Sentinel 2021 este modelul de la Transition gata de all-mountain, enduro, trail sau orice altceva. Noul Sentinel a primit 10 mm în plus la cursa spate, aceasta ajungând la 150 mm, împreună cu o furcă de 160 mm cu offset redus cu care oferă geometria Transisiton Speed Balanced. Noul model full suspension cu roți de 29 este disponibil doar din carbon, cel puțin pentru moment. Au fost anunțate toate detaliile tehnice și de geometrie.
Pentru 2021 Transition Sentinel are un unghi al furcii un pic mai mic, la 63.6 grade. Acum unghiul real al tijei de șa e de 70.8 grade, însă cel efectiv e de 77.5 grade în mărimea M. După cum e de așteptat, unghiul se micșorează la 76.4 grade în mărimea XL și la 75.9 grade la XXL.
Transition a decis ca pentru 2021 să adauge mărimea XXL în gamă, cu un reach generos de 521 mm și o lungime a seat tube-ului de 490 mm. Mărimea S însă pierde în 2021 5 mm din reach, care ajunge la 420 mm. Mărimea M păstrează reach-ul de 450 mm în timp ce mărimile L și XL au o creștere de 1 mm, până la 476 mm și 501 mm. Lungimea chainstay-urilor a crescut cu 5 mm la 440 mm, egală la toate mărimile de cadrul. Acest lucru ar trebui să dea bicicletei un echilibru mai bun și tracțiune îmbunătățită pe roata din față.
Seat tube-ul noului Transition Sentinel este cu 10 mm mai scurt la toate mărimile. De asemenea a fost îndreptat, oferind o lungime de inserție a tijei de șa mult mai mare, permițând astfel montarea tijelor dropper cu cursa mai lungă. Mărimea S vine cu o tijă de 150 mm, M are 180 mm iar mărimile L-XXL primesc tije cu cursa de 210 mm. Spațiul pentru anvelope a crescut la 2.6, deși în condiții de noroi ar fi bine să nu se treacă de 2.4-2.5.
La proiectarea noului Sentinel, Transition a dorit să îmbunătățească senzitivitatea la obstacole mici și controlul la capătul cursei. Pentru asta, curba de funcționare e mai ridicată, cu mai multă progresivitate dar cu schimbare liniară. Asta oferă ceea ce Transition numește un sentiment de rulaj consistent, ce se modifică pe toată cursa în mod constant. Suportul mai bun la mijlocul cursei permite bicicletei să își revină mai ușor între obstacolele succesive. O progresivitate de 24% pe toată cursa ar trebui să funcționeze excelent atât cu amortizoare cu aer cât și cu arc. Modelul standard Sentinel are o cursă de 150 mm la roata spate, obținută cu un amortizor cu cursa de 62.5 mm, dar dacă se montează un amortizor de 57.5 mm cursa se poate modifica la 150 mm.
Transition Sentinel are un cadru fabricat complet din fibre de carbon japoneze Toray, cu un amestec de 24T și 30T optimizat pentru echilibrul perfect între rigiditate și rezistență la impact. Procesul unic Transition de tratament EPS cu latex permite linii mai ascuțite ale cadrului și unghiuri mai ascuțite, cu un raport rezistență/greutate mai bun și cu mai puține pierderi de material.
Cadrul din carbomn folosește butuc boost de 148 mm, cuvete pressfit de 44mm/56mm și monobloc filetat. Pivoții folosesc rulmenți etanși Enduro Max cu protecții suplimentare la pivotul principal. Cadrul e protejat de un strat din cauciuc pe chainstay și protecții pe seatstay-uri și downtube. Frâna spate este rutată extern, în timp ce rutarea pentru schimbător este complet internă prin downtube și chainstay. Triunghiul față are prinderi de bidon pe downtube și o prindere de accesorii sub toptube.
Transition Sentinel va fi disponibil sub formă de cadru, cu amortizor FOX Float X2 Performance Elite inclus, în culorile Ti Grey și Loam Gold. De asemenea vor fi disponibile și echipări complete, incluzând versiuni cu SRAM X01, GX și NX. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…