Cockpit-ul suprem de la Renthal: Fatbar Lite Carbon, pipa Apex și manșoane Ultra Tacky

Când spui Renthal sunt sigur că-ți trec prin fața ochilor multe cadre în viteză maximă, fie cu motociclete, fie cu bicicletele din Campionatele Mondiale de Downhill. Renthal a reușit cu timpul să ajungă un brand de legendă, iar de regulă nu prea lipsește de pe bicicletele riderilor de top, dar nici de pe cele ale pasionaților. Este genul de componentă pe care cunoscătorii o recunosc imediat și-ți răspund de regulă cu un zâmbet în timp ce o admiră, iar faptul că este un produs de vârf cu un preț pe măsură este un lucru asumat. Și cumva, asta este o veste bună, căci nu-s puțini cei care vor să facă parte dintr-un club mai exclusivist, folosind piese de o calitate ireproșabilă care să spună câte ceva despre cunoștiințele lor în domeniu. În orice caz, produsele Renthal sunt fără compromis și este suficient să arunci o scurtă privire peste aspect și finisaje și vei înțelege repede despre ce este vorba.

Nu lipsește nimic de aici: ghidon, pipă și manșoane pentru un cockpit complet Renthal. Altfel spus, obiect al dorinței.

Ca să încheiei introducerea vă mai spun asta: Renthal are la activ 193 de Campionate Mondiale câștigate în motociclism și 6, în ciclism. Au sediul în UK, iar obsesia pentru detaliu este parte din filosofia companiei, căci detaliile sunt cele care fac diferența în competiții: câteva secunde, câteva grame, câțiva milimetri, așa cum cei de la Renthal își descriu principiile. Revenind cu picioarele pe pământ, nu puteam să testez noul cockpit decât într-o cursă pe măsură: prima etapă Cupei Naționale de Downhill, un traseu nu tocmai simplu, care m-a solicitat suficient încât în prima zi de după concurs să trag la odihnă. Componentele primite la test sunt orientate către zona de enduro dacă ne luăm după dimensiuni însă pot fi folosite cu succes și la downhill așa cum singur m-am putut convinge. De asemenea, am transferat întreg cockpit-ul și pe bicicleta de Cross-Country și tot ce vă pot spune este că s-a potrivit de minune.

Am avut așadar la dispoziție un ghidon Fatbar Lite Carbon, cu o lățime de 740 de mm și așa cum o spune și numele, construit din carbon. Am cerut versiunea cu rise de 20mm ca să-l pot folosi în caz că vreau să mă simt special și la o cursă de XC pe hardtail-ul 29er, acesta reușind să schimbe complet comportamentul și handling-ul bicicletei. Fatbar Lite Carbon are un backsweep de 7 grade (poziționarea spre tine), un upsweet de 5 grade, este compatibil cu o pipă 31.8mm și cântărește doar 178 de grame.

Carbon care nu se dă de gol. Materialul este greu de ghicit la o primă vedere.
Zona centrală unde prinzi pipa de ghidon este poroasă. Oamenii au vrut să fie siguri că nu rămâi fără directție, chiar dacă uiți să strângi șuruburile.
Logo-ul Fatbar și cel Renthal sunt foarte vizibile. Așa, ca să sperii lumea.
Sub manșon există mai multe gradații în caz că-ți dă prin cap să-l tai, regretând că l-ai cumpărat prea lat. Nu este cazul oricum.

Finisajele sunt impecabile așa cum era de așteptat, iar culorile care definesc Renthal sunt omniprezente. Partea centrală a ghidonului, acolo unde se prinde de pipă, are un strat poros care ajută la fixarea acestuia, chiar și în cazul în care șuruburile pipei nu sunt foarte bine strânse. Am ținut să menționez acest aspect deoarece este o specificație de construcție pe care n-am mai întâlnit-o pe alt ghidon. Și chiar dacă nu vine cu un diametru de 35mm, acesta este suficient de rigid încât să nu-l simți cum flexează după o săritură. Cei de la Renthal susțin că acesta este cel mai ușor ghidon de 740mm din segment. Ceea ce nu poate decât să ne bucure.

Preț: 630 lei

Trecând mai departe la pipa Renthal Apex, aceasta face de asemenea parte din categoria produselor care-ți mângâie privirea. Decupajele foarte mari și calitatea lucrării transformă această pipă într-o adevărată operă, lăsând impresia că cei care au proiectat-o au sculptat-o obsesiv și au supus-o la mii de teste pentru a o aduce în această formă. Iar pentru a salva și mai multe grame, există două componente separate care prind ghidonul de pipă și nu un capac așa cum vedem în general la restul de pipe.

Cum faci ca un mic bloc din aluminiu să se tranforme într-o operă de artă? Simplu, îl trimiți la Renthal. Steerer-ul furcii este la vedere, ambele șurburi de prindere pe o singură parte, folosești aceeași cheie de imbus pentru toate.
Așa se vede de sus. Se vede bine, nu? Spațiul dintre pipă și cele două prinderi separate așa trebuie să fie. Scrie în manual!

Are o lungime de 40mm, o variantă de mijloc care m-a avantajat atât pe bicicleta de enduro cât și pe cea de XC. Rise-ul de 6 grade este binevenit atunci când trebuie să tragi de ghidon, iar greutatea de nici măcar 120 de grame este lăudabilă. O particularitate a acestei pipe este prinderea celor două elemente de fixare, în partea de jos acestea fiind lipite de pipă, iar mai sus, păstrând o distanță mai mare. Este de menționat deoarece mulți probabil vor vrea să monteze prinderea asemenea celor clasice, păstrând o distanță egală atât în partea de sus cât și în cea de jos. Dar dacă te uiți cu atenție, pe pipă este menționat mesajul: lower clamp, zero gap. Ok chief!

Preț: 400 lei

Nu în ultimul rând, cei de la Renthal au trimis și un set de manșoane Traction Lock-On, un set despre care aș putea scrie un articol separat. O să mă rezum totuși la acest spațiu pe care-l am disponibil în articolul de față și voi puncta cele mai interesante specificații. Materialul din care sunt construite, mai precis compound-ul, a fost botezat Ultra Tacky și cel mai probabil îți amintește de câteva versiuni de anvelope. Nimic greșit aici, însă în cazul de față Ultra Tacky înseamnă un material mai moale și mai lipicios, care crează o priză perfectă între mănușă și manșon. Asta înseamnă că poți ignora condițiile dificile de pedalat, căci un lucru va fi sigur: ghidonul îți rămâne în mâini.

Singurul minus: capacul nu este drept…
… și nici nu am putut să-l îndrept pentru că este parte integrantă a manșonului. Lăsând glumea deoparte, poți vedea pe partea superioară a manșonului indicațiile Forward și Top, așa ca să fii sigur că nu le montezi greșit. Materialul este incredibil de aderent.

Colierele laterale sunt prinse de manșon, asemenea dopurilor laterale, ceea ce înseamnă că nu vor dezvolta jos în timp și te vor asigura că apa nu va penetra înăuntru ghidonului. Modelul este de asemenea diferit în partea superioară față de cea inferioară, contribuind la o aderență sportiă spre exemplu în cazul săriturilor. Iar obsesia pentru detalii merge chiar mai departe, pe manșoane existând indicații despre cum să le montezi, fiind menționată de asemenea parte superioară a acestuia.

Preț: 135 lei

Nu-s sigur în acest moment dacă mai este necesară vreo concluzie pentru a explica ce fel de componente am avut la dispoziție. Probabil că reiese entuziasmul omului care a descoperit un brand de legendă cu produse de top și nici nu vreau să mă ascund de asta. Îți spun însă doar atât: dacă ești în căutarea unui cockpit foarte ușor, excelent finisat și cu un nume sonor în industrie, la Renthal ai nimerit la fix.

Important: importatorul recomandă ca achiziția și montajul să se realizeze într-un magazin specializat, produsele fiind disponibile la Dr. Bike (București), Playbike (Brașov) și Bikenet (Cluj).

Importator: Kenner Distribution SRL, telefon: 0733.669.339 – alte informații despre întreaga gamă de produse Renthal, care nu este prea mare, poți găsi pe renthal-bike.ro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma