Pentru prima dată în colecția de teste efectuate de FreeRider.ro este înscrisă o pagină pentru un producător de biciclete din România. După cum poți lense observa din titlu este vorba de DHS care ne-a oferit spre testare modelul Impulse 2687 Challenge.
În general se vorbește foarte mult despre producătorul autohton. Nu de puține ori a fost un subiect de dezbatare iar pe marginea respectivelor discuții am primit argumente pro și contra pentru acest brand. Controversat? Se poate, pentru că DHS se pare că reușește să vândă mai mult decât oricare alt producător prezent pe piața românească, conform ultimelor cifre de vânzări publicate.
Motivul pentru care vânzările sunt atât de numeroase este foarte simplu și se oprește asupra unui aspect foarte important: prețul. Acesta este cel care dictează de multe ori decizia achiziționării unui produs sau al altuia. Bicicleta testată de noi într-un weekend este oferită pentru nici măcar 1.000 de lei, dar este dotată cu componente pe care le întâlnim la bicicletele de peste 1.500 de lei ale producătorilor consacrați. Descrierea și analiza echipării o vei putea citi mai jos în acest articol.
Cu câteva zile înainte de a pleca la test am făcut un mic experiment. Am chemat câțiva prieteni care nu au niciun fel de cunoștiințe despre biciclete, să vadă Impulse-ul 2687 și să-și exprime părerea în ceea ce privește prețul acesteia. De DHS au auzit multe, însă sigla se află plasată doar frontal nu și pe lateralele bicicletei. Prin urmare, nu au știut despre ce bicicletă este vorba, fiind total străini de denumirea Impulse. Răspunsurile lor m-au uimit: 2.000 de lei? 2.500 de lei? Și uite așa am aflat unul din motivele pentru care gama Impulse prinde la public.
Cadru/Pe traseu
Dotările lui DHS Impulse 2687 Challenge ne indică faptul că poate fi utilizată pe poteci de pădure și de munte. Așadar am pornit pe câteva trasee lejere cunoscute nouă. Controlul bicicletei nu este agil datorită unghiului headtube-ului, în schimb oferă stabilitate.
Greutatea de 15 kg se va face puternic resimțită pe porțiunile de urcare. În special pe cele mai abrupte. Nici tija de ghidon nu te va ajuta foarte mult având un rise (unghi) destul de mare. La coborâre presiunea exercitată de tine pe roata din față va fi destul de mică, tot datorită unghiului mare al tijei de ghidon (pipei).
Poziția pe bicicletă este una relativ comodă, îndreptată mai mult către segmentul recreațional decât către cel sport. În acest scop, șaua Selle Royal Lancia oferă un confort sporit, chiar și pe distanțe mai lungi.
Sudurile cadrului sunt medii, nu excelează cu finisaje superioare dar nici nu par realizate la sfârșit de program. Cablurile sunt trase pe deasupra țevii superioare și pot incomoda uneori. Tot pe cadru vei regăsi un singur suport pentru bidonul de apă. În general la dimensiunea de 18 inci a cadrului, pot exista fără probleme două astfel de prinderi.
Aspectul general al bicicletei nu poate fi judecat decât de fiecare în parte, însă deranjează vizual numărul de 4 distanțiere montate între cuvete și tija de ghidon (pipă). Nu cunoaștem motivul pentru care s-a apelat la această soluție, dar bănuim că a fost adoptată pentru a grăbi procesul de producție. Le poți înlătura tu, cu condiția să tai și din gâtul furcii cu o pânză de bomfaier.
Prinderile pentru V-Brake sunt inestetice. Pe cele de pe furcă le poți demonta singur, însă pe cele de pe cadru va trebui să le ignori.
Echipare
Furca Suntour XCM este o furcă întâlnită pe bicicletele entry-level ale producătorilor renumiți. Versiunea V3 instalată pe Impulse avea arcurile mai moi decât cele pe care am pedalat până în prezent. Suficient de moi pentru a amortiza acceptabil denivelările pronunțate, cu un rider de 80 de kg pe bicicletă. Pentru persoanele cu o greutate mai mare, arcurile ar putea deveni prea moi.
La capitolul frâne, Impulse 2687 are de suferit datorită Promax-urilor 320 mecanice. Nici măcar după reprize mai lungi de frânare acestea nu ne-au convins. Iar dacă te gândești să le uzi pentru a spori grăbi procesul de rodaj, rezultatul va fi același. De aceea la acest capitol pot să-ți ofer un sfat bun. Utilizează din plin prinderile de V-Brake și achiziționează-ți un astfel de set de frâne. Este ieftin, ușor și eficient. În plus, atât manetele de frână cât și jantele lui Impulse 2687 îți permit instalarea de frâne cu saboți.
În afară de furcă, o altă surpriză este constituită de sistemul de transmisie. Pentru schimbarea pinioanelor ai la dispoziție un Shimano Acera, întâlnit de asemenea pe bicicletele mai scumpe. Din păcate ai la dispoziție doar 7 pinioane, așadar va trebui să-ți alegi cu grijă rapoartele. Pinionul Mega Range are 34 de dinți. Este mare. Atât de mare încât l-ai putea confunda cu apărătoarea de lanț. Acesta îți permite să urci pe cele mai abrupte urcări, însă devine rapid obositor datorită cadenței nebune. Și cel mai probabil îl vei folosi extrem de rar.
Schimbarea foilor se face cu ajutorul binecunoscutului Shimano SIS care coboară sau urcă lanțul pe foile angrenajului Shimano Non Series, angrenaj entry-level, nu foarte pe gustul nostru. Acesta are foile nituite, prin urmare dacă o foaie se va uza în exces, vei fi nevoit să-l schimbi cu totul.
Ambele schimbătoare sunt conectate la manetele integrate cu pârghiile de frână, de proveniență Shimano, gama Non Series.
Anvelopele oferă o viteză de rulare bună pe șosea (ciment, asfalt) dar pentru trasee rapide de offroad au o carcasă prea dură și nu oferă aderența scontată nici în viraje și nici pe urcările acoperite cu pietriș.
Concluzie
DHS Impulse 2687 Challenge vine cu un raport echipare/preț ce nu are concurență pe piața din România. Suferă pe alocuri la capitolul finisaje iar unele componente par montate în grabă. Este cazul furcii cu cele patru distanțiere, care ar fi putut avea unul singur dacă gâtul furcii ar fi fost tăiat înainte de procesul de asamblare.
Greutatea mare poate fi redusă semnificativ doar renunțând la unele accesorii inutile precum: cricul, protecția pentru pinioane din oțel, soneria, “coarnele” sau tăierea gâtului furcii și scoaterea distanțierelor suplimentare. De asemenea, poți achiziționa un set de V-Brake-uri și un set de anvelope calitative. După toate aceste modificări vei reuși să scazi cel puțin 1 – 1,2 kg de pe bicicletă.
Este recomandată în special celor care vor să faca primii pași în plimbările cu bicicleta la munte. Cu siguranță îți va oferi răspunsul la întrebarea: „este mountainbiking-ul potrivit pentru mine?” Iată că poți obține răspunsul la această întrebare cu bani puțini, de la o bicicletă echipată decent pentru un începător. La urma urmei, câți dintre noi n-au pornit cu o bicicletă low-cost?
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
@burr: salutare. cum se comporta bicicleta? joc la furca/ mai face cursa completa sau la pedale ? schimbatoarele functioneaza ok ? ma gandesc sa imi iau si eu. multumiri in avans :)
^^ iar cadrul e de 510, dupa cum se poate vedea si in imagine
https://imagizer.imageshack.us/v2/583x437q90/902/VhRt4G.jpg
e pe frane mecanice pe disc de la Avid, cumparata recent la 1000 lei din magazin, e model 2012
Da,suspensia fata se lasa bine,e un raport bun calitate-pret, nu e o minune dar e buna. Am facut o mica tampenie... am scos furca,iar acum cand incerc sa o pun... totul merge bine pana ajung la pipa, pun distantatoarele(le voi scoate dar vreau sa cumpar un ghidon cu unghiul de inclinare mai mare)...si pipa nu prea mai are loc :| ... imi puteti da niste sfaturi, sau daca aveti vr-un video ar fi perfect.
Deci suspenia de pe fata se lasa bine sau e fixa ca la unele biciclete si nu se misca?
Marime janta 559x18
asteptam impresii si din partea noului posesor de Impulse, ca tocmai mi-au furat-o aseara din scara, impreuna cu una imprumutata. legate cu lant gros si cablu de otel. am gasit doar cateva zale pe jos...:)
Salut! Da au fost facute cateva schimbari. In imagine este modelul 2011, modelul 2012 a primit un set de frane mai capabil.
Cea de aici din ce an e 2010, 2011? E vreo diferenta majora intre 2010,2011 si 2012?
Au schimbat furca - XCT (mai slaba) si au pus niste frane mult mai bune BB5.
Vezi ca o sa o gasesti mai ieftin decat ce scrie pe siteul DHS.