TRed a construit o nouă versiune în ediție limitată, foarte ușoară a cursierei lor Aracnide, denumind-o REA Titanide. Aceasta a fost dezvoltată de divizia lor de cercetare în ultimii doi ani, Rea fiind primul cadru TRed ce a primit oficial sigla TOOT Engineering, ducând prelucrarea metalului la alt nivel. Cadrul e construit complet personalizat, la comandă, fiind disponibile mai multe opțiuni ce pot aduce bicicleta mult sub limita UCI de 6.8 kg, respectiv 6.3 kg cu powermetru inclus și chiar sub 6.1 kg fără acesta!
Marca este cunoscută pentru bicicletele lor construite complet personalizat din orice material: aluminiu, oțel, titan sau carbon, fiind cu adevărat niște specialiști în prelucrarea metalelor. Și cum bicicletele lor sunt construite din tuburi cu forme și parametrii unici și cu geometria și calitatea rulajului de excepție, TRed știe că de multe ori cumpărătorii ignoră detaliile tehnice complicate și se uită la o singură valoare: greutatea bicicletei complete…
Din acest motiv au ales să bată recordurile de greutate cu această cursieră.
TRed a botezat noul proiect al cursierei foarte ușoare Rea, după numele mitologic al mamei lui Zeus, una dintre cele șase femei din familia titanilor, fiica zeului pământului Gea și a celui al cerului Uranus. Ea a fost rebela ce a născut zeii Olimpului și le-a întemeiat dinastia mitică.
TRed spune despre Rea că a fost eroina originală, o femeie titan puternică și curajoasă dar în același timp o persoană care a ignorat legile. Aici vine partea cu greutatea, care este în afara limitelor impuse de regulile UCI de 6.8 kg. Sunt disponibile trei echipări personalizate pentru Rea, cu greutăți între 6.1 și 6.9 kg, în funcție de ce echipare își dorește fiecare pe o superbicicletă.
Rea nu e prima bicicletă incredibil de ușoară de la TRed. Ei au lansat deja modelul de cursieră din oțel cu frâne pe disc Aracnide Accacio OOL cu greutatea de 6.6 kg și mai multe alte biciclete foarte ușoare de toate tipurile înainte de acestea. Dar noua familie Rea din titan este unică și aduce împreună mărcile exclusiviste italiene TRed și TOOT Engineering, fiind primul cadru care primește pe el marca laboratoarelor TOOT.
Rea Titanide este o ediție extrem de limitată, fiind planificată producția a doar 21 de exemplare. Cadrul ușor din titan este identic cu cel folosit pe restul familiei Rea, încorporând multe din optimizările lansate recent pe modelul Aracnide A03 din titan, însă aduse la alt nivel. Rea Titanide primește un finisaj special sablat, cu grafică lucioasă polizată manual.
Cadrul Rea este sudat TIG din materialul pe care TRed îl numește titan Four.Ti, un amestec de tuburi speciale cu forme atent selectate, cu monoblocul, dropout-urile și headtube-ul prelucrate prin frezare din blocuri solide de titan 6/4.
Monoblocul folosește standardul model filetat T47, dropout-urile folosesc ax thru de 12 mm, urechea de schimbător e demontabilă, din aluminiu, prinderile de etrier sunt de tip flat mount iar gâtul conic are spațiul pentru rulmenți frezat și încorporează rutare complet internă a cablurilor.
Cablurile sunt rutate complet intern printr-un cockpit Ellipse foarte ușor, produs manula în Spania de Darimo, permițând ajustarea poziției chiar dacă totul e ascuns în interior. Apoi cablurile trec printr-un sistem de cuveți Deda DCR care însă păstrează rulmentul superior elegant de diamentru mai mic, de 1 1/8.
Nu în ultimul rând și furca TOOT T20D e unică, dezvoltată împreună cu Dedacciai, pentru a permite ca furtunul frânei spate să intre în downtube în timp ce furtunul frânei din față intră în furcă. TRed preferă frânele mecanice, cu cablu, acestea controlând puternicele etriere JuinTech GT mecanice cu 4 pistoane și discuri de 160 mm.
Geometria Rea e complet personalizată, pentru acest scop fiind folosit soft-ul propriu TRed LeHonard de design parametric, pentru a oferi atât o poziție perfectă cât și comportamentul dorit pentru fiecare cumpărător, fie că alege varianta sport Xtreme sau cea polivalentă Sport ca puncte de plecare.
Pentru a scădea cât mai mult greutatea ediției limitate Rea Titanide, TRed a montat pe bicicletă componente premium extrem de ușoare, începând cu grupul SRAM Red AXS cu frâne mecanice.
La greutatea mică mai contribuie și multe componente din carbon Darimo, cum ar fi noua tijă T2 15 mm SB, clema de tijă de 4 g și șaua de carbon Gelu. Bicicleta primește un angrenaj cu finisaj special Cane Creek eeWings ti cu grafică asortată cu ceea ce pare a fi un powermetru pe spider Sigeyi AXO și foi din Carbon-Ti 48/35T.
Roțile folosite sunt modelul propriu TOOT Yottalight cu profil de 32 mm, din carbon 3KT și echipate cu baieuri Vittoria Corsa Speed.
Rezultatul e greutatea de doar 6.290 kg pentru modelul Rea Titanide de 55 cm, conform pozei trimise de producător.
În afară de versiunea Titanide, variantele Rea Urano și Rea Gea folosesc același cadru ușor din titat. Urano e chiar mai ușoară, doar 6.1 kg la mărimea 55 cm, cu angrenaj TOOT și monobloc Chris King dar fără powermetru, roțile TOOT pe baieu și cu butuci din carbon fiind chiar mai ușoare. Echiparea Gea e mai aproape de cea a unei biciclete normale, cu o greutate de 6.9 kg în mărimea 55 cm, grup Force AXS, angrenaj TOOT din carbon cu foi Rotor din aluminiu, cockpit TOOT și roți tubeless cu butuci din carbon TOOT OOL X-Tech.
Prețul e mare, după cum era de așteptat, iar bicicletele sunt disponibile la comandă, personalizate pentru nevoia fiecărui client. Un exemplar TRed Rea superlight din titan începe de la prețul de 8990 Euro.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…