În ciuda aspectului “bătrânesc” pe care îl au unele biciclete de oraș, performanțele acestor modele nu sunt de ignorat. Desigur nu vorbim de performanțe la viteză sau frânare ci mai degrabă vorbim de confort. Pe o bicicletă de oraș stai atât de bine încât kilometri de acasă la job sau cumpărături nu-i simți.
Este și cazul celor două biciclete pe care le-am încercat în paralel toamna aceasta, mai precis Drag City Hawk i7 și i3. Dacă modelul i3 este clar bărbătesc, modelul i7 nu este neapărat de damă ci mai degrabă unisex. Și asta întrucât cadrul are denumirea „știițifică” „Easy Step”, adică echipat fiind în haine de serviciu, să spunem la costum sau jeans, vei putea să „intri” fără a fi nevoie să ridici piciorul peste șa, un lucru care știm că e greu de făcut când porți pantaloni cărora le lipsește elasticitatea.
Însă aspectul bătrânesc de care vorbeam la început nu consider că se potrivește celor două biciclete de oraș. E drept că nu „strălucesc” în culori stridente însă aspectul elegant le face să fie moderne și dezirabile. Mie cel puțin mi-au plăcut ambele, mai mult modelul Easy Step pe nuanțe maro.
Drag City Hawk i7 este o bicicletă de oraș cu 7 viteze interne integrate în butucul spate. Consider că are tot ce trebuie pentru acest tip de activitate, deplasările urbane, mai puțin prețul „piperat” și asta mulțumită mărcii nepretențioase care „tace și face”. Cunoaștem brandul bulgăresc Drag, drept o marcă ce nu are pretenția unor surle și trâmbițe aidoma brandurilor cu pedigree, însă din câte am observat, lipsa de „prestigiu” nu a generat și scădere la calitatea construcției cadrului sau echipării bicicletei.
City Hawk i7 și i3 au ambele, toate accesoriile necesare deplasării urbane: dinam integrat în butucul față cu lumini față și spate, aripi, cric, protecție a lanțului, portbagaj spate, șa confortabilă, suspensie față și pipă reglabilă pe înălțime. În plus, i7 are șapte viteze, iar i3 trei viteze integrate în butucul spate. Practic nu trebuie să mai investești în nimic altceva odată ce ai cumpărat oricare din aceste două biciclete. Eventual într-un antifurt bun. De fapt, nu eventual ci obligatoriu!
În testele mele am umblat mai mult pe i7 prin București și am găsit bicicleta extrem de utilă. Pe de o parte cele 7 viteze Shimano Nexus înseamnă o trecere mai „fină” între ele. Salturile între viteze sunt mai mici, iar în felul ăsta îți găsești mai ușor viteza potrivită de croazieră. Pe de o parte folosind primele două viteze vei merge extrem de încet, potrivit pentru când te deplasezi printre oameni, să spunem când ești în căutarea intrării unei terase. Pe de altă parte în viteza 6 sau 7 vei merge foarte repede. Am măsurat în jur de 30 la oră dacă ai și o cadență suficient de sportivă. Deci cât se poate de bine pentru a ține pasul cu traficul auto.
La i3 este posibil ca unii bicicliști să simtă lipsa varietății. Însă fie vorba între noi, cele trei viteze le consider suficiente. Practic ai încet, mediu și repede, tot ce ai nevoie pentru oraș. Mai mult, avantajul unui număr mai mic de viteze este și prețul mai mic al bicicletei.
Ce mi-a plăcut la cele două biciclete a fost pipa reglabilă pe înălțime. Este o specificație pe care nu o întâlnești la orice bicicletă de oraș. Mi-a plăcut pentru că dacă voiai, o puteai înclina spre jos și imprima bicicletei o poziție ușor mai „race”, pentru cei care au nevoie de așa ceva. Pe de altă parte din păcate nu am reușit să fac acest reglaj, imbusul respectiv fiind foarte bine strâns.
În general bicicletele de oraș sunt funcționale și atât. Aspectul estetic este de multe ori lăsat pe planul 2 sau 3, sau nouă. La City Hawk avem însă câteva elemente care aduc un plus de eleganță. Spre exemplu manșoanele sunt construite din ceva material imitație piele la care se adaugă o cusătură elegantă. La i7 avem varianta mai frumoasă, culoare maro în timp ce la i3 avem ceva similar, dar pe negru.
Util pentru deplasarea în trafic, în special acum toamna-iarna când ziua e scurtă, sunt desigur luminile. Dinamul integrat în butucul față te asigură că nu vei fi vreodată în situația de a-ți fi uitat luminile acasă sau la job. Mai mult, luminile dispun de un mic acumulator care permite LED-urilor să rămână aprinse și când ești staționat, spre exemplu când aștepți la stop. Vei rămâne astfel și mai vizibil în trafic.
Tot legat de vizibilitate, la cele două modele City Hawk nu mai nevoie să pui catadioptrii pe spițe întrucât roțile au din start o dungă reflectorizantă pe ambele părți. Anvelopele VeeTire Zilent de 700x42c (sau 28×1.6) le consider potrivite pentru această perioadă, umedă și rece. Vor fi la fel de bune și la vară. Sunt rapide, nu te solicită și da, sunt silențioase, așa cum sugerează și numele. Însă va trebui să te gândești la altă variantă pentru când va începe înghețul. Chiar dacă drumurile sunt deszăpezite, există șansa să apară și polei, moment în care Zilent-urile nu mai fac față. Nu e nevoie de anvelope cu țepi ci doar de ceva cu profil similar anvelopelor auto de iarnă.
Protecția pentru lanț este utilă. Nu arată excesiv de estetic, deși plasticul transparent se vede mai frumos decât la alte biciclete. Însă trebuie să țin cont în primul rând de menirea sa. Fiind instalată, ai garanția că ajungi la destinație cu pantalonii curați.
Șaua, în cazul ambelor modele de biciclete, a fost confortabilă. Este o șa de calitate de la Selle Royal, în cazul modelului i7 mai scump și un model mai modest „Confort System”, în cazul bicicletei City Hawk i3. Pe ambele m-am simțit bine, pedalând pe drumurile urbane zilnice de 6-9 km.
Ambele biciclete sunt echipate cu un portbagaj spate care poate susține 25 kg. Asta înseamnă că poți pune acolo și geanta sau rucsacul de serviciu, dar poți merge și la cumpărături. Capacitatea de 25 kg este suficientă chiar și dacă vrei să cumperi câteva bidoane de apă de 5L.
În teren, pe drumurile din oraș, m-am simțit foarte bine pe aceste biciclete. Nu am simțit niciun disconfort chiar dacă personal sunt obișnuit cu geometrii mai aplecate spre față, așa cum găsești la mtb-uri sau cursiere. E drept că poziția dreaptă nu-ți permite să susții o viteză mare pentru o perioadă lungă de timp, sau o poți face însă lipsa aerodinamicii va însemna că vei transpira destul de repede. Așa că este recomandat ca „sprinturile” să le păstrezi pentru când ai de traversat repede o intersecție. În rest nu am ce reproșa acestor biciclete, mai ales că și prețul este mai mult decat competitiv în comparație cu ce oferă alte mărci mai cunoscute.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Ce bine era dacă măcar i3-ul venea c-o furcă rigidă în locul uneia cu suspensie mai puțin fiabilă și teoretic nici nu e așa necesară prin oraș, mai ales cu roți atât de late. Unde mai pui că ar fi ieșit și un preț mai mic.