Michelin isi face dinnou intrarea pe piata anvelopelor pentru biciclete, propunand trei game diverse : Sport, Performance si Pro. Din gama Performance am avut ocazia sa testam anvelopa Michelin Wild Grip’r, un concurent serios pentru anvelopele Continental, Schwalbe sau Maxxis.
Wild Grip’r se bate de la egal la egal cu anvelope precum Schwalbe Nobby Nic, Maxxis Ardent sau Continental Mountain King. In ceea ce priveste greutatea anvelopei Michelin, aceasta reuseste sa tina pasul cu produsele oferite de renumitii producatori germani insa la capitolul costuri este invincibil. Comparat cu concurentii mai sus mentionati, anvelopa Michelin Grip’r este oferita la un pret cu 20 pina la 40% mai mic. Bineinteles, trebuia gasita o cale prin care aceste anvelope nou intrate pe piata sa se impuna. Iar acel criteriu este pretul.
Am vrut sa vedem daca anvelopa Michelin Wild Grip’r se poate impune in fata concurentei si cu ajutorul altor calitati in afara pretului scazut. Traseul ales a fost unul de munte, cu diverse portiuni de pamant presarat pe alocuri pietris dar si cateva treceri prin rauri de mica adancime. Nu este o anvelopa de competitie dar reuseste sa ofere o aderenta mai mult decat decenta. Se face remarcat in special in viraje, pe traseu uscat.
Nu are acelasi grip precum anvelopele Schwalbe Nobby Nic sau Continental Mountain King, insa prestatiile sunt bune. Daca vine vorba de trasee acoperite cu pietris, acestea nu mai ofera acelasi randament, iar daca te deplasezi cu o viteza mai mare bicicleta devine instabila pe viraje stranse. Pentru a-i mari aderenta pe traseele cu pietris ai la dispozitie o solutie nu tocmai fericita, dar eficienta : sa mai scazi din presiunea anvelopelor.
Si nu este cazul sa-ti faci prea multe griji daca rulezi la o presiune ceva mai joasa, deoarece anvelopa Michelin Wild Grip’r ofera o protectie destul de buna impotriva penelor de cauciuc. Asta insemna ca daca vei lovi muchia unei pietre de dimensiuni mai mari, ai toate sansele sa pedalezi mai departe, fara sa te trezesti cu un snake byte.
Capacitatea de curatare este acceptabila. Depinde insa foarte mult si de tipul de namol in care te afunzi. Daca cel nisipos (umed) se curata repede la rulare, cel consistent ramane ceva timp pe carcasa anvelopei. Suprafata este destul de moale iar viteza de rulare este acceptabila : nu este nici cea mai rapida dar nici cea mai lenesa anvelopa din lume. In plus, nu scoate un zgomot foarte mare la rulare, in niciun caz ca cel produs de Schwalbe Nobby Nic.
Michelin Wild Grip’r este oferit in diverse dimensiuni. Noi am pedalat pe modelul 26 x 2.10, dar extremele sunt preprezentate de modelul 26 x 2.00 (cu o greutate de 575 de grame) si de modelul 26 x 2.40 (cu o greutate de 850 de grame).
In concluzie putem afirma ca Wild Grip’r nu este atat de Wild pe cum ne-o spune denumirea, insa ii reuseste spagatul intre calitate, aderenta si cost. Prin urmare, aceasta va constitui o concurenta serioasa pentru producatorii germani si ne determina s-o recomandam celor care iubesc muntele si isi doresc o anvelopa eficienta si ieftina (de la 28 de euro).
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
testati si michelin WildGrip´R 2,25" Advanced TL