Nu mai încape îndoială că bicicleta electrică este pe val. Poate nu este încă pe gustul tuturor, însă pentru deplasările urbane ar trebui să fie. Personal nu văd decât avantaje. La fel este și în cazul bicicletei de față pe care Origos Group ne-a trimis-o la test. Este vorba de o electrică pliabilă, destul de compactă mulțumită roților de 20”.
EOVOLT Afternoon vine din Franța și este o bicicletă electrică de oraș care bifează multe din cerințele unui biciclist urban, care o folosește des sau chiar zilnic, în drumurile sale la serviciu, cumpărături, întâlniri etc.
Se pliază, confortul nefiind neglijat. Astfel, confortul este asigurat mulțumită suspensiei față pe aer, dar și siguranța este bifată, prin frânele pe disc care mai sunt și hidraulice. Nu sunt ele Sram, Shimano sau alt brand cunoscut, dar își fac treaba foarte bine în oraș.
La capitolul siguranță avem și luminile instalate implicit, direct din fabrică, și anvelopele cu bandă reflectorizantă circulară. Anvelopele slick și foarte late, vin și ele și adaugă încă un grad la confort și siguranță.
Mi-au plăcut pentru că sunt rapide, iar motorul nu trebuie să muncească mult pentru a pune totul în mișcare, bicicleta și biciclistul. Cu alte cuvinte, stă bine la autonomie. Fabricantul spune că EOVOLT Afternoon are o autonomie între 70 și 100 km, eu reușind să depășesc puțin cei 70 km. Ideea este însă că această autonomie poate varia foarte mult în funcție de mulți factori precum: ce mod de asistență folosești, cât de mult sau des, cât de deluros sau chiar montan este orașul, cât de greu este ciclistul, cât de frig este afară.
Bateria este interesant integrată în bicicletă, locul ei fiind de data asta în tija de șa și nu în cadrul bicicletei asa cum suntem obișnuiți. Lucrul ăsta vine cu avantajul că poți scoate ușor bateria aka tija de șa și duce în casă pentru a o încărca, în loc să trebuiască să duci toată bicicleta în casă sau, dacă ești la serviciu, undeva aproape de biroul tău.
Din fericire nu există pericolul ca cineva să-ți fure tija de șa, aka bateria, pentru că aceasta are un sistem interesant pentru antifurt, integrat în colierul tijei de șa. Pentru a o scoate, folosești o mică cheiță specială care vine cu bicicleta. E drept însă că trebuie să ai grijă acum și de cheița asta, dar este în regulă dacă o adaugi pur și simplu la restul cheilor tale.
Mi-a plăcut că sistemul electric de propulsie are și multe trepte de asistență și ajutor, 5 mai precis. Pe scurt, cu cât mai multe cu atât mai eficient este ajutorul. Este la fel ca la o masina moderna care azi, are chiar si 10 viteze, trecerea între ele făcându-se lin și eficient, consumul de energie fiind, de asemenea, eficient. La fel și la această bicicletă unde și cele 7 viteze proprii ajută.
Transmisia nu este strălucită, dar își face treaba. Vorbim de un schimbător spate Shimano Tourney care, dacă este reglat bine, schimbă la rândul lui vitezele bine. O adiție binevenită la bicicleta asta sunt pedalele, pliabile și ele. Avantajul lor este că fac ca bicicleta să fie și mai îngustă când o pliezi.
Bicicleta este echipată și cu mufă USB, amplasată în controllerul de pe ghidon. Este o specificație utilă pentru că poți folosi bateria mare a bicicletei la încărcarea telefonului.
Cu o greutate de 23 kg bicicleta nu este chiar ușoară. De fapt este chiar grea, dar este și echipată cu tot ce trebuie pentru oraș, mai precis aripi, pentru a putea merge și când plouă sau după ploaie și cric, pentru a o putea sprijini oriunde, nu doar de pereți și stâlpi. E drept că urcatul cu ea în brațe pe scări nu este o idee prea bună, așa că vei avea nevoie de lift sau o rampă.
Per total EOVOLT Afternoon mi-a plăcut cam din toate punctele de vedere. În primul rând este confortabilă, drumul zilnic de 6-8 km spre și dinspre serviciu devenind plăcut și fără transpirație, o poți folosi fără probleme și dacă plouă, iar asistența la pedalare este lină și ușor de controlat, mulțumită numărului mare de trepte de asistență la care se adaugă și vitezele bicicletei.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…