DHS Contura 2867 (2015)

Bicicletele dedicate unui anumit segment încep să devină din ce în ce mai comune şi mai bine delimitate în performanţe însă există şi un număr apreciabil de modele care sunt bune la mai multe lucruri. Este şi cazul bicicletei de faţă, DHS Contura. Încadrată pe site-ul producătorului la categoria cross-fitness considerăm că bicicleta este exact ceea ce pretinde a fi.

Confort/Pe traseu

DHS Contura face cross şi fitness cât se poate de bine. Geometria cadrului oferă utilizatorului o poziţie foarte confortabilă potrivită pentru drumurile prin oraş la serviciu sau pentru cele din week-end petrecute pe un forestier de bună calitate. Bicicleta nu dispune de echipare deosebită însă pentru o utilizare moderată aceasta este mai mult decât suficientă.

Cadrul oferă posibilitatea instalării unui portbagaj spate unde se poate monta o pereche de coburi pentru acele ture de la sfârşitul săptămânii când ai nevoie de ceva mai multe bagaje. În acelaşi timp însă bicicleta poate fi la fel de folositoare şi pentru ture de mai multe zile, de o săptămână şi de ce nu luni de zile. Geometria este cât se poate de bine optimizată pentru confort şi eficienţă la pedalare.

Ghidonul şi şaua contribuie şi ele pozitiv la confortul utilizatorului. Şaua este potrivită pentru destinaţia bicicletei în timp ce ghidonul este suficient de îngust pentru a putea naviga în siguranţă prin traficul urban. Manşoanele ghidonului le-am simţit a fi puţin prea dure însă asta se poate rezolva cu o pereche de mănuşi pe care oricum trebuie să le porţi pentru siguranţa ta.

Îmbrăcămintea îţi este protejată faţă de angrenaj datorită protecţiei instalată peste angrenajul pedalier. Foile de 28*38*48T nu-ţi vor murdări pantalonii chiar dacă ai uns de curând lanţul.

Echipare

Componentele acestei biciclete sunt modeste însă asta nu înseamnă că ar fi ceva în neregulă. Din câte am simţit cât am folosit-o pe drumurile patriei componentele şi-au făcut cât se poate de bine treaba.

Furca SUNTOUR SF-14 NEX cu o cursa de 63 mm, deşi un entry level veritabil, s-a descurcat mai mult decât onorabil. Moale şi confortabilă ne-am simţit cât se poate de bine pe piatra cubică din oraş sau pe forestierele fără mari provocări. Furca absoarbe tot ce-i pui în cale şi protejează încheieturile mâinilor atâta vreme cât nu se exagerează cu viteza sau gradul de dificultate al traseului. Singura problemă ar putea să fie faptul că, deşi nouă, furca deja prezentă puţin joc la nivelul braţelor culisante. Este foarte posibil ca acest lucru să se transforme în ceva mai serios în timp. Nu în ultimul rând furca Suntour nu dispune de nici un reglaj, nici pentru revenire şi nici pentru blocare. Însă sinceri să fim, nici nu are nevoie.

Frânele acestei biciclete sunt cel puţin interesante. Pe de o parte extrem de eficiente, pe de altă parte modul lor de lucru este oarecum deficitar. Este vorba de o pereche Winzip de frâne mecanice pe disc. Aşa cum am spus frânele ţin foarte bine, nimic de comentat. Din păcate însă cea spate nu oferă consistenţă funcţionând cu intermitenţe. Nu ar fi neapărat o problema însă se simte din ce în ce mai tare pe măsura ce frânarea se face de la viteză din ce în ce mai mare. Pe de altă parte acest aspect ar trebui să se rezolve cu o reglare atentă în magazin, la cumpărare. Manetele frânelor sunt şi ele destul de slabe calitativ, dar îşi fac treaba.

Schimbătoarele pe de altă parte sunt exemplare. Este vorba de un Shimano Altus pe faţă şi Acera pe spate. Din nou nimic ieşit din comun, entry-level prin definiţie. Însă modestia schimbătoarelor se traduce în cazul de faţă prin fiabilitate pe termen lung. Pe de altă parte chiar dacă reglajele au fost făcute bine în service, iar bicicleta schimba bine când a fost cumpărată, datorita nivelului “entry” al lor acestea se vor deregla destul de des. Aşadar reglarea schimbătoarelor va trebui făcută periodic. În plus schimbarea vitezelor se face destul de lent.

Anvelopele Kenda cu care această bicicletă este dotată, sunt făcute să ruleze pe suprafaţă fermă cum ar fi asfaltul. Nu prezintă cine ştie ce profil ele fiind gândite mai mult pentru viteză. Le-am încercat şi puţin în afara zonei lor de confort, pe poteci cu ceva diferenţă de nivel, şi acestea pierdeau uşor aderenţa dacă era vorba de urcat ceva sau un viraj luat cu viteză mai mare. Aşadar ideal ar fi ca bicicleta să fie folosită pe asfalt.

Pe de altă parte dacă le vei înlocui cu ceva mai cramponat, spre exemplu o pereche de Kenda Kwicker sau Kommando atunci problema aderenţei se rezolvă însă celelalte component nu vor face faţă. Furca spre exemplu ar fi în afara nivelului ei de confort, iar schimbarea vitezelor în sarcină s-ar solda cu suprasolicitarea schimbătoarelor care poate ar face faţă însă s-ar deregla destul de repede. Pe de altă parte oprirea ar fi ideală întrucât frânele mecanice pe disc îşi fac treaba bine chiar dacă spatele nu oferă consistenţă.

Caseta Shimano HG-31 cu 8 pinioane 11-32T este, de asemenea, un produs de calitate cu care această bicicletă este echipată. Numărul de dinţi prezent, 11-32, ne arată ca DHS Contura este optimizată pentru viteză şi mai puţin pentru urcare dificilă, mai ales dacă ţinem cont de combinaţia dintre foaia 48T şi pinionul 11T. Dar sa nu fim greşit înţeleşi, combinaţia aflată în opoziţie, dintre foaia 28T şi pinionul 32T, va oferi suficient cuplu pentru a urca aproape orice serie de serpentine pe asfalt.

Concluzie

DHS Contura este una din cele mai potrivite opţiuni pentru oraş, cross şi trekking. Pe piaţă mai există biciclete similare de la mărci concurente, chiar şi la preţuri mai mici, însă echiparea lor este mai slabă. Din căutările noastre nu am găsit o altă bicicletă la preţ mai mic sau la fel care să dispună de frâne pe disc sau aceeaşi combinaţie de schimbător faţă/spate şi shiftere.

De asemenea designul bicicletei, deşi cam sobru şi poate prea serios, este potrivit pentru utilizarea urbană unde nu avem neapărat nevoie de o bicicletă care să iasă prea mult în evidenţă. Nici greutatea de 14,3 kg măsurată în atelierul nostru, nu este una din cele mai mici însă se încadrează corect în standardul acestui tip de bicicletă. Furca reprezintă veriga slabă a acestei biciclete.

Date relevante

Preţ: 1.430 lei
Greutate totală: 14.03 kg
Greutate cadru: –
Greutate roți*: –
Greutate furcă: –
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): –
Rigiditate headtube: –
STW**: –

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma