Kellys Magic Titanium (2011)

Prețul acestui Kellys este într-adevăr magic: 3.099 Lei pentru o bicicletă din segmentul 900+ euro nu sună deloc rău. Totuși, acesta este un preț de lansare și nu reflectă costul real al modelului. Așadar Kellys Magic Titanium 2011 vine cu cel mai bun raport echipare/preț din segmentul mid-level. Dacă poți trece peste denumirea acestei biciclete și ești în căutarea unui produs de calitate, te invit să citești în acest articol ce anume are de oferit.

Comparativ cu modelul Kellys Cool Tool Expert testat precedent și oferit la un preț asemănător, Magic Titanium nu se diferențiază doar prin echiparea diferită ci și prin cadru. Acesta nu beneficiază de suduri finisate (fără solzi), nici de țevi hidroformate, responsabile pentru aspectul spectaculos al lui Cool Tool.

Întreaga bicicletă are un aspect clasic și este orientată mai degrabă catre Cross Country și Maraton decât către Trail-uri (poteci de munte), așa cum este Cool Tool Expert.

Referitor la întreg aspectul bicicletei, există zone foarte aglomerate unde se poate observa logo-ul componentelor proprii a celor de la Kellys și anume KLS. Iar cel mai relevant exemplu este gâtul cadrului, sufocat cu aceste însemne de la cuvete, trecând prin distanțiere și oprindu-se la pipă.

Cadrul

Unghiul seat tube-ului de 72,5 grade relevă caracteristici decente pentru urcări sau cățărări. În același timp, unghiul headtube-ului, de 70 de grade, imprimă o agilitate bună (dar nu excelentă) bicicletei. Toate aceste specificații sunt tulburate din păcate de ghidonul foarte îngust care suprimă distracția pe porțiunile de coborâre. Un ghidon ceva mai lat ar fi rezolvat problema.

Poziția este sport dar nu devine inconfortabilă nici după mai multe ore de pedalat. Pentru o tură în viteză prin pădure, această bicicletă îți oferă suficiente avantaje încât să poți degusta din plin traseu parcurs. În ciuda faptului că ghidonul este îngust, pipa și bascula relativ scurte te vor ajuta să ridici roata de față a bicicletei atunci când trebuie să treci razant peste mici obstacole pe care le poți întâlni în pădure.

Sudurile se prezintă la un nivel mediu, calitatea vopselei este foarte bună, cablurile sunt trase pe sus și ai la dispoziție două prinderi pentru bidoane. Legat de cablurile trase pe deasupra țevii superioare, cei de la Kellys afirmă că unghiul de 90 de grade format de cablul schimbătorului de foi este mai puțin curbat decât în cazul soluției cu cablurile pe sub țeava superioară a cadrului. Iar asta, cumva, ar trebui să sporească performanțele schimbătorului de foi. Eu n-am simțit din păcate nicio diferență. Atâta timp cât cămășile sunt lubrifiate corect, nu ar trebui să existe motive de îngrijorare.

Urechile cadrului au dimensiuni modeste ceea ce însemnă că nu cântăresc mult. În fond, întreaga masă a bicicletei este una realtiv scăzută: aproximativ 13 kg.

Echipare

Kellys Magic Titanium este echipată cu frâne hidraulice Avid Juicy 3. Foarte puternice de altfel, în special datorită utilizării unui rotor de 185 de mm pentru parte frontală. Nu aș merge atât de departe încât să afirm că este supradimensionat, dar va trebui să fi destul de atent atunci când frânezi brusc. Mai ales că modulația nu este excelentă.

De confortul tău pe această bicicleta se va ocupa o furcă Rock Shox Recon pe arc ce-ți oferă o cursă de 100 de mm. Foarte potrivită pentru traseele amintite în introducere, aceasta înghite cu plăcere denivelările pronunțate și într-o oarecare măsură si pe cele mai puțin pronunțate (scurte).

Sistemul de transmisie al lui Magic Titanium este destul de pestriț și nu fac referire la culori ci la proveniența componentelor ce-l alcătuiesc. Pentru că în acest caz, schimbătorul de pinioane X.7 de la Sram trebuie să accepte caseta de 9 pinioane Shimano HG-30, angrenajul Deore și schimbătorul de foi Shimano Alivio. Mediatorul acestui mic conflict este lanțul KMC. Ușor disproporționate sunt și gamele din care aceste componente provin. Asta deoarece gama Deore din care face parte angrenajul Shimano cu tehnologie Hollowtech este peste gama Alivio din care face parte schimbătorul de foi. Când în mod normal ar fi trebuit să fie viceversa.

Cu toate acestea schimbările se fac precis și suficient de rapid încât să nu pierzi timp prețios într-o competiție. Silențiozitatea nu este cuvântul de ordine, dar dacă ai astfel de pretenții poți considera un upgrade al pinioanelor și al schimbătorului de foi.

Anvelopele Schwalbe Rocket Ron provin din gama inferioară Performance și deși nu strălucesc pe trasee de munte dificile, pe cele de pădure îți vor oferi atât tracțiunea cât și aderența necesară. Asta bineînțeles dacă promiți că nu vei împinge limitele prea mult și nici nu vei aborda virajele cu o viteză indecentă.

Cuvinte de laudă pentru shifterele Sram X.5 (la nivel lui Deore) și de asemenea pentru cămășile Jagwire.

Concluzie

Un pachet complet în clasa mid-level. Prețul rămâne în continuare imbatabil, deoarece oferă aceleași componente pe care le regăsești pe biciclete de aproximativ 900 – 1.000 euro. Cadrul este suficient de bine construit încât să nu-ți faci niciodată probleme legate de durabilitate iar controlul este mulțumitor și poate fi ușor îmbunătățit pentru înlocuirea unor componente.

O bicicletă mai mult decât potrivită celor pretențioși și atenți la imagine, care vor să parcurgă potecile de pădure sau să participe la concursuri de Cross Country și Maraton. Nu este recomandată pentru poteci de munte cu coborâri abrupte, datorită controlului dificil dat de ghidonul foarte îngust. Odată cu înlocuirea acestuia, situația se va schimba radical.

Bineînțeles, dacă acesta nu ar fi fost prețul de lansare al bicicletei, cu siguranță ar fi dat peste cap calculele multor producători.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • pt Mihai.btwin e de fapt decatlon ( cu h pe undeva dar fara importanta) si da francezii de la btwin (decatlon) produc cadre de bicicleta in romania, in resita. si mai produc si crose de golf. si produc cadre din 2008. au experienta. nu stiu daca nu produc si rockshox-uri, si fox-uri si specialized-uri si navete spatiale. sau navete de bere?, nu am retinut. si garantia? 5 ani?

  • @Matei
    Rockrider made în România?!
    Rockrider-ul este făcut de francezii de la b'Twin. Și chiar de-ar fi fost făcut în România, mai conta, având în vedere dotările și faptul că ai garanție 5 ani la cadru și 2 la piese?

    Oricum, și Magic Titanium este o bicicletă bună cu dotări de top la prețul pe care-l are acum; din păcate acesta va crește.

  • Cat de ingust e ghidonul pt acest model de ati considerat sa fie "minus" ? :)
    Toate bune !

  • @Mihai

    doar ca Rockrider este made in Romanica, pe cand Kelly's nu.

    Nici nu poti compara cele 2 marci. (nu ma refer la echipare)

    Numai bine.

  • Întradevăr, o bicicletă ,,magică", dar n-aș spune că prețul este imbatabil; la câteva zeci de lei în plus se găsește Rockrider 8.1 (pe site apare la 3139 lei)...

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma