Anvelopele de șosea de antrenament reprezintă o piață serioasă, de multe ori fiind inutilă folosirea și uzarea unei anvelope scumpe la sutele și miile de km de antrenament de primăvară. Pentru o performanță ridicată și un rulaj fin, este bine ca acestea să fie alese dintre modelele foldable, modelele wired fiind mult prea grele, rulând destul de prost și nefiind cu mult mai ieftine.
Una dintre cele mai populare anvelope de antrenament, mereu la îndemână, este Maxxis Detonator. Aceasta există într-o variație mare de tipuri (wired, foldable), dimensiuni (de la 700x23c până la modele de MTB pe 26 inch) și, mai ales, în foarte multe culori. Acest ultim fapt i-a adus o mare popularitate, fiind foarte ușor de asortat la aproape orice bicicletă, la bani puțini.
În căutarea unei anvelope 700x28c foldable ieftină, am dat peste acest set de Detonator sky blue, potrivite pentru GT Grade, cursiera de off-road din curtea noastră. Bine, este vorba mai degrabă de culoarea celeste, specifică bicicletelor Bianchi, pe care chiar ar arăta perfect. Acum, anvelopele și-au găsit locul pe cursiera de vreme rea, ceea ce dovedește încrederea pe care le-am acordat-o: nimeni nu își dorește să derapeze la prima baltă, nici să facă pană pe ploaie.
O anvelopă 700x28c ar trebui să combine perfect performanța cu abilitatea de a rula confortabil pe drumuri mai proaste. Ba chiar, la presiunea potrivită, permite rularea și pe drumuri neasfaltate nu foarte proaste și nu foarte ude.
Am încercat montarea tubeless a acestor anvelope dar nu am reușit. Ele nu sunt oricum concepute pentru așa ceva, deci nu putem să considerăm acesta un punct negativ, dar ar fi fost frumos să meargă…
Maxxis Detonator au suprafața de rulare de tip dual-compound, adică au două tipuri de cauciuc pe aceasta, unul mai tare și mai rezistent fix pe calea de rulare și unul mai moale și mai aderent în lateral. Banda centrală este neagră și are doar niște mici striații laterale, cea laterală fiind cea colorată și având multe striații fine pentru aderență suplimentară în viraje și eliminarea apei. Carcasa anvelopei este de 60 tpi, beneficiază de un strat de protecție anti-pană Silkworm și are presiunea maximă acceptată de 120 psi. Greutatea unei anvelope este absolut acceptabilă, respectiv 270 g în mărimea 700x28c, la mărimea 700x23c ea având 235 g, o greutate oarecum standard pentru o anvelopă de antrenament. Ea este disponibilă în culorile negru, gri, alb, albastru, galben, roșu, roz, lime, portocaliu și sky blue.
Surpriza mare a fost pe off-road, unde mă așteptam să mă descurc destul de greu. Nu a fost cazul, astfel că deși am încercat să împing limitele ceva mai mult, anvelopele au făcut față cu brio ca și cum ar fi mai cramponate decât sunt. Evident, nu vorbim de noroi, unde un model slick nu are nicio șansă, ci de drumuri pietruite dar ude.
Am folosit anvelopele ”fără milă” multe ture, dar și cu o oarecare frică. A fost nefondată, deoarece ele au ieșit din teste fără niciun defect… Evident, asta nu înseamnă că nu se vor tăia niciodată dacă vor da peste piatra potrivită, doar că acest lucru nu se va întâmpla așa de ușor.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…