Corratec X-Vert Taal

Corratec X-Vert Taal este o bicicletă entry-level. Atât de jos plasată în gama bicicletelor Corratec încât producătorul nici măcar nu a introdus-o pe site sau în catalogul de biciclete. Costul la care este oferită această bicicletă este de doar 1.350 de lei, un preț foarte mic raportat la rezonanța brandului german.

Deoarece seria este limitată și nu este disponibilă în toate magazinele, am considerat că modelul Taal ne poate oferi răspunsul la întrebarea: este o bicicletă oferită la acest preț capabilă să mă ajute să fac primii pași către mountainbiking? Pe scurt, este un bun reprezentant al acestui segment, iar mai mult decât atât o face cu un plus de stil.

Corratec X-Vert Taal nu arată deloc ca o bicicletă plictisitoare, ba din contră îmbină armonios o gamă de culori interesantă. Dar te lăsăm pe tine să-i acorzi verdictul legat de aspect. Nouă nu ne rămâne decât să vedem ce avantaje și ce dezavantaje oferă această bicicletă prin oraș dar și pe potecile de pădure.

Cadrul

Pentru o bicicletă încadrată în acest segment de preț, cadrul arată bine iar finisajele sunt acceptabile. Este lesne de observat la nivelul sudurilor, faptul că cei de la Corratec nu au pus la fel de mult suflet și pasiune în momentul asamblării însă recuperează cu calitatea vopselei.

Headtube-ul este oversized, asta însemnând că diametrul mai mare va asigură o rigiditate mai bună a cadrului. Din păcate rigiditatea este complet neutralizată de greutatea totală a bicicletei, care se învârte undeva în jurul a 15 kg. Pornind de la această premisă este clar că bicicleta nu va putea fi utilizată prea comod în concursuri.

Cablurile sunt trase pe sub cadru, astfel încât să nu incomodeze. Urechile cadrului nu seamănă cu ceea ce vezi de fiecare dată la bicicletele low cost, ci sunt per total mai bine finisate . Țevile inferioare ale basculei sunt ușor hidroformate, producătorul dorind ca astfel să coboare puțin din centrul de greutate al bicicletei, aceasta fiind dealtfel mai stabilă. O altă caracteristică de care nu te vei putea bucura prea mult, datorită masei totale a bicicletei care îngreunează deplasarea prin urmare compromit și eventualele performanțe.

De apreciat în acest segment este prinderea pentru frâna pe disc, regăsită pe țeava superioară a basculei. La urma urmei nu se știe niciodată când dorești să renunți la V-Brake-uri și să optezi pentru frânele pe disc. De asemenea, datorită furcii slabe calitativ, Corratec a montat și o protecție suplimentară împotriva fisurării cadrului sub țeava inferioară. Frumos gândit!

Echipare

În echiparea lui Corratec X-Vert Taal regăsim componente Shimano, zzyzx, RST sau SR Suntour. Schimbătorul de pinioane Shimano Alivio de generație veche își face treaba cum se cuvine, dar nu trebuie să ai pretenții la silențiozitate, precizie mare sau rafinament. Pe principiul, important este să funcționeze, nu mai contează cum o face.

Într-o categorie asemănătoare se înscrie și furca. Pot afirma cu mâna pe inimă că aceasta se numără printre cele mai slabe furci din punct de vedere calitativ și al performanțelor, pe care am pedalat. Deși piața ne arată că se poate și mai rău, o furcă mai calitativă ar fi schimbat aria de utilizare a bicicletei. Furca RST Omni 191 T9 nu oferă practic niciun avantaj demn de luat în considerare nici pe șosea nici pe potecile de pădure. Practic, înlocuită cu furcă rigidă ar fi scăzut semnificativ din greutatea bicicletei (undeva la minus 1.5kg). Sau ai posibilitatea de a o înlocui cu cel puțin un RST Gila.

Angrenajul pedalier SR Suntour, de asemenea entry-level, face o echipă interesantă cu schimbătorul de foi Shimano C050 (SIS). Funcționalitatea este acceptabilă, însă dinnou denotă o lipsă acută de rafinament. Efortul de schimbare al foilor este sesizabil, dar va fi luat mai mult în serios de femei, deoarece ele vor depunde un efort ceva mai mare.

Poziția este relativ dreptă, orientată către confort. Aici avem cuvinte de laudă pentru șaua care s-a dovedit a fi comodă pe parcursul a 60 de km de pedalat. Ghidonul însă este foarte îngust și oferă o poziție relativ incomodă. Îl poți trece pe lista componentelor ce necesită înlocuire imediată.

La capitolul V-Brake-uri nu există surprize. De proveniență zzyzx acestea funcționează ca orice set de v-brake-uri entry-level. Bineînțeles că există comentarii la calitatea saboților însă prea multe pretenții nici nu putem avea de la acest segment. Anvelopele au un compound (compus) destul de dur iar dacă pe șosea nu produc niciun fel de sunet deranjant și beneficiază și de o viteză de rulare decentă, nu același lucru se poate afirma și despre performanțele acestora pe pamânt sau pe pietriș. Pe aceste tipuri de teren, anvelopele cehești Rubena Scyla în format 26 x 2.1 nu oferă aderența scontată. În schimb acordă un ușor aer vintage bicicletei, datorită pereților laterali albi. Personal, îmi amintește de anvelopele cu care erau dotate automobilele de mafioți în anii 30. Atenție însă, echiparea cu anvelope poate să difere de la un magazin la altul.

Roțile se prezintă în regulă pentru deplasările în oraș. Atât butucii Formula cât și jantele Rigida duble nu-ți vor crea prea mari bătăi de cap dacă nu vei face treceri puternice peste borduri sau prin gropi. Dacă totuși nu te poți abține, vei fi nevoit să le centrezi mai des.

Concluzie

Corratec X-vert Taal poate fi privit ca un tip excentric, reușind să îmbine cu succes două stiluri aproape opuse. Poate fi acuzat cu mare ușurință de eclectism, însă nu trebuie să uităm nicio clipă de prețul pentru care această bicicletă ne este oferită.

Din punctul nostru de vedere, reușește să îmbine utilul cu plăcutul pentru cei mai puțini pretențioși și toate acestea cu o imagine plăcută! Dacă ești biciclist citadin de weekend, atunci nici nu este necesar să pedalezi pe ceva mai zdravăn de atât, deoarece X-Vert Taal îți oferă cam toate facilitățile de care ai nevoie de la o bicicletă. Și poți considera că ai făcut o afacere bună!

Totuși dacă simți o chemare din partea naturii și ți-ai dori să colinzi pe coclauri și coline poți lua în considerare înlocuirea imediată a furcii sau orientarea către o altă bicicletă, ceva mai scumpă.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Salut, ce furca recomandati pentru Corratec X-Vert Taal? La un buget in jur de 1000 Ron, utilizare 70% off road (padure, mai o saritura mica de pe o piatra, urcusuri si coborasuri pe pamant si pietre mari iesite din pamant, etc) si 30% pe drum. Ma gandeam la un RockShox Recon Silver TK Fork 26" 100mm Solo Air 9mm QR TurnKey Crown Adjust 1-1/8" Post and Disc Mounts B1, sunt in jur de USD 200, merita pusa pe cadrul Taal sau e prea mult? Eventual alte recomandari?

    Multumesc mult.

  • care spuneti ca e cea mai buna alegere de bicicleta la un buget de 1200-1400 de lei? utilizare: plimbari prin padure, drum forestier si oras. de preferat sa aiba suspensie doar pe fata la furca. furca mai slaba nu este o problema pt ca o voi inlocui imediat

  • Salut!Am vazut ca nu aveti un forum din cate am vazut eu:))dar am si eu o nelamurire..nu este vorba de bicicleta asta dar am pus comentariul aici pentru ca articolul e mai recent.Am o bicileta TRINX MTB si nu stiu daca e buna v-as trimite o poza dar nu stiu cum,aaa si am vazut tot pe la voi ca SHIMANO e marca buna bicicleta are scris asta pe cadru pe bara care tine roata din spate puteti sa-mi spuneti unde pot pune o poza pentru a afla daca e buna .Nu stiu la ce pret a fost luata am primit-o de ziua mea.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma