Bulls Night Hawk 1 (2015)

Cursierele de carbon au devenit din ce în ce mai populare în ultima vreme iar preţul lor a scăzut mult, ajungând să fie disponibile pentru sume până acum rezervate doar modelelor de aluminiu. Astfel, în gama tot mai multor producători au început să apară modele de carbon cu preţuri mult sub 2000 de euro şi echipări bune. Apariţia pe piaţă a componentelor Shimano 105 5800 pe 11 pinioane a făcut ca performanţele acestora să nu mai difere mult faţă de modelele mai scumpe. Echipate cu roţi de calitate din gama de bază a producătorilor renumiţi, cursierele de carbon îşi fac loc şi în lumea cicliştilor recreaţionali. Bulls Night Hawk 1 este una dintre aceste cursiere, cu un cadru din carbon superb şi bine realizat, cu o greutate foarte bună, echipată cu componente 105 din seria 5800 şi cu roţi Mavic Aksium.

Cui i se adresează această bicicletă

Aceste noi modele de carbon accesibile ca şi preţ se adresează ciclistului amator care caută performanţă şi care îşi doreşte o bicicletă fiabilă, ieftină, uşor de întreţinut dar cu care să poată să parcurgă fără probleme ture lungi cu o viteză bună, să facă faţă sprinturilor plutonului de duminică şi chiar să participe la câte un concurs din când în când. Night Hawk le va face cu încântare pe toate.

Despre cadru

Cadrul de carbon este destul de uşor, un pic peste 1 kg în mărimea 54, furca tapered însă fiind destul de grea, la 780 g, probabil datorită lipsei gâtului de carbon. Calitatea de execuţie este foarte bună. Tuburile triunghiului principal au un diametru foarte mare, zona monoblocului press-fit fiind de asemenea de dimensiuni mari pentru rigiditate. Seat-stay-urile în schimb sunt foarte subţiri iar frâna spate a fost amplasată sub monobloc, acest lucru asigurând un triunghi spate flexibil care să asigure confort. Rutarea cablurilor este internă.

În urma testelor, cadrul a ieşit ca fiind destul de moale, cu o rigiditate de 89,67 Nm/grad, dar greutatea destul de mică face ca STW (stiffness to weight ratio) să fie destul de bun, la 84,5 Nm/grad/kg. În mod cert cadrul este mai potrivit pentru ture lungi, axat pe ideea de confort. Dar la pedalat, inclusiv în forţă şi pe urcare, el reacţionează bine promiţând că va face bine faţă unei curse de amatori dacă este cazul.

Despre echipare

La fel ca şi majoritatea cursierelor din gama aceasta de preţ, şi Night Hawk 1 vine echipată cu componentele Shimano 105 5800 pe 11 pinioane. S-a ales echiparea cu un angrenaj compact 34/50 în locul mai versatilului 36/52, semn că bicicleta este dedicată nivelului amator. Împreună cu pinioanele 11-28, aproape orice pantă este abordabilă destul de uşor.

Ghidonul FSA Energy Compact este foarte comod, fiind învelit cu ghidolină albă cu un aspect deosebit. Şaua Selle Royal Seta S1 este de asemenea albă, cu design specific Bulls. Din păcate aspectul estetic al acestor elemente albe va avea de suferit cu siguranţă destul de repede.

Roţile Mavic Aksium sunt ieftine dar performante, cu o greutate sub 2 kg pentru un set. Ele funcţionează bine, la standarde Mavic, fiind şi foarte fiabile. Ce ar fi de reproşat este însă echiparea cu anvelopele Schwalbe Lugano Active 700x25c, anvelope foarte grele şi rigide pe sârmă care nu au ce căuta după părerea noastră pe o bicicletă de peste 1000 de euro. Se putea monta un set de anvelope foldable mai ieftin fără să crească mult preţul bicicletei.

Concluzii

Am folosit Bulls Night Hawk atât pe plat cât şi pe dealuri. Este o bicicletă comodă, cu o amortizare foarte bună a micilor denivelări, perfectă pentru ture lungi. Am parcurs câteva secţiuni de drum cu calitate foarte proastă şi confortul a fost mai mult decât acceptabil. Este capabilă de accelerări bune, fiind încetinită doar de anvelopele nefericit alese. Recomandăm această cursieră oricui doreşte o bicicletă ieftină, fiabilă, confortabilă şi capabilă de o rulare sportivă, dar cu alte anvelope.

Greutate totală: 8,38 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.060 gr
Greutate roți: 1.340/1.720 gr
Greutate furcă: 720 grame
Greutate angrenaj – 780 grame
Rigiditate: 89.67 Nm/grad
STW: 84.5 Nm/grad/kg

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma