel cu 51 de dinți este un suport fizic și moral excelent.
Să trecem și la roți, acolo unde Rock Machine punctează pozitiv cu jantele duble și late alături de anvelopele WTB, în combinația Vigilante/Trail Boss, o combinație orientată mai mult către segmentele de coborâre, acolo unde aceste anvelope sunt chiar capabile.
De menționat că dropper-ul instalat este binevenit, iar șaua și manșoanele oferă un confort bun.
Prezentare
Așadar, în concluzie?
Rock Machine Blizzard nu sperie concurența cu vreun preț bombă, ci mai degrabă se încadrează cu toți restul la acest capitol. Diferită este geometrie, cum spuneam și în introducere – mai scurtă, așadar o bicicletă orientată mai mult către distracție la vale. Nu este un cățărător desăvârșit și vine echipată cu strictul necesar astfel încât să nu duci lipsă nici de rapoarte, nici de reprize bune de frânare și nici de aderență. Rămâne să decizi dacă aspectul este pe placul tău și dacă avantajele enumerate mai sus îți îndeplinesc condițiile de achiziție.
PLUS: scurtă și distractivă la vale, transmisie cu 11 pinioane arhisuficientă, frâne cu 4 pistoane în etrier
MINUS: lipsă blocaj amortizor spate, unii concurenți au geometrii mai slack
Preț: 12.699 lei
Greutate: 16.22 kg (fără pedale), dimensiune M
Importator: Sprint Sports
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…