După introducerea în octombrie pe piaţă a noii linii de top Nest Speed Weaponry cu roţile 808 NSW, Zipp adaugă colecţiei şi modelul 404 cu jantă de 58 mm care primeşte aceleaşi îmbunătăţiri. Astfel, 404 NSW devine roata de top în locul modelului Firecrest. Noul model aduce îmbunătăţiri mari la frânare şi la comportamentul la vânt lateral, dar rămâne un standard pentru aerodinamică.
Roţile din gama NSW sunt tot ce poate oferi Zipp mai bun la ora actuală. Noile 404 NSW folosesc tehnologiile aerodinamice ale modelului mai profilat 808 NSW şi le refoloseşte la o roată pentru utilizare zilnică. 404 este cea mai populară gamă din colecţia Zipp, fiind folosite atât pentru căţărări, datorită greutăţii mici, dar şi pentru criterii lungi pe plat şi pe vânt, fiind suficient de rezistente şi pentru o cursă pe pavate. Noile 404 NSW vor beneficia de butucii Cognition pentru rezistenţă mai mare în timp şi frânare mai mică la rularea liberă.
404 NSW au fost proiectate întâi pe calculator, apoi petrecând săptămâni întregi pentru teste în tunelul aerodinamic pentru reducerea efectului vântului lateral, care la o roată de 58 mm poate fi destul de devastator. Rezultatul este o reducere cu 34% a efectului vântului lateral faţă de modelul deja performant în acest domeniu 404 Firecrest, ajungând să fie o roată spre limita a ce se poate face în acest moment în domeniu. Totul fără a se pierde din înălţimea jantelor şi din viteza pe linie dreaptă.
De asemenea, 404 NSW preiau de la 808 NSW noile suprafeţe de frânare Showstopper, formele ABLC Sawtooth şi grafica Impress. Suprafaţa de frânare Showstopper a fost dezvoltată pentru a fi superioară tuturor jantelor de carbon de pe piaţă, ba chiar şi multor modele de top de aluminiu. Zipp a dezvoltat acest domeniu, chiar dacă frânele pe disc devin din ce în ce mai populare. Suprafaţa din carbură siliconică oferă cea mai bună putere de frânare şi de modulaţie de pe piaţă şi este neafectată de apă sau de coborârile lungi.
Noul model primeşte şi suprafaţa cu adâncituri Aerodynamic Boundary Layer Control Sawtooth, care în urma studiilor de aerodinamică s-a dovedit că reduce mult efectul curenţilor de aer care lovest janta din lateral.
Noua tehnologie de imprimare Impress face ca grafica să fie rezistentă şi uşoară iar roţile să poată să fie imprimate complet, la seria NSW grafica fiind totuşi destul de minimalistă.
Noile 404 NSW sunt roţi clincher, toată tehnologia nefiind folosită pentru nişte roţi pe baieu destinate mai mult profesioniştilor. Noile realizări în domeniul rezistenţei la rulare a anvelopelor clincher şi dezvoltarea tehnologiei tubeless a readus roata clincher în competiţiile de top iar Zipp se pare că susţine această tendinţă, deşi încă Zipp nu a anunţat dacă roţile ar fi compatibile tubeless.
Carbonul din jantele 404 NSW este modelat manual în Indianapolis de specialiştii Zipp. Fiecare roată este construită manual cu butucii Cognition fabricaţi în Europa şi cu spiţe Sapim CX-Ray şi nipluri Secure-Lock, 18 în faţă şi 24 în spate. Jantele cu profil de 58 mm au lăţimea de 27.8 mm la exterior şi de 26.44 mm pe suprafaţa de frânare.
Greutăţile sunt de 705 g pentru roata faţă şi de 850 g pentru cea spate, setul cântărind doar 1555 g. În pachet sunt incluse QR-uri Tangente din titan, extensii de valvă Silca, huse individuale pentru roţi, saboţi de frână Tangente Platinum Pro Evo, camere Tangente 20-28 mm şi protecţie de jantă de 20 mm. Preţul pentru un set de 404 NSW va fi de 2800 Euro, fiind disponibile începând cu sfârşitul lui februarie 2016.
sursa: bikerumor.com