Felt F75 (2016)

Pentru un ciclist de șosea amator dar cu pretenții serioase, care nu vrea să facă compromisuri prea mari dar nici nu are un buget considerabil la dispoziție, cursierele de aluminiu cu furcă de carbon sunt soluția ideală. Modelele de top oferă aceiași geometrie cu cele scumpe din carbon dar la un preț mult mai mic, iar furca de carbon oferă în ghidon aceiași senzație de amortizare a vibrațiilor. Ca transmisie cel mai bun raport între calitate și preț de pe piață o reprezintă Shimano 105, care folosește 11 pinioane și tehnologii moderne, dar la un preț considerabil mai mic decât Ultegra sau Dura-Ace, oferind o precizie de funcționare aproape identică, penalizarea fiind practic la greutate și la lipsa componentelor de carbon și a opțiunii de schimbare electronică. Componentele 105 le-am testat separat într-un alt articol.

Am avut plăcuta ocazie să testăm modelul Felt F75, care oferă această combinație: o cursieră de aluminiu cu furcă de carbon și cu componente de calitate foarte bună, inclusiv transmisia 105. Seria F este dedicată competiției, așa că bicicleta împarte aceiași geometrie cu modelele de top. În plus, Felt este un producător premium, iar asta se vede atât la calitatea și performanțele cadrului cât și la alegerea componentelor.

Cui i se adresează această bicicletă

Felt F75 este o bicicletă pentru cei ce doresc performanța unui sistem de transmisie cu 11 pinioane și un cadru de cea mai bună calitate, dar nu pot financiar să achiziționeze un model de top din carbon.

Despre cadru

Geometria cadrului este identică celei folosite pentru toată seria F, modelul fiind dedicat performanței. Acest lucru înseamnă o poziție dedicată eficienței mai mult decât confortului. Cu toate acestea, pot spune că m-am simțit pe bicicletă foarte bine, mult mai comod decât mă așteptam. Pe de o parte la acest lucru a contribuit și faptul că am lăsat ghidonul și pipa așa cum au venit, poziționate destul de sus, cu toate distanțierele puse în partea de jos. Am modificat practic doar înălțimea șeii. Pentru mine a fost confort direct de la livrare.

Vopseaua este de calitate superioară. Culoarea albă este cu siguranță pe placul multor cicliști, dar tot atât de mulți și-ar dori ceva mai colorat.

Materialul din care este confecționat cadrul este un aluminiu SuperLite 6061. Ar fi fost frumos dacă la prețul acesta sudurile cadrului ar fi fost ascunse, dar acestea sunt la vedere, însă sunt executate exemplar și arată bine. Pe standul de probe cadrul a reușit să ne surprindă. Greutatea de 1710 g este destul de mare, dar rigiditatea este de 134 Nm/grad, o valoare deosebit de bună pentru aluminiu, la nivelul cadrelor performante din carbon. Practic, cadrul la această valoare nu se deformează aproape deloc la pedalare, indiferent de greutatea ciclistului. Valoarea STW (Stiffness to Weight Ratio) este din păcate afectată de greutatea mare a cadrului, fiind de 79 Nm/grad/kg, o valoare încă deosebit de bună pentru aluminiu.

Furca are o greutate de 620 g și un aspect foarte frumos, pe interior fiind vizibil carbonul și având inscripția Performance. Este de tipul tapered, dar cuveții sunt de tip coroniță, nu rulment încapsulat, acest lucru fiind probabil ales pentru a mai reduce din greutate.

Despre echipare

După cum am precizat și mai sus, bicicleta este echipată cu transmisie Shimano 105 5800 2×11. Pinioanele sunt 11-28 iar angrenajul este de tip compact 50/34, o combinație bună și pentru munte și dealuri, ideală pentru cicliștii mai puțin puternici. Mai multe despre funcționarea componentelor 105 am scris atunci când le-am dedicat un articol separat.

Frânele nu sunt din grupul 105, fiind un model propriu. Ele funcționează însă impecabil.

Roțile folosesc jante Felt RSL3 de 22 mm lățime și 24 mm înălțime, fiind un pic profilate pentru o aerodinamică îmbunătățită. Butucii sunt Felt F3 cu rulmenți. Roata față are 28 de spițe iar cea spate 32. Anvelopele sunt un model ieftin care nu se ridică la calitatea restului componentelor, Schwalbe Lugano Active Line 700x23c, dar măcar sunt de tip foldable. Complet echipate, roțile au greutățile de 1.34 kg cea din față și 1.88 kg cea din spate.

Ghidonul și pipa sunt Felt SuperLite Road din aluminiu iar tija de șa este model Felt Race Road UHC Performance, din carbon. Am apreciat în mod deosebit confortul ghidonului, la care a contribuit și ghidolina Felt Gel Tape. Șaua Prologo Nago Evo 2.0 este bună, nu mi-a făcut probleme la o tură de peste 4 ore.

Concluzii

Am testat bicicleta atât pe plat cât și pe un traseu deluros, cu pante susținute care se apropie de 20%, petrecând mai multe ore în șa. Folosind poziția componentelor așa cum au fost primite (exceptând înălțimea șeii) m-am simțit minunat din primul moment, senzație care a continuat chiar și după o tură de peste 4 ore.

Rigiditatea cadrului se simte la sprint și la urcările în picioare, forța este transmisă bine spre roți. La lupta cu vântul, poziția joasă cu mâinile în drop-uri este foarte confortabilă. Pe viraje bicicleta este foarte stabilă. Recunosc că pentru tura cu urcări și coborâri, îngrijorat pentru integritatea mea, am înlocuit anvelopele originale cu un set de top Continental GrandPrix 4000sII, sfat pe care îl dau și potențialilor cumpărători (importatorii Felt aduc și anvelopele Vittoria, puteți alege o pereche performantă chiar de la achiziția bicicletei). Nu este însă ceva ieșit din comun, din motive de neînțeles pentru mine multe biciclete destul de scumpe vin echipate cu anvelope de slabă calitate.

După nici 200 km cu bicicleta pot să spun că mă simt ca și cum ar fi a mea de ani de zile. Performanța și confortul se îmbină aproape perfect în Felt F75. Cu un set de roți performante bicicleta ar face față la rigorile unui concurs serios fără probleme, iar roțile cu care vine pot fi folosite perfect pentru antrenament. Oricum, roțile cu care vine echipată sunt corect alese în concordanță cu restul componentelor.

Date tehnice:
Greutate totală: 8,89 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.802 gr
Greutate roți: 1.340/1.880 gr
Greutate furcă: 620 grame
Greutate angrenaj – 740 grame + 110 g rulmenții
Greutate frâne – 182 g
Rigiditate: 134 Nm/grad
STW: 79 Nm/grad/kg
Plus: o cursieră performantă, cu echipare corectă și un cadru foarte rigid
Contra: greutatea cadrului este destul de mare, anvelope sub nivelul bicicletei
Preț la data publicării: 6355 lei (redus la 5660 lei)
Această bicicletă este disponibilă pentru vânzare cu o reducere suplimentară. Pentru informații vă rugăm să ne contactați pe adresa horatiu@freerider.ro
Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

    • Am reușit să obținem o reducere pentru acest model testat. Dacă mai sunteți interesat, vă putem face pentru bicicleta testată de noi o reducere suplimentară de 500 lei față de prețul deja redus din magazin.

    • Ca echipare bicicletele sunt similare, pretul e pe aproape. Diferența ar fi doar la marcă, Felt fiind o marcă premium, cu expertiză mare în domeniul cursierelor, iar Cube este o marcă mai de duzină, de acolo şi prețul mai mare. Cadrul Felt a fost fantastic de rigid la testele de laborator, in limitele de valori pentru un cadru de carbon, lucrul asta fiind important la 105 kg. Partea frumoasă este că dacă vă place modelul pe care l-am testat şi dimensiunea e bună, fiindcă l-am folosit deja cam 150 km am putea să obținem o reducere suplimentară pentru el destul de mare. Dacă sunteți interesat, putem întreba.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma