Ghost Kato 3.7 AL (2018)

În urmă cu câteva săptămâni scriam de calitățile modelului Kato AL 5.9, pe care am avut ocazia să-l testez pe câteva trasee din zona Câmpulung Muscel, o bicicletă cu care modelul de față împarte același cadru. Diferă doar culorile și echiparea, iar la acest capitol țin să menționez că există două varianta: combinația de negru cu galben pe care am avut-o la test și cea cu portocaliu și negru, de departe cea mai spectaculoasă. Și chiar dacă există o diferență de mai bine de 1.000 de lei între Kato 3.7 și 5.9, prima fiind desigur cea ieftină, greutatea este cumva similară: 14.4 kg pentru 3.7 versus 14.1 pentru 5.9. Cum se traduce această diferență în teren urmează să-ți explic în cele ce urmează.

Pe scurt

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă cu o cursă de 100 mm
  • preț de achiziție: 2.899 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru ture recreaționale

Cadru/Pe traseu

La nivel de cadru avem o greutate decentă de 1.85 kg și o rigiditate măricică, de 92.4 Nm/grad, cifre care vorbesc despre calitatea acestuia, atât la nivel de finisaje cât și la nivel tehnic. Este un cadru din aluminiu cu o geometrie ce se încadrează undeva între recreațional și sport, bicicleta fiind manevrabilă și fâșneață, atâta timp cât nu ajungi pe trasee prea denivelate. Spre deosebire de modelul 5.9, cel de față are o echipare entry-level care-ți va limita turele la poteci de pădure, cel mult un forestier puțin denivelat de munte. De asemenea, roata de 27.5 o face mai ușor de manevrat în viraje, însă la trecerea peste obstacole mai mari, aceasta va fi ceva mai leneșă decât versiunea cu roți de 29 de inch.

Poziția pe bicicletă este ușor aplecată peste ghidon, având un cockpit similar cu cel al fratelui mare, însă ținând cont de faptul că modelul 3.7 este construit pentru trasee mai light, aș fi văzut mai de folos o variantă cu o pipă mai scurtă și o poziție mai dreaptă.

Logo-ul Ghost se află ștanțat pe urechile cadrului, cablurile sunt trase prin exterior și ai la dispoziție două prinderi pentru bidoane.

Echipare

La acest capitol, Kato este adaptat pentru turele fără dificultate tehnică pe care le aminteam mai devreme, iar în acest sens ai o transmisie 3×8 cu componente din gama Shimano Tourney, pentru schimbătorul de foi, Acera din generația veche, pentru cel de pinioane, M310 pentru manete și un angrenaj TY501 în configurația 42/34/24 conectat la o casetă de pinioane HG200 în formatul 12-32. De aici reiese faptul că lui Kato nu-i plac prea mult urcările abrupte, iar când vine vorba de viteză, raportul este similar unei transmisii 1×12 cu foaie de 36. Dar se presupune că nu ai nevoie în mod special de niciuna dintre cele două atâta timp cât optezi pentru această bicicletă.

Furca RST Blaze ar fi putut să ofere mai mult confort, cel puțin modelul anterior o făcea, iar la nivel de frâne, ai la dispoziție un set de Shimano M315, atenție, cu ambele discuri de 160mm. Așadar, aviz persoanelor de peste 80 de kg care vor să se ducă cu această bicicletă la munte, căci este foarte posibil să aibă nevoie de un upgrade la un disc de 180mm.

La nivel de anvelope treburile sunt în ordine, Michelin Country RaceR în formatul 27.5×2.10 oferind o viteză de rulare bună și un confort acceptabil, iar roțile nu cântăresc mai mult de 5 kg împreună, un lucru notabil pentru această clasă de preț.

Video

Concluzie

Am apreciat faptul că cei de la Ghost au montat un ghidon lat, de 720mm pe o bicicletă entry-level, un detaliu care oferă bicicletei un control mai sigur și mai ferm. De asemenea, faptul că împarte cadrul cu alte modele Kato înseamnă o greutate redusă pentru acesta cât și o rigiditate bună. Însă, locul acestei biciclete este prin pădurile din jurul orașului, poate chiar prin oraș și cel mult pe forestiere ușor denivelate de munte, iar de vei vrea să împingi limitele, vei constata lipsa de confort din partea furcii și confirgurația sistemului de transmisie care nu te ajută pe urcări abrupte. Dacă dorești o bicicletă entry-level, bine finisată, cu un control bun, de la un producător cunoscut, aceasta poate fi varianta pentru tine.

Date relevante

Greutate totală: 14.40 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.852 grame
Greutate roți*: 4.900 grame
Greutate furcă: 2.810 grame
Lățime ghidon: 720 mm
Lungime pipă: 70 mm
Greutate angrenaj: 1.050 grame (+BB 300 grame)
Rigiditate cadru: 92.4 Nm/grad
STW**: 49.9

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

La deal: 5/10
La vale: 5/10

Galerie foto

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma