Un Puky pentru un copil activ

ADVERTORIAL

Dacă nu ai auzit deja de Puky, îți spunem că este o marcă de vehicule pentru copii ce activează din 1949 doar în această ramură. Au început cu producția de trotinete la Düsseldorf, iar de atunci fabrică biciclete, trotinete, triciclete, karturi și multe altele doar în Germania. Astăzi pe ușa fabricii ies cam 2.000-3.000 de vehicule pe zi.
68 de ani de experiență într-un domeniu nu sunt puțini, iar acest fapt se regăsește în calitatea constantă a produselor. Nici de la un an la altul, modelele nu suferă mari schimbări, pentru că de ce ai schimba ceva ce îndeplinește foarte bine un scop? Iar scopul Puky este să ofere siguranță, confort și simplitate în produsele sale, astfel încât, spre exemplu, să atenueze șocurile unui eventual accident sau să reducă cât de mult se poate mentenanța vehiculului.
O scurtă introducere a fost binevenită dar și suficientă, pentru că a sosit timpul să trecem la vehiculele propriu-zise. Cum spuneam, Puky are o paletă largă de produse, pe care le oferă în funcție de fazele de dezvoltare ale copilului, în număr de patru:

1.Faza 1-2 ani: Copilul vrea să fie activ și simplele mișcări pe care le poate face împingând vehiculul în față îl vor ajuta să-și dezvolte coordonarea.
2.Faza 2-3 ani: Cel mic începe să-și dezvolte echilibrul și descoperă lumea alături de cei din jur.
3.Faza 4-5 ani: Dezvoltarea fizică continuă, iar copiii dobândesc încredere.
4.Faza 6-8 ani: Copiii încep să rezolve probleme și să gândească analitic, iar mișcarea face parte din dezvoltarea corectă în continuare.

„My first Puky”

Primul lui Puky poate să fie ori Wutsch ori PUKYlino. Ambele vehicule sunt un excelent punct de start în dezvoltarea mobilității copilului, iar principala diferență este dată de mediul de utilizare. PUKYlino este gândit pentru utilizarea în spații închise, iar Wutsch pentru afară. Pentru ambele vehicule, copilul trebuie să aibă minim 75-80 cm înălțime și să poate să stea în picioare și să meargă (neajutat). În schimb, Puky îl va antrena în mișcări de direcție și împingere.

Bicicleta de învățare

Probabil primul vehicul cu două roți din viața copilului ar putea fi bicicleta de învățare. Este excelentă pentru a antrena coordonarea și echilibrul. Introducerea celui mic în lumea ciclismului se poate face ușor, deoarece bicicleta de învățare are cadrul lăsat în jos pentru facilita urcarea și coborârea de pe aceasta. Detaliile nu sunt neglijate, ghidonul fiind „presărat” de protecții, iar șaua este construită tot pentru învățare.
Puky recomandă ca cel mic să aibă cel puțin 2 ani și jumătate înainte să treacă la acest pas. Se pot ajusta șaua și ghidonul în funcție de cum se dezvoltă copilul. Unghiul ghidonului nu este limitat, pentru a preveni eventuale accidente.

Triciclete

Aceste vehicule sunt construite atât pentru copii, dar și pentru părinți. Ciudat? Ei bine, copiii se pot juca și dobândesc abilități în coordonarea acțiunilor simultane (pedalare, frânare, direcție), iar părinții pot avea controlul printr-o bară auxiliară.
Sunt construite calitativ: centrul de greutate este lăsat în jos. Astfel, stabilitatea este asigurată. Roțile pot fi atât dependente de pedalare (dacă se învârt roțile, se învârt și pedalele), cât și libere. Mai exact, se poate activa sau dezactiva modul freewheel. Șaua ajustabilă asigură folosirea tricicletei pe termen lung.

Trotinetele

Acestea pot fi folosite începând cu doi ani și terminând cu… oricât. Evident, Puky se adresează doar copiilor, însă trotineta începe să câștige tot mai mult teren pentru vârstele.
Pentru copii, trotineta poate să fie o pregătire foarte bună pentru bicicletă. Ajută la echilibru, la înțelegerea frânării și la direcție. În același timp, dezvoltă și musculatura copilului. Trotinetele Puky au centrul de greutate jos, astfel sunt mai stabile.

Biciclete

Probabil cele mai apreciate, bicicletele au făcut parte din copilăria majorității dintre noi. Ce oferă Puky și la acest segment? Ei bine, au ales foarte bine geometria cadrelor în funcție de proporțiile copiilor, au ales componente durabile, un aspect plăcut și multe detalii care țin de siguranță. Ghidonul și șaua sunt ajustabile, iar ca dimensiuni modelele au roți între 12 și 24 țoli (inch). Deci, pentru toți copiii!
Sunt ușor de urcat și de coborât de pe ele, iar buretele aflat pe ghidon previne eventuale accidentări, la fel și manșoanele. Portbagajul poate căra mici obiecte.
Ce este important de notat este faptul că o bicicletă de copii nu este o bicicletă de adulți la dimensiuni reduse. Puky a studiat din greu anatomia copiilor și a observat că centrul de greutate este situat diferit, astfel a adaptat geometria cadrelor. Nimic nu este lăsat întâmplător iar aceste aspecte în general se regăsesc la mărcile premium, precum Puky.
Sfatul Puky este să nu se folosească roți ajutătoare, deoarece odată învățat ciclismul în felul acesta, va fi mult dificilă deprinderea echilibrului pe bicicletă.
Alt lucru important pentru copii este alegerea culorii. Puky s-a ocupat și de acest aspect și oferă mai multe variante cromatice.

În România, Puky se găsește la magazinul de biciclete PerfectBike din București sau pe www.perfectbike.ro. Povestea detaliată a Puky precum și toate produsele lor le poți găsi pe www.puky.net. Pe aceste două site-uri puteți observa că Puky nu se rezumă doar la vehiculele, ci produc foarte multe accesorii și echipamente, fapt ce demonstrează pasiunea celor de la Puky pentru a completa viața copiilor.

Articol scris de Barbu Leonard

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma