Categorii: AnvelopeRotiTeste

Maxxis Detonator 700x28c foldable (2015)

Anvelopele de șosea de antrenament reprezintă o piață serioasă, de multe ori fiind inutilă folosirea și uzarea unei anvelope scumpe la sutele și miile de km de antrenament de primăvară. Pentru o performanță ridicată și un rulaj fin, este bine ca acestea să fie alese dintre modelele foldable, modelele wired fiind mult prea grele, rulând destul de prost și nefiind cu mult mai ieftine.

Una dintre cele mai populare anvelope de antrenament, mereu la îndemână, este Maxxis Detonator. Aceasta există într-o variație mare de tipuri (wired, foldable), dimensiuni (de la 700x23c până la modele de MTB pe 26 inch) și, mai ales, în foarte multe culori. Acest ultim fapt i-a adus o mare popularitate, fiind foarte ușor de asortat la aproape orice bicicletă, la bani puțini.

În căutarea unei anvelope 700x28c foldable ieftină, am dat peste acest set de Detonator sky blue, potrivite pentru GT Grade, cursiera de off-road din curtea noastră. Bine, este vorba mai degrabă de culoarea celeste, specifică bicicletelor Bianchi, pe care chiar ar arăta perfect. Acum, anvelopele și-au găsit locul pe cursiera de vreme rea, ceea ce dovedește încrederea pe care le-am acordat-o: nimeni nu își dorește să derapeze la prima baltă, nici să facă pană pe ploaie.

O anvelopă 700x28c ar trebui să combine perfect performanța cu abilitatea de a rula confortabil pe drumuri mai proaste. Ba chiar, la presiunea potrivită, permite rularea și pe drumuri neasfaltate nu foarte proaste și nu foarte ude.

Am încercat montarea tubeless a acestor anvelope dar nu am reușit. Ele nu sunt oricum concepute pentru așa ceva, deci nu putem să considerăm acesta un punct negativ, dar ar fi fost frumos să meargă…

Maxxis Detonator au suprafața de rulare de tip dual-compound, adică au două tipuri de cauciuc pe aceasta, unul mai tare și mai rezistent fix pe calea de rulare și unul mai moale și mai aderent în lateral. Banda centrală este neagră și are doar niște mici striații laterale, cea laterală fiind cea colorată și având multe striații fine pentru aderență suplimentară în viraje și eliminarea apei. Carcasa anvelopei este de 60 tpi, beneficiază de un strat de protecție anti-pană Silkworm și are presiunea maximă acceptată de 120 psi. Greutatea unei anvelope este absolut acceptabilă, respectiv 270 g în mărimea 700x28c, la mărimea 700x23c ea având 235 g, o greutate oarecum standard pentru o anvelopă de antrenament. Ea este disponibilă în culorile negru, gri, alb, albastru, galben, roșu, roz, lime, portocaliu și sky blue.

Odată montate anvelopele, am început să le testez întâi pe asfalt bun, apoi pe asfalt prost iar în final m-a luat valul și am ajuns pe niște drumuri destul de proaste și chiar și ude. Pe asfalt, ele au rulat mult mai bine decât alte modele similare ca preț, nu dădeau acea senzație de cauciuc lipicos care te ”trage înapoi” specifică modelelor ieftine, probabil datorită faptului că au două feluri de cauciuc. Imediat ce am dat de asfalt prost, amortizarea specifică unui model 700x28c s-a făcut simțită, iar gropi și fisuri în asfalt care în mod normal le resimțeam puternic pe o cursieră normală se traduceau acum într-o ușoară senzație de tremurat.

Surpriza mare a fost pe off-road, unde mă așteptam să mă descurc destul de greu. Nu a fost cazul, astfel că deși am încercat să împing limitele ceva mai mult, anvelopele au făcut față cu brio ca și cum ar fi mai cramponate decât sunt. Evident, nu vorbim de noroi, unde un model slick nu are nicio șansă, ci de drumuri pietruite dar ude.

Am folosit anvelopele ”fără milă” multe ture, dar și cu o oarecare frică. A fost nefondată, deoarece ele au ieșit din teste fără niciun defect… Evident, asta nu înseamnă că nu se vor tăia niciodată dacă vor da peste piatra potrivită, doar că acest lucru nu se va întâmpla așa de ușor.

În concluzie, Maxxis Detonator 700x28c sunt niște anvelope de calitate corectă, cu un aspect foarte atrăgător, care vă vor permite să vă țineți după pluton pe asfalt atâta timp cât acesta nu e pus pe concurs, dar vă vor permite să abordați liniștit o bucată de drum neasfaltat de legătură sau chiar și o potecă prin pădure dacă nu este ud pe jos.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma