Ghidon ergonomic SQ Lab 30X: nerecomandat pentru mersul la piață

Când am văzut prima dată noul ghidon de la SQ Lab, 30X, trebuie să recunosc că am râs pe sub mustață, deși nu am una. Forma aceea ciudată, cu un backsweep exagerat de mare, îmi amintea de bicicletele de mers la piață. Mai mult decât atât, ghidonul era construit din carbon, costa 200 de euro, iar pe cutie se întâmpla să mai și scrie: acesta este ultimul tău ghidon! Întrebându-mă serios dacă îmi voi găsi sfârșitul cu acesta undeva pe munte, am făcut câteva poze cu mesajul dubios și l-am trimis câtorva prieteni, ca să râdem împreună. Între timp m-am apucat să-l și montez. Și am decis că locul lui cel mai bun ar fi pe un e-bike, unul masiv cu roți în format 27plus. Un hardtail foarte stabil, dar care ce-i drept, avea înainte de SQ Lab un ghidon fără backsweep, dar cu un upsweep oribil de-ți rupea încheieturile de durere după o tură lungă.

Point of view: singurul cadru din care-ți poți da seama cum stau treburile cu acest ghidon SQ Lab.

Instalarea pe e-bike a durat ceva timp. Imaginează-ți: 4 șuruburi pentru pipă, 4 șuruburi de la manșoanele Lock-On, 4 șuruburi de la manetele de frână, 4 șuruburi de la prinderea de display, un șurub de la comanda e-bike-ului, două șuruburi de la prinderea comenzii pentru tija de șa hidraulică și în sfârșit, un șurub de la shifter. Așadar, 20 de șuruburi ca să montez toate acareturile.

Nu am montat toate componentele pe ghidon pentru a vedea exact formele acestuia.
Datele tehnice la vedere… momentan.

Poziția inițială când m-am urcat pe bicicletă a fost una relaxată: mâinile, încheieturile, în general cam tot ce ține de brațe era mult mai în ordine decât înainte. Ieșind pe traseu am constatat că poți trage de ghidon foarte ușor când vrei să sari peste obstacole, un lucru la care nu mă așteptam. Pe scurt, ce-ți oferă acest ghidon este o mai bună poziționare a brațelor, care pentru o bicicletă electrică de 24 de kg este mai mult decât binevenită. Și aici am vrut să ajung: pentru e-bike-uri, mi se pare alegerea ideală. Lățimea de 780mm oferă un control foarte bun, backsweep-ul de 12 oferă relaxare, rise-ul de 30mm ajută să tragi lejer de ghidon împreună cu upsweep-ul de 4 grade. Mai există o versiune cu backsweep de 16 grade, însă cu siguranță aceasta este cam extremă.

Perspectivă serioasă pentru e-bike-uri sau pentru cei suferinzi de diverse dureri de mâini/încheieturi/spate.

Ghidonul, împotriva voinței mele, mi-a plăcut. Ce nu-mi place încă este forma. Adică pe e-bike arată bine, dar pe bicicleta mea de enduro sau de XC nu aș putea să-l văd. Calitatea este de top, însă prețul pentru piața din România este cam sus plasat. Îl pot recomanda totodată și celor care au probleme cu încheieturile sau cu durerile de spate și chiar îi îndemn să testeze unul la importator, pentru a se convinge că acesta este ceea ce le trebuie. Din fericire există și o variantă din aluminiu, oferită pentru 89 de euro, așadar mai bine de jumătate din prețul celui din carbon, iar aceasta va fi probabil cea mai atractivă dintre cele două.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

5 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma