Categorii: FraneTeste

Frâne Shimano Ultegra 6700 (2012)

Deși a produs fel de fel componente de-a lungul timpului, dacă ar fi să alegem o constantă specifică celor de la Shimano, aceasta ar trebui să fie frânele. Mereu puternice, mereu ușor de acționat și mereu eficiente. Cât despre cele care fac parte din setul Ultegra 6700, se înscriu în același registru.

Din primul moment al testului, comportamentul lor nu a fost mai prejos de excelent. Au frânat cu o putere fidelă forței cu care am acționat maneta, demonstrând că Shimano nu a neglijat deloc modulația SLR care i-a făcut renumiți.

Motivul pentru care frânele Ultegra 6700 sunt foarte eficiente este faptul că mare parte din tehnologia de care au beneficiat la construcție a fost împrumutată de la setul Dura-Ace. Frânarea pe uscat merge excelent, fiind îmbunătățită cu circa 20% față de cea a modelului anterior dacă acordăm credit spuselor celor de la Shimano. O îmbunătățire pe care o simți, nu doar o citești în prezentare. Cât despre modulație, o poți controla aproape la perfecțiune doar din vârful degetelor. Deși saboții nu sunt dintre cei mai ușori, cel puțin asigură o aderență foarte ridicată cu majoritatea aliajelor din care sunt fabricate jantele de bicicletă. Tot ei contribuie la dublarea performanțelor de frânare a acestei perechi când vorbim de condiții umede.

Ultegra a scăpat de niște grame în plus mulțumită acestor frâne care sunt parțial goale în interior, iar apropierea de jantă poate fi reglată mulțumită unui șurub orientat în sus. Shimano nu a considerat necesar un mecanism de reglare al resortului acestor frâne, dar este și foarte improbabil să fie cazul să apelezi la așa ceva, întrucât acțiunea de blocare a jantei este eficientă chiar și dacă ruta cablului este una sinuoasă.

Mai sus menționam că Ultegra a “furat” niște tehnologii de la Dura-Ace 7900. Ei bine, mulțumită acestei decizii a companiei producătoare, frânele Ultegra (315 grame) sunt cu 21 de grame mai grele decât cele de top de la Dura-Ace, dar ca preț sunt la aproximativ jumătate față de acestea (475 de lei). Dar acest transfer de tehnologie are și dezavantajele sale: frânele care fac obiectul acestui test funcționează la capacitatea lor maximă doar în combinație cu manetele celor două seturi amintite mai sus.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma