Continental a lansat la începutul anului noile anvelope Ruban, în diverse formate, sub sloganul energy-saving SUV allrounder. Ce înțelegem din asta? Faptul că este o anvelopă universală, indiferent de traseul pe care rulezi, care oferă și o viteză bună de rulare. Un fel de A/T-uri de la BfGoodrich. Este, de fapt?
Disponibil în dimensiunile 27.5 sau 29×2.10, 2.30 sau 2.60, noi am ales versiunea cu balonajul cel mai mare, de 2.60, din simplu motiv că le-am instalat pe un e-bike. Căci pe e-bike faci kilometri mai mulți și poți vedea cum se descurcă anvelopa în timp și la solicitări mai mari. Am rulat la o presiune de 1.8, cu cameră cu soluție anti-pană, iar viteza de rulare este într-adevăr excelentă. Nu este cea mai ușoară cu cele 910 grame ale sale, dar ce mai contează câteva sute de grame în plus pentru un e-bike? Deși, pentru biciclete electrice, există modelul dedicat eRubanPlus, care vine cu protecție extra la pană pe suprafața de rulare (fiind mai groasă) și cu vreo 80 de grame în plus. Am considerat însă că versiunea de bază este suficientă și n-am greșit.
Revenind la viteza de rulare bună, aceasta este dată de crampoanele centrale care sunt foarte apropiate, iar asta permite un rulaj continuu pe suprafețele dure. Pe asfalt se simte asta cel mai bine. În viraje pe de altă parte, crampoanele laterale foarte înalte asigură un grip excelent, permițându-ți să abordezi cu încredere și în siguranță viraje dintre cele mai dure. Chiar și prin teren mai moale, după ploaie, anvelopele au avut suficient zvâc cât să nu rupă aderența și să mă scoată din porțiunile mocirloase. De apreciat.
Nu în ultimul rând, alegerea cu dimensiunea de 2.6 a fost foarte inspirată deoarece balonajul mare oferă un confort excelent pe teren denivelat, mai ales dacă rulezi la o presiune mai joasă. Este un avantaj de neclintit oferit doar de anvelopele late, așadar nu mai rămâne decât să verifici dacă aceasta intră pe cadrul bicicletei tale. Recomandarea mea este să folosiți aceste anvelope pe bicicletele electrice dacă ești pasionat de ture pe drumuri forestiere, dar folosești bicicleta și în oraș. Pentru bicicletele mecanice mi se par cam grele, putând fi folosite însă cu succes pe bicicltele de trekking dacă nu ai o problemă cu greutatea. Oricum, o anvelopă care mi-a plăcut și pe care o recomand celor care caută un cauciuc universal, care să facă din toate câte ceva.
Plus: profil excelent ce oferă viteză mare de rulare și aderență sporită în viraje, balonajul mare asigură confort suprem, foarte ieftine pentru ce oferă
Minus: relativ grele pentru bicicletele non-electrice
Preț: de la 100 de lei (pentru 27.5 x 2.30)
Importator: SpintSports
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…