Cu piața gravel bike-urilor în continuă creștere în special peste ocean, Maxxis au fost printre primii care au oferit anvelope specifice acestui tip (relativ) nou de ciclism. Pe lângă modelul foarte performant cu mici crampoane Rambler pe care l-am testat deja, în gamă există și un model pentru teren mai ușor și viteză mai mare: Re-Fuse. Această anvelopă nu este nouă în colecția Maxxis ca profil, ea fiind prezentă de ani de zile în dimensiunile uzuale de cursieră și fiind cunoscută ca o anvelopă ceva mai grea dar extrem de rezistentă, după cum spune și sloganul inventat de producător pentru ea ”The tire that re-fuses to puncture!”.
În versiunea de gravel bike ea vine în dimensiunile 32 mm pentru cursierele endurance și ciclocros care nu au spațiu foarte mare în cadru și 40 mm pentru gravel bike-urile pur-sânge. De asemenea, structura de bază este complet modificată, astfel că dacă modelul de cursiere era unul ieftin, cel în dimensiuni de gravel bike reprezintă un produs de top. Avem doar modele foldable, cu structura internă din carbon, tubeless ready și cu strat de protecție la pană MaxxShield. Există chiar și un model pentur roți de 27.5.
Pe asfalt însă anvelopa e bună, dar sincer nu excelează. Greutatea destul de mare de 390 g (alți producători au anvelope de aceiași dimensiune și stil chiar și la 320 g) se face simțită la accelerări, astfel încât rulajul la peste 30 km/h nu e chiar facil. Dar dacă nu există pretenții sportive, putem vorbi de o anvelopă destul de rapidă. Am folosit o presiune destul de mare, de 6 atm, dar nu am fost prea impresionați. Micile striații de pe suprafață ar trebui să mărească mult aderența în condiții ude și de mâzgă pe asfalt. Am avut însă surpriza ca roata să derapeze pe urcări pe un asfalt ud și puțin murdar, lucru care nu se întâmplă cu anvelopele de șosea de top. Am încercat chiar o tură la sub 0 grade, dar tot așa, pe pante peste 10% anvelopa nu era foarte aderentă pe ud. Părerea mea e că ar fi mers un compus de calitate mai bună la un astfel de model ce se dorește polivalent și e în gama de top ca preț.
Concluzia genereală e că Re-Fuse este o anvelopă polivalentă superbă, dar totuși nu trebuie să avem așteptări prea mari de la ea pe asfalt, în sensul că ar fi destul de greu să ne ținem după un pluton de cursieriști. Nu e ieftină, dar este de o calitate foarte bună iar greutatea suplimentară sperăm că se reflectă într-o rezistență mărită la pană și o durată mare de viață, lucru care se vede doar după multe mii de km rulate.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…