Giant este un brand care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Dacă totuși îți scapă vreun detaliu, atunci află că denumirea este cea mai bună descriere a acestui brand, deoarece Giant se numără printre cei mai mari producători de biciclete din lume.
Timp de trei zile am avut la dispoziție, ne-am acomodat și am încercat să ne distrăm cu modelul Revel 0, vârful gamei Revel ce include în total opt modele. Acestă clasare îl pune defapt în fruntea bicicletelor entry-level din gama Giant de hardtail-uri. Iar ca utilizare, cei de la Giant o încadrază în clasa lifestyle. Noi îi găsim însă locul în clasa bicicletelor recreaționale care pot fi utilizate atât pe drumuri forestiere lejere sau pe poteci de munte cât mai line.
Giant Revel 0 se încadrează prin prețul său în clasa bicicletelor de 3.000 de lei. Ce oferă și mai ales cum se justifică această sumă prin echipare și performanțe urmează să afli în acest articol.
Cadrul/pe traseu
Este piesa de rezistență a acestei biciclete. Sudurile sunt excelent realizate și în ciuda faptului că păstrează forma solzilor de pește nu ai cum să le găsești vreun cusur. Vopseaua este de asemenea la un nivel înalt al calității, singurul incovenient fiind predispoziția la zgârieturi a culorii negre ce domină cadrul. Inserțiile de verde nu fac altceva decât să creeze un contrast vizual plăcut și să acorde un strop de sportivitate aspectului lui Revel 0.
Urechile cadrului sunt mici și în plus de asta, decupate, pentru a scădea pe cât posibil din greutate. Headtube-ul este oversize (1.5), deci mai mare decât cele cu care ești obișnuit. Acesta ar trebui să sporească rigiditatea cadrului în acea zonă, dar cum Revel 0 nu este construit pentru probe dificile, este o specificație oarecum irelevantă. Tot la capitolul țevi, trebuie să aduc în discuție și țeava inferioară a cadrului. Aceasta este aplatizată catre zona Bottom bracket-ului și semnficativ lărgită spre zona headtube-ului. Astfel, protecția suplimentară ce trebuia sudată la îmbinarea dintre țeava inferioară și headtube lipsește, scutind cadrul de câteva grame în plus.
Poziția pe bicicletă este orientată către confort și nu către un pedalat sportiv. Stai destul de drept pe Revel, iar cele 5 distanțiere (relativ inestetice) alături rise-ul ghidonului și al pipei ajută mâinile să stea mai sus decât în mod obișnuit. Deși, în acest caz, am fi preferat o pipă ceva mai scurtă decât cea de 105 mm instalată pe bicicletă.
Cele 14.4 kg ale bicicletei se resimt pe urcări, iar puterea nu ajunge corespunzător la roata din spate datorită pedalelor de slabă calitate, cu foarte puțină aderență. Dacă se întâmplă să fie o zi ploioasă, pe anumite porțiuni, lipsa aderenței pedalelor devine supărătoare.
Pe cadru întâlnim toate prinderile necesare și ceva în plus: două prinderi pentru bidoane, prinderi pentru portbagaj și… surpriză! Prindere pentru cric montată sub țevile inferioare ale basculei. Așadar, dacă te decizi că într-o bună zi vrei s-o transformi într-o bicicletă de trekking complet accesorizată, ai tot suportul tehnic necesar.
Echipare
Raportând echiparea la costul acestei biciclete s-ar putea să rămâi surprins. Furca Suntour XCM V3 cu o cursă de 100 de mm este prima care-mi lasă de înțeles că nu mă pot aștepta la componente mid-level. Funcționează la limita decenței și poate fi exploatată și pe drumuri de munte. Dar cum spuneam și mai sus, cu mențiunea să nu fie prea dificile. Oferă un confort decent dar este relativ insensibilă pe denivelările pronunțate.
Mi-a plăcut în schimb controlul oferit de ghidonul destul de lat. Poziția mâinilor oferită de acesta este bună, în special când trebuie să controlezi bicicleta pe coborâri. Ce nu mi-a plăcut a fost prinderea acestuia de pipă, cu doar două șuruburi. Nu este un capăt de lume, dar aș fi preferat o prindere în patru șuruburi. Pentru plimbările prin pădure este suficientă și această soluție.
Frânele sunt decente și provin de la Giant. Dacă nu ești la curent cu ultimele noutăți, află că Giant produce deja de mai bine un an propriile componente. Am studiat cu atenție modelul Giant Root II cu discuri de 160 de mm deoarece etrierul îmi era foarte cunoscut. Din fericire nu a durat prea mult până am putut face analogia. Este vorba de un etrier de Tektro Auriga Comp care-și face treaba decent. Legat de dimensiunea discurilor, acestea sunt suficient de mari dacă te limitezi la instrucțiunile de utilizare ale lui Revel 0. De aceea în partea anterioară nu vei întâlni un disc de 180 de mm pentru că se presupune că nu vei avea nevoie de unul. Manetele oferă suficientă aderență încât să le acționezi cu două degete și să oprești în siguranță iar modulația este acceptabilă, însă sub rivalii principali (ex: Avid Juicy 3, Shimano M445).
Anvelopele, poartă tot brandul Giant pe pereții laterali, dar provin defapt de la Kenda. Oferă o viteză de rulare decentă, însă nu oferă aderența pe care am fi așteptat-o pe trasee acoperite cu pietriș, macadam sau mai ales umede. Asta bineînțeles doar în cazul în care dorești să abordezi virajele rapid.
Partea de transmisie provine de la Shimano. Cei de la Giant au optat pentru modelul entry-level Alivio, care face o figură bună în versiunea 2011. Nefiind dotat cu tehnologie Shadow, se întâmplă ca pe traseele mai denivelate schimbătorul de pinioane să lovească în cadru. Iar dacă acea coborâre durează mai mult de 15 minute, zgomotul devine deranjant. Dar ambele schimbătoare Alivio își fac treaba bine, iar la reprizele de schimbare nu dau naștere altor comentarii.
Șaua mi-a oferit un confort bun pe un traseu de aproximativ 6 ore. Aceleași cuvinte de laudă și pentru manșoanele moi, care oferă un confort excelent în deplasările lungi.
Concluzie
Giant Revel 0 este o bicicletă care îți poate oferi ceva distracție, dacă pretențiile tale vor fi pe măsura echipării și nu pe măsura prețului. Poți să uiți de traseele dificile, deoarece echiparea nu te poate susține și nici nu vrea s-o facă, pentru că Revel 0 este dedicat plimbărilor recreaționale. A fost o companie plăcută iar notoritatea brand-ului s-a făcut remarcată rapid. Câțiva bicicliști pe care i-am întâlnit pe traseu au sesizat imediat bicicleta pe care pedalam și și-au șoptit: „Uite un Giant, uite un Giant!”.
Aceasta este doar un exemplu pentru imaginea pe care Giant o are pe piața de biciclete. Îți oferă posibilitatea de a începe pe un cadru de calitate, foarte bine finisat care suportă numeroase upgrade-uri de componente în timp. O recomand pentru plimbările din afara orașelor, pe drumuri cimentate, pietruite sau pe cele forestiere cu un grad de înclinație decent al traseelor. Dacă schimbi dificultatea traseelor nu te vei simți bine nici tu, nici Revel.
Raportată la concurență, prețul său este mai mare dar dacă stau bine să mă gândesc, pot evidenția două avantaje majore: unul obiectiv și unul subiectiv. În primul rând oferă o calitate de top pentru cadru pe care poți începe să construiești o bicicletă mai ușoară, cu componentele corespunzătoare. Iar în al doilea rând, ei bine, este un Giant.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
cu ce model de placute frana este echipata bicicleta?stima