Maxxis Detonator este probabil unua dintre cele mai versatile anvelope de șosea, disponibilă într-un număr foarte mare de mărimi, inclusiv pentru roți de 26 sau 27.5 dar și în diverse variante de carcasă și de culoare. Ce este sigur e că Detonator este o anvelopă ce oferă printre cele mai bune rapoarte calitate-preț de pe piață. În 2015 am testat versiunea cea mai mare din oferta de atunci, modelul 700x28c și am constatat că este o anvelopă foarte polivalentă și rezistentă, care nu se sperie de puțin offroad ușor.
Între timp conceptul de gravel bike a prins aripi iar dimensiunea de 28 mm a ajuns să fie folosită standard pe cursierele endurance. Detonator s-a adaptat situației, așa că avem acum o versiune de 32 mm, perfectă pentru drumuri de calitate proastă și chiar neasfaltate, care intră perfect pe orice cadru de gravel bike dar și de ciclocros sau de bicicletă de oraș.
Profilul anvelopei este de tip semi-slick, cu o suprafață centrală aproape complet fină, brăzdată doar de câteva șanțuri ce au rolul de a transporta apa în lateral, acolo unde găsim suprafețe mai aderente, de mare ajutor în viraje. Structura anvelopei foldable este de 60 tpi iar presiunea maximă la care aceasta poate fi umflată este de 100 psi, absolut suficient pentru această dimensiune destul de mare pentru șosea.
Am umflat roțile la presiunea maximă recomandată, respectiv 100 psi. Mă așteptam sincer ca acest Detonator destul de mare să fie relativ lent și să se simtă greu pe cățărare. Pe Zillertal Hohenstrasse panta nu scade sub 10% păstrând valori de 12-15% și chiar mai mari pe distanțe lungi, genul de urcare unde un cauciuc prost trage greu la cântar. Nu m-am simțit incomodat în mod evident de acestea, am reușit să urc relativ în parametrii cu care sunt obișnuit. Nici pe bucățile de plat din vale nu m-am simțit rău, reușind să țin fără probleme viteza peste 30 km/h.
Senzația plăcută este însă la coborâre. Drumurile montane austriece sunt brăzdate de niște mici șanțuri de scurgere a apei care pe cursieră oferă senzații destul de extreme, iar din loc în loc sunt montate un soi de grilaje metalice pe toată lățimea drumului. În plus, asfaltul are multe fisuri, unele destul de mari, suficient cât să inducă șocuri destul de mari bicicletei. Detonator-ul de 32c trece peste ele fără probleme iar vibrațiile și șocurile resimțite sunt minime și fără puterea necesară să afecteze stabilitatea sau confortul. Am coborât atât cu presiune maximă cât și cu presiunea scăzută. Evident, cu presiunea ceva mai joasă, pe la 3.5 atm, confortul crește enorm, la fel și aderența. Totuși, în virajele strânse destul de solicitante m-am simțit în deplină siguranță și la 100 psi. Pe alocuri asfaltul e ud, dar acest lucru nu pare să fie o problemă.
Doar pe plat și pe pante mici am testat anvelopele și pe drumuri neasfaltate, cu pietriș, iarbă sau pământ. Senația este de confort excelent și aderență suficientă. Nu am atacat pante abrupte neasfaltate deoarece este evident că pentru acest lucru este nevoie de anvelope mai cramponate, cum este Maxxis Re-Fuse sau de preferat chiar Maxxis Rambler care ar face față dacă e nevoie și în condiții de teren ud. Dar pentru ture care ies ocazional pe drumuri neamenajate, dar în condiții uscate și fără pante mai mari de 5-6% Detonator-ul de 32 mm este un compromis ideal.
Recomand deci Maxxis Detonator 700x32c pentru toți cei ce doresc o anvelopă polivalentă și confortabilă, nu neapărat cea mai rapidă dar nici lentă, gata să atace drumuri de orice calitate și chiar porțiuni offroad nu foarte pretențioase. Tot acest pachet îl primiți la un preț absolut decent de 95 lei bucata.
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…
Vezi comentarii
Buna , aveti o recomandare mai buna ca detonator 32c , raport calitate / pret pentru drumurile noastre , oras , exterior si drumuri neasfaltate de tara ? multumesc
Eu nu inteleg de ce nu exista pt 28 variante mai late. De exemplu de 1.5, caci 26x1.5 exista. Mi-as fi pus si eu pe MTBul meu de 29.
Latimea de 32 este super pentru 29-er. Folosesc un set de micheline odata sau de doua ori pe an cand fac ture mai lungi pe asfalt. Zici ca ai racheta sub piciore. Nu trebuie mai late.