Tailfin Aeropack combină aerodinamic un portbagaj și o geantă

După o lansare de mare succes pe Kickstarter, Tailfin a făcut ultimele ajustări ale sistemului AeroPack până la versiunea finală. Fondatorul Tailfin Nick Broadbent spune că AeroPack are scopul de a lua ideea unei genți de portbagaj tradiționale făcând-o mai bună. A luat modelele de pe piață și a adus îmbunătățiri acolo unde sunt probleme: balansul pe bicicletă, accesul facil la echipament, montajul ușor, rezistența la frecare și multe altele, rezultatul fiind un sistem solid, stabil și ușor.

Toate acestea au dus la producerea versiunii de portbagaj cu geantă disponibilă acum. În comparație cu orice altă metodă de transport al echipamentului pe bicicletă în aventurile de mai multe zile, AeroPack are câteva avantaje unice. Pentru început, deoarece AeroPack e montat pe bicicletă cu ajutorul sistemului integrat de portbagaj, acesta nu se va balansa ca modelele standard. Prinderea se face pe sistemele clasice de pe cadre, pe quick release sau pe axul thru, putând fi folosit chiar și pe MTB-urile full suspension.

Deoarece se prinde destul de jos pe tijă, modelele cu dropper păstrează o oarecare funcționalitate, însă acest lucru depinde de lungimea tijei și de cum este montat sistemul AeroPack.

Un alt avantaj declarat al sistemului este aerodinamica. În teste, Tailfin a descoperit că AeroPack are proprietăți aerodinamice egale sau mai bune decât orice altă geantă. De asemenea a desoperit diferențe mai de aerodinamică între folosirea unei singure genți în spate și folosirea unei genți și pe ghidon. Modelele pe ghidon adaugă o pierdere aerodinamică de 10-20W în funcție de model!

Produsul e disponibil în două versiuni. AeroPack S are un volum de 20 L și o limită de greutate de 9 kg. Greutatea sistemului este de 690-860 g, în funcție de material și de tipul de prindere.

Modelul AeroPack X folosește aceiași geantă dar permite și montarea de genți laterale adiționale. Greutatea sistemului X este de 750-960 g în funcție de material și de tipul de prindere.

Ambele versiuni sunt disponibile cu prindere din aluminiu sau din carbon, fiind astfel posibile 4 combinații. Există și posibilitatea de a cumpăra și doar portbagajul, fără geanta AeroPack integrată. Aceste modele sunt proiectate să funcționeze cu geanta AeroPack Trunk Top care e ceva mai grea decât modelul integrat, dar poate fi deconectată rapid de pe portbagaj.

Prețul începe de la 220$ pentru AeroPack S din aluminiu și crește în funcție de model și de gențile incluse. Modelul final a primit o structură modulară ce permite înlocuirea unui singur segment în caz de distrugere într-un accident. Toate modelele sunt deja disponibile.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma