Academy Grade 3 (16 inch): bicicleta de copii de doar 6 kg. Prezentare pe larg

Când mă gândesc la biciclete de copii ușoare cu un raport calitate/preț foarte bun, îmi vin în minte cele de la Woom. Însă acum am avut ocazia să văd mai îndeaproape un Academy Bike, modelul Grade 3, care, așa cum singur am putut să constat, nu este rea deloc. De fapt este o bicicletă de copii (cu vârste între 4 și 6 ani) chiar faină, mai ales că pune pe cântarul electronic doar 6 kg. Asta înseamnă că o poți ține într-un deget de cadru, fără prea mare efort. Rețeta nu este foarte complicată, însă există puțini producători care apelează la ingredientele precum cadrul și furca din aluminiu, v-brake-uri sau anvelope ușoare deoarece costurile sunt mai ridicate, iar omul de rând care nu se pricepe prea mult la biciclete vrea să plătească cât mai puțin. Dar nu știe că asta de fapt înseamnă că achiziționează o bicicletă mai grea. Iar acest raport de greutate trebuie avut în vedere de către toți părinții (care desigur, își și permit o asemenea investiție), deoarece o bicicletă de 15 kg pentru un copil de 20 de kg poate fi o adevărată corvoadă.

Revenind la bicicleta noastră foarte galbenă, trebuie menționat că aceasta mai este disponibilă în alte două culori, poate chiar mai atractive, albastru și mov. O particularitate importantă care merită subliniată este legată de transmisie, aceasta utilizând o curea de transmisie în loc de lanț. Ceea ce înseamnă mai multe lucruri: este mai ușoară, nu necesită întreținere și ehm… nu scârțâie! Raportul oferit de foaie și pinion este suficient pentru a te deplasa cu o viteză decentă pe teren drept, însă pentru urcări acesta poate fi cam greoi. Aceasta este totuși o bicicletă pentru parc, date fiind și anvelopele de la Vee Tire cu o viteză mare de rulare (crampoane minuscule), așadar este greu de crezut că va urca vreodată un copil o pantă abruptă cu ea. În orice caz, pentru a putea monta o curea nouă când aceasta se va uza (și asta fiind la fel de greu de crezut), poți desface un șurub de pe seat stay cu ajutorul unui inbus și pe acolo poți strecura noua curea.

Prezentare video (articolul în continuarea prezentării):

La nivel de frâne lucrurile stau foatre bine, bicicleta fiind dotată cu v-brake-uri din aluminiu, care opresc bicicleta rapid și în siguranță. Manetele de frână sunt de mici dimensiuni și sunt construite din plastic, ce-i drept – nu cel mai de calitate. Însă îți fac treaba. Ceva de comentat am avut și la manșoane care nu mi s-au părut neapaărat comode (sunt destul de subțiri) dar se pot înlocui dacă cel mic protestează, pentru o sumă foarte modică. Ghidonul are un rise mare și are și un brace pentru o rezistență mai bună, iar șaua este de dimensiuni mai mari (ar putea părea disproporționată față de bicicletă), dar stați fără griji – este foarte comodă.

Cum spuneam în introducere, bicicleta este foarte ușoară, cântărind 6 kg și având un preț recomandat de 2.222 de lei. Chiar dacă este sensibil mai mare decât cel al unei biciclete Woom similare, Academy vine cu avantajul că folosește o curea de transmisie în locul unui lanț. Iar aceasta poate fi un argument serios când vine vorba de achiziția lui Grade 3, desigur, alături de culorile foarte atractive.

Importator: Origos.eu

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma