Unno Aora – cel mai ușor cadru de MTB 29 de serie, sub 800 g

Numărul companiilor care se laudă că au produs cea mai ușoară bicicletă e considerabil. Dar dacă mulți folosesc metode ingenioase de a calcula greutatea fantastică, producătorul spaniol de cadre premium din carbon UNNO merge pe calea inversă: gata de a fi folosit la doar 790 g, noul lor cadru Unno Aora este cel mai ușor cadru de serie hardtail de XC, produs dintr-o singură bucată, liber la comenzi și gata de livrare în doar câteva săptămâni…

Unno au anunțat o greutate reală de 790 g (+-5%) pentru cadrul lor hardtail 29, incluzând aici vopseaua minimală, porturile pentru cadru, doate inserțiile filetate, urechea de schimbător din aluminiu și chiar și axul thru de pe spate. E o greutate mult mai realistă decât cea anunțată de alții.

Chiar și cu aceste valori declarate, cadrul prezentat e considerabil mai ușor de atât. Primul model produs are o greutate pe cântarul Unno de doar 736 g, probabil înainte de finisajele finale.

Proaspăt ieșit din matrițe, cadrul are doar 686 g. E o greutate fantastică, dar comparabilă totuși cu cea anunțată de alți producători în această fază.

La fel ca restul bicicletelor Unno, noul hardtail din carbon Aora XC este produs manual în atelierul Unno din Barcelona în serie limitată. Greutatea senzațională vine la pachet cu performanță dar și cu preț premium, momentan într-o singură mărime pentru ciclistul de dimensiuni medii.

Unno nu agrează ideea de a fabrica bicicletele din mai multe părți lipite la final împreună, așa că cele câteva sute de piese individuale din carbon sunt presate într-o singură piesă, fără lipituri. Chiar dacă ei nu spun despre Aora că e fabricat cu tehnologie monocoque, fabricarea dintr-o singură bucată pentru fiecare cadru permite economii serioase de greutate fără a compromite rigiditatea și durabilitatea.

La fel ca restul bicicletelor premium din carbon, noua Unno Aora este disponibilă pentru început într-o singură mărime. Motivul este că un număr foarte mare de cicliști se potrivesc pe acest cadru mărimee M/L, dar cum proiectarea, dezvoltarea și testarea necesită foarte mult timp, Unno își permit să realizeze doar un singur cadru în timp util pentru a-l face să ajungă cât mai repede la cicliștii cu talie medie și buzunare generoase.

Chiar dacă e un model ultralejer de hardtail proiectat pentru competiții de XC, Aora primește geometrie de trail modernă inspirată de bicicletele Unno mai agresive full-suspension. Asta înseamnă o furcă față întinsă, cu unghi mic, o tijă de șa mai puțin înclinată și un headtube jos pentru o poziție performantă la XC.

Modelul 29 de XC, chiar și cu lungimea mică de 418 mm a chainstay-urilor, oferă spațiu pentru anvelope până la 2.4.

Aora are un monobloc PF92 ce permite chainstay-urile mici, cuveți cu înălțare 0, butuc spate Boost 148, ureche de schimbător dintr-o bucată cu dropout-ul, prindere de etrier PM pentru disc de 160 mm cu un șurub prins de seatstay și unul de chainstay.

Cadrul e compatibil doar 1x, are rutare internă prin tuburi de ghidaj și folosește tijă de șa de 31.6 mm având și rutare internă pentru tijă dropper. Aora are și o limită de greutate a ciclistului de 90 kg. Este disponibil doar un set de prinderi de suport de bidon, dar la cerere se mai poate adăuga unul.

Cadrul Aora poate fi comandat direct de la Unno la prețul de 4000 Euro. În 2019 vor fi disponibile doar 50 de bucăți ce se vor da după principiul primul venit-primul servit. Primele cadre vor fi expediate la finalul lunii ianuarie 2019, fiind timp suficient pentru echiparea lor până la începerea sezonului. Bicicletele complete vor fi disponibile mai târziu în 2019.

Se pare că Gustav Gullhom, care are în palmares două MTB-uri 29 cu recorduri de greutate, dorește să producă împreună cu Unno o variantă ce s-ar putea să aibă sub 6 kg!

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma