Intense Tracer 279 (2023): mini-bicicleta de downhill

Intense este o apariție rară pe plan local, dar brand-ul legendar este în sfârșit reprezentat în România de către Planet Bike (la finalul articolului despre cum funcționează vânzarea acestor biciclete). Tracer, model de față, există încă din 1999 însă în timp a suferit multe schimbări, iar în prezent poate fi asemuită lejer cu o bicicletă de downhill mai mică. În procesul de proiectare, care a durat 3 ani, a fost implicat și Aaron Gwin, de la început până la final, iar primele prototipuri au fost construite din aluminiu. Rezultatul final a fost un full-suspension, cu roți în format mullet (29 față și 27.5 spate), cadru din carbon, suspensii de 170mm și cu o geometrie modernă. Aceasta este de altfel și prima bicicletă din 2023 pe care am avut ocazia s-o testăm vreme de două săptămâni căci vremea a fost foarte blândă cu noi.

Pe scurt:

  • full-suspension cu cadru din carbon și cursă de 170mm
  • furcă cu pe aer cu o cursă de 170mm și brațe superioare de 38mm
  • preț de achiziție: 27.499 Lei
  • roți format mullet 29/27.5
  • pentru trasee de enduro/downhill
  • poziție: relativ dreaptă
  • geometrie: adaptată traseelor mai dificile de munte

Pentru cine este această bicicletă?

Cu toate că există numeroase variante de biciclete în segmentul enduro în 2023, pe aceasta aș descri-o ca fiind una dintre cele mai hardcore. Este o bicicletă solidă și pregătită să suporte abuzuri, pare să accepte orice fel de stil de dat și este foarte silențioasă. Cred că foarte robustă ar fi termenul potrivit, deși nu mi se pare că acest cuvânt per se sună prea grozav. În orice caz, ghidonul foarte lat și amortizorul spate cu arc te transpun practic pe o bicicletă mai mică de downhill, extrem de potrivită pentru traseele mai dificile de la noi (care de altfel, nu-s multe oricum). Şi aici nu este vorba doar despre suportul pe care-l obții din partea bicicletei, ci de sentimentul de încredere, care joacă un rol extrem de important atunci când te dai cu viteză la vale.

Așadar, așa cum poți deduce din cele descrise succint mai sus, bicicleta este foarte stabilă pe coborâri, cu o suspensie a cadrului (un VPP la bază) care suportă suficiente abuzuri. Probabil chiar mai multe decât furca. Amortizorul cu arc sigură o cursă liniară și va rămâne la fel de stabilă și când este necesar să sari (rampe, gap-uri etc.) dar și când vei trece peste porțiuni mai dificile, precum zone cu multe rădăcini sau pietre. Furca este și ea acolo pentru suport, iar brațele de 38 oferă și mai multă rigiditate și automat, încredere. În orice caz, trebuie să te obișnuiești un pic cu poziția pe Tracer și recomandat ar fi să experimentezi și cu flip-chip-ul cu care este dotată, astfel încât să modifici ușor geometria. În varianta low, ampatamentul bicicletei crește, fiind și mai stabilă, pe când reach-ul scade. Head angle-ul este de 64.5 grade (sau 64 grade) și nu reprezintă vreo revoluție dar este suficient pentru orice fel de traseu mai dificil, mai ales că un suport important vine și de la roata de spate. Bicicleta nu este neapărat cea mai jucăușă dar cu ceva skill te poți distra foarte bine cu ea, în ciuda lungimii sale (cu toate că nu este cea mai lungă din segmentul enduro).

Pe urcări poziția este excelentă, iar roata de față foarte rar pierde contactul cu solul. Poți pedala fără ca suspensie să se comprime simțitor, ceea ce reprezeintă un avantaj. Un minus vine din partea greutății mari a bicicletei, de 17 kg, plus a anvelopelor care rulează mai greu. Așadar, mi-ar fi greu de imaginat că aș putea face o tură de 50 de km cu 2.000m diferență de nivel fără să obosesc, dar o tură mai pe rapid, de 20 de km cu 1.000m diferență de nivel este extrem de rezonabilă.

Altfel, la nivel de detalii bicicleta asta este top: protecție de dimensiuni foarte generoase care se întinde pe aproape toată suprafața downtube-ului, până la bottom bracket, aripă din plastic de dimensiuni medii pentru roata de spate, chain guide e*thirteen, spațiu de stocare în downtube aceesibil doar cu bicicleta cu roțile întoarse în sus, protecții cauciucate pe chainstay – inclusiv pe seat stay-uri, un ax de spate cu un levier telescopic care facilitează demontarea rapidă a roții, cablurile trase prin interior și finisaje, care sunt excelente. În plus de asta, ai spațiu și pentru un bidon cu lichide chiar și pe dimensiunea M a cadrului, deoarece amortizorul este plasat jos și există loc destul.

Ce echipare are?

Singura care ar putea ridica ceva plângeri ar fi transmisia Sram NX, cu 12 rapoarte. Deși inițial funcționează fără probleme, este posibil ca în timp acesta să necesite reglaje mai dese. În plus, pinioanele cântăresc foarte mult.

Frânele Sram Code R cu 4 pistoane sunt puternice și se bazează pe discuri de 200mm, așadar fără probleme semnificative la acest capitol. Cel puțin pe traseele de la Ciocanu, nu s-a pus niciodată problema că reprizele de frânare n-ar fi top.

Roțile sunt construite cu butuci Intense (32 de găuri), jante e*thriteen și spițe DT Swiss și s-au dovedit a fi rezistente în sesiunile de test, pe când anvelopele, provin de la Maxxis: Minion DHF pe fațp (29 x 2.5) și Minion DHR II (27.5 x 2.40) pe spate. Faptul că anvelopa de față are un compound mai moale (sau cel puțin asta se simte la atingere) a contribuit pozitiv în viraje.

Amortizoarele le-am descris mai sus, însă ar mai fi de completat faptul că arcul amortizorului spate diferă în funcție de dimensiunea bicicletei (acesta trebuie să fie adaptat la greutatea rider-ului), iar furca cu brațe de 38 de la Fox, este modelul Performance.

Furca Fox 38 Performance cu o cursă de 170mm și cartuș GRIP.
Amortizor Fox DHX2 cu viteza de revenire ajustabilă și care poate fi blocat pe urcări.

Ghidonul de 800mm și pipa de 40mm sunt excelent alese pentru bicicleta, deși în funcție de înălțimea ta, ghidonul s-ar putea să ți se pară cam lat. Totodată, pe ghidon se află manșoane Intense, cu lock-on, care oferă o aderență foarte bună.

Nu în ultimul rând este de precizat și dropper-ul, tot de la Intense, care are o cursă de 150mm și am simțit nevoia de o cursă mai mare (măcar un 170mm).

Cum o cumperi?

Intense este reprezentat prin Planet Bike însă achiziția se face online, de pe site-ul intensecycles.com. Dacă vrei să testezi bicicleta, o poți închiria de la magazin cu 60 de euro (4 ore) sau 90 euro (toată ziua), iar dacă te decizi să o cumperi ulterior, vei primi un voucher care reprezintă taxa de închiriere și care se scade din prețul bicicletei. Aceasta va fi livrată la Planet Bike și tot acolo vei avea și garanția.

Prețul este pe acolo pe undeva cu concurența, singurul minus venind din partea transmisiei, care este o treaptă mai jos.

Prezentare video:

Așadar, în concluzie?

Intense Tracer 279 este o bicicletă foarte capabilă care cere în permanență un traseu dificil. Pe black line-ul din Postăvaru cu siguranță se va simți în elementul ei și tu la fel, pe ea. Şi într-un fel greu de descris, pare imposibil de distrus.

Este rezonabilă și pentru ture montane dar nu din cele mai lungi cu diferențe mari de nivel. Nu este o bicicletă cu care să pleci și să străbați munții, însă este una care oferă performanță la vale și în acest sens, de preferat ar fi să o cumperi pentru bikepark-uri sau trasee serioase, amenajate pentru datul la vale.

PLUS: extrem de potentă la vale cu multe rezerve, finisaje și detalii ale cadrului, imagine
MINUS: dropper-ul ar fi putut avea o cursă mai lungă, greutate totală destul de mare

Preț: 27.499 lei
Greutate: 16.97 kg (fără pedale)
Distribuitor: Planet Bike

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi
Tags: planetbike

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma